چکیده مقاله : جذب لید چالش شماره یک امروز برای بازاریابان است و اکنون بیشتر محتواهای نتایج جستجوی گوگل با همین هدف و برای جذب لید ایجاد شده است. بنابراین دسترسی به منابعی که اطلاعات ارزشمندی به شما بدهد؛ بسیار سخت شده است. شما با استفاده از راهکارهای خلاقانه می توانید لیدهای قابل توجهی را با روش هایی متفاوت جذب کنید.
اگر در حوزه بازاریابی فعالیت میکنید مطمئنا نام lead را شنیده اید. لید، سرنخ، زنگ خور یا همان مشتری راغب، به کسی گفته می شود که به محصول و یا خدمات شما علاقه نشان دهد و اطلاعاتی مانند ایمیل یا شماره خود را داوطلبانه در اختیار شما قرار دهد. حال این علاقه میتواند با ثبت نام در سایت و یا تماس با دفتر شما باشد. این اصطلاح در بین دیجیتال مارکترها بیشتر با اصطلاح لید شناخته شده است.
جذب لید چالش شماره یک امروز برای بازاریابان می باشد و اکنون بیشتر محتواهای نتایج جستجوی گوگل با همین هدف و برای تولید لید ایجاد شده است. بنابراین دسترسی به منابعی که اطلاعات ارزشمندی به شما بدهد؛ بسیار سخت شده است.
میلیون ها منبع رایگان در سطح اینترنت وجود دارد که در حال حاضر برای جلب توجه رقابت می کنند. احتمالا سایت های زیادی دیده اید که در ازاء گرفتن ایمیل شما؛ کتابهای الکترونیکی رایگانی در اختیار شما قرار میدهند که گاهی از کیفیت پایینی برخوردار بوده اند. در حقیقت ارزش چندانی در بطن بسیاری از این اطلاعات وجود ندارد. آکادمی دیجیتال مارکتینگ گرشا در این مقاله قصد دارد تا راهکارهای خلاقانه جذب لید را ارائه دهد.
سرفصل این مقاله: پنهان
ایجاد ابزارهای تعاملی
قرار دادن فرم در ویدئوها
مصاحبه با افراد متخصص
ارسال نامه به صورت مستقیم
به اشتراک گذاری تجربه و داستان مشتری
فعالیت در انجمن ها
انتشار یک تمپلیت شخصی سازی شده
تبلیغات متقابل (Cross-Promotion)
پروژه های جانبی
ایجاد آزمون سرگرم کننده
آیا آماده جذب لید هستید ؟
برای برجسته تر کردن لیدمگنتِ (آهنربای جذب لید) خود، به محتوایی با کیفیت تر احتیاج دارید. باید فراتر از فضای معمول ذهنی خود فکر کنید و به دنبال چیزی متفاوت تر و شاید حتی کمی تجربی تر باشید. شاید در ایران ترجمه یک کتابچه به تنهایی نتواند یک لیدمگنت خوب ایجاد کند اما اگر تجربه خود را به آن اضافه کنید و کمی متن را بومی سازی کنید؛ به لیدمگنت جذاب تری دست پیدا می کنید.
در ادامه خلاقانه ترین نمونه های جذب لید در سراسر دنیا به اشتراک گذاشته شده است. از این ایده های الهام بخش برای رقابت های آتی خود در جذب لید در کسب و کارتان استفاده کنید. آماده اید؟ پس شروع کنیم.
ایجاد ابزارهای تعاملی
آیا تابحال از خود پرسیده اید چرا بسیاری از برندها از جمله HubSpot ، Moz و حتی Unbounce وقت و هزینه ی خود را برای ایجاد ابزارهای رایگان گذاشته اند. بازاریابی مبتنی بر ابزار (Tool-based marketing) یک روش بسیار محبوب است زیرا حتی ایده های تعاملی ساده می توانند سرنخ های مفید و قابل قبولی از مشتریان به ما بدهند.
به عنوان مثال، لری کیم، مدیر عامل شرکت MobileMonkey می گوید که آنها یک ابزار رایگان تحقیق کلمه کلیدی برای وب سایت Wordstream تهیه کرده اند که بازاریابان می توانند فقط در عرض چند دقیقه از آن برای تحقیق و اولویت بندی کلمات کلیدی جدید استفاده کنند. ابزارهای رایگانی در ورداستریم وجود دارد که به همین منظور طراحی شده است (البته یادآور می شویم که این سایت برای ایران تحریم است).
اگر چه ساختن یک ابزار تعاملی ممکن است فرآیندی زمانبر و هزینه بر به نظر برسد (که قطعا هم همینطور است بویژه اگر بخواهید برنامه نویس برای شما آن را انجام دهد) اما آورده آن برای شما بسیار ارزشمندتر است و به گفته لری شما در نهایت قادر به جذب حجم زیادی لید خواهید بود.
راهکار خلاقانه در جذب لید
ساخت این ابزار در ورداستریم فقط ۳ ماه طول کشید، اما هنوز بیش از یک میلیون ثبت نام ایمیل در آن صورت می گیرد. کاربر پس از جستجو تنها بخشی از نتایج را مشاهده می کند و برای دیدن سایر اطلاعات کنجکاو می شود. بنابراین ایمیل خود را وارد میکند و جذب لید به همین سرعت اتفاق می افتد.
دریافت ایمیل از کاربر در ازا ابزار تاعملی جذب لید
نکته قابل توجه: حتی یک ابزار ساده نیز می تواند برای شما هزینه بر و زمانبر باشد. وقتی ایده بازاریابی مبتنی بر ابزار خود را در نظر می گیرید، ابتدا با نمونه ای از مخاطبان مورد نظر خود صحبت کنید تا ببینید علاقه مند هستند یا خیر و در صورتی که مورد قبول و توجه آنها واقع شد، سپس ایده ی خود را عملی کنید.
قرار دادن فرم در ویدئوها
من اعتقاد دارم که شکسپیر بود که روزی نوشت: “ایمیل وارد کردن یا نکردن؟ مساله این است. این که آیا شایستهتر آن است که به تیر و تازیانه ترافیک وب سایت تن دردهیم، یا این که ساز و برگ نبرد برداشته و آدرس ایمیل را در برابر دریای مشکلات بخواهید … “!
در برخی مقاطع، هر بازاریاب با این دو راهی روبرو می شود. شما مجموعه ای از یک محتوای شگفت انگیز و بی نظیر دارید حال آیا حاضرید در قبال جذب ترافیک ارگانیک آن را به صورت مقاله منتشر کنید؟ یا محتوا را به دروازه ای تبدیل کنید و از آن به عنوان یک آهنربای جذب مشتری استفاده کنید؟
شاید شما مخاطبانتان را برای مشاهده یک ویدئو مجبور به وارد کردن ایمیل کرده باشید، اما آیا تابحال به این فکر کرده اید که فرم را در کنار ویدئو قرار دهید تا کاربر پس از مشاهده ویدئو به صورت اختیاری ایمیل خود را وارد کند؟
کارا هوگان، استراتژیست محتوا شرکت زایوس، این گزینه ها را در نظر گرفت و پرسید – چرا هر دو را با هم به کار نبریم؟!
قراردادن فرم در ویدئو
کارا اذعان داشت که آنها برای مجموعه ویدئویی marketing unboxed، رویکردی ترکیبی برای تولید هر ویدیو داشتند. به جای اینکه محتوای خود را کاملاً پشت فرم جذب مشتری قفل کنند و مشتریان برای دستیابی به این محتوا مجبور به تکمیل این فرم ها باشند، آنها فرم هایی را در هر ویدیو وارد می کنند که در حین پخش ویدئو مشاهده می شوند.
ما مجموعه ویدئویی marketing unboxed را به عنوان محتوایی برتر برای درگیر کردن مخاطب هدف خود ایجاد کرده ایم. با ایجاد یک فرم جذب لید در خود ویدیو، ما مردم را ترغیب به ثبت ایمیل می کنیم، اما آن را اجباری نمی کنیم.
فرم ها بدون ایجاد حواس پرتی بیش از حد، توجه شما را جلب می کنند. در صورت حرکت موس روی محیطی خارج از صفحه پخش ویدیو، این فرم مخفی می شود، اما هر زمان که روی صفحه ویدیو برگردید دوباره نمایان خواهد شد. در کل، به گفته کارا اجرای صحیح یک رویکرد ساده و کلاسیک این چنینی نتایج خوبی را به همراه داشته است.
تاکنون صدها لید جدید از این مجموعه ویدیویی به دست آورده ایم. ما فقط ۱۰ قسمت کلی منتشر کرده ایم اما قسمت های قدیمی تر همچنان به جذب مشترکان خود در طول زمان ادامه می دهند. از آن زمان حتی برخی از این مشترکان به مشتریان جدید زایوس تبدیل شده اند.
مصاحبه با افراد متخصص
برای بسیاری از برند ها، وبلاگ نویسی مداوم یکی از منابع اصلی تولید جذب مشتری راغب می باشد. هر بار که مقاله ای را بارگذاری می کنید، فرصتی است که شخص جدیدی از سایت شما بازدید کند، برند شما را کشف کند و برای برقراری ارتباطات بیشتر با شما تلاش کند.
هیچ مشکلی نیست که خارج از سازمان یا تیم خود به دنبال جستجوی محتوا باشید. قدم گذاشتن در خارج از منطقه امن خود و ارائه چشم انداز تازه در واقع می تواند راهی خارق العاده برای ورود مخاطبان جدید باشد.
مقاله مرتبط:
۳۰ ایده و ترفند جذب لید یا Lead Generation (بخش آخر)
این مثال اصلی را که توسط آرون ارتودورف، استراتژیست محتوا برای iconiContent آورده شده، به خاطر داشته باشید. آرون برای کمک به رتبه Shopify Plus برای برخی از کلمات کلیدی ارزشمند، از جمله “بازاریابی تجارت الکترونیک” ، با یک متخصص رده بالا و برجسته در این صنعت مصاحبه کرد.
اما صبر کنید، واقعا چگونه یک مصاحبه یا پست در وبلاگ شما باعث جذب لید خواهد شد؟ آرون توضیح داد که آنها یک مقاله را با سه CTA جذب مشتری لید جداگانه (شامل پاپ آپ) تولید کردند تا بازدید کنندگان را با ارائه محتوای مفید قابل دانلود و البته مربوط به موضوع مصاحبه تحت تاثیر قرار دهند.
پاپ آپ ها و نوار تبلیغات بالای سایت می توانند هر صفحه پر ترافیک را به یک لیدمگنت تبدیل کنند. به این مسئله فکر کنید که چگونه می توانید از این پیشنهادات هدفمند برای دستیابی به تبدیل تعداد بیشتر کاربران معمولی به لید یا مشتریان بالقوه در کسب و کار خود استفاده کنید.
ارسال نامه به صورت مستقیم
ممکن است ارسال نامه مستقیم به مخاطب هدف یک روش بازاریابی سنتی به نظر برسد، اما این دقیقاً همان چیزی است که می تواند برای جذب مشتری بسیار جالب باشد. چرا تلاش های خود را روی یک بخش کوچکتر از مشتریان متمرکز نکنیم و بسته هایی را که واقعاً باعث جلب توجه آن ها می شود، استفاده ننماییم؟
به عنوان مثال، نگاهی به نامه های مستقیمی که Hero Conf برای تبلیغ کنفرانس بازاریابی PPC خود ارسال کرده است بیندازیم. برگزارکنندگان این رویداد برای جلب توجه بازاریابانی مثل Casie Gillette، مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال در KoMarketing از یک رویکرد بسیار جالب استفاده کردند. در ادامه می توانید واکنش مثبت Gillette از نامه دریافتی را مشاهده کنید.
ارسال مستقیم نامه
هر قسمت از نامه یک صفحه نمایش ویدیویی کوچک را برای پخش کلیپ هایی که درباره Hero Conf صحبت می کردند تعبیه کرده است. در حالی که این اقدامات هزینه هایی بیشتر از یک بروشور رویداد معمولی داشته است، اما کیسی می گوید که این بسته بندی منحصر به فرد واقعاً به پیروزی او کمک کرده است.
نکته جالب این بود که اگر ویدیو را تا انتها نگاه می کردید، آنها پیشنهاد بلیط رایگان داشتند و تنها کافی بود به ایمیلی که قبلا برای شما ارسال شده بود پاسخ می دادید … با قرار دادن این پیشنهاد در پایان این ویدئو، تنها کسانی که آن را تا آخر تماشا می کردند متوجه پیشنهاد داده شده می شدند. واقعاً روشی جالب برای جلب توجه است!
به اشتراک گذاری تجربه و داستان مشتری
اندرو دیویس، نویسنده کتابهای پرفروش و سخنرانی های معروف، اخیراً خاطرنشان کرد که اکثر توصیفات ویدیویی بسیار خشک و کلیشه ای هستند. آنها معمولاً حجم زیادی از صحبت های مشتریان را شامل می شود که درباره دلایلی که چرا برخی برند های بازاریابی را دوست دارند، صحبت می کنند. حتما مصاحبه های معمول کلیشه ای امروزی را دیده اید؛ “سلام، من از محصول شرکت x استفاده کرده و راضی هستم”!
اما نوع دیگری از توصیف های ویدئویی نیز وجود دارند که داستان واقعی مشتری را بازگو می کند. گرچه تولید این محصولات سخت تر است، اما می تواند نوع دیگری از جذب مشتری غیرمستقیم را نیز برای تجارت شما فراهم کند.
به عنوان نمونه، اندرو پیشنهاد می کند این ویدئو را که اخیرا در YouTube بارگذاری شده است را تماشا کنید: “تغییر باورنکردنی ۳۶۵ روزه ” این ویدئو در حال حاضر بیش از ۳۱ میلیون بازدید و ۵۰٫۰۰۰ نظر در YouTube دارد.
برخلاف توصیفات ویدیویی دیگر، داستان این مشتری در زمان واقعی تصویربرداری می شود. این ویدیو بسیارمتقاعد کننده و احساسی است که به کوچکترین فراخوان عملی (call to action) نیاز ندارد.
در عوض، او در طول فیلم از برنامه رژیم و ورزش هایی که برای کاهش وزن استفاده می کند، یاد می کند. مراجع بسیار ظریف معرفی می شوند، اما در نهایت به کانون اصلی فیلم تبدیل می شوند. اندرو این کار را “CTA ضمنی” می نامد که با الهام بخشیدن به بینندگان برای برداشتن قدم بعدی آنها را به لید تبدیل می کند.
یک ویدیوی داستانی از مشتری نیازی به CTA ندارد. در واقع باید لحظه ای را ایجاد کند که افراد ترغیب شوند تا به سراغ شما بیایند … نیازی به هیچ دکمه ای نیست بلکه فقط اشخاصی که بسیار مشتاق و احساساتی شده اند را به مرحله بعدی و استفاده و تجربه محصول دعوت کنید.
اگر می خواهید این استراتژی را برای خودتان امتحان کنید، تمام کاری که باید انجام دهید این است که فکر کنید چگونه می توانید داستان مشتریان خود با جزئیات و احساسات بیشتری، ارائه کنید. با روح و احساسات بینندگان درگیر شوید و از همین طریق با آنها ارتباط عاطفی و قلبی برقرار کنید و نتایج را بیرون بکشید تا آنها برای جستجوی بیشتر کنجکاو شوند.
تجربه مشتریان برای جذب لید
فعالیت در انجمن ها
برای فریلنسرها، مشاوران و آژانس های بازاریابی کوچکتر، نیاز به رویکرد کمی متفاوت برای جذب لید وجود دارد. در حالی که هنوز می توانید با استفاده از وب سایت و صفحات فرود، لیست هایی بسازید، بسیاری از موفقیت های شما نیز از تعامل و گفتگوهای اجتماعی و به بیان ساده با قدرت کلماتی که از دهان افراد بیرون می آید به وجود خواهند آمد.
به عنوان مثال، نیکول الیزابت دمیرس، مشاور B2B SaaS، می گوید استراتژی جذب مشتری لید آنها ایجاد روابط صمیمانه با افراد، چه در بازاریابی آنلاین و چه آفلاین می باشد.
نیکول می گوید عضوی فعال بودن در وب سایت هایی مانند Growth Hackers اغلب باعث شده است که آنها بخشی از تیم شوند و مسئول مدیریت یا رشد مجموعه باشند. با ایجاد روابط و نشان دادن تخصص خود، مردم به طور طبیعی برای فرصت های آینده به فکر شما یا شرکت شما خواهند افتاد. نکته اصلی این است که در تعامل خود واقعاً دلسوزانه عمل کنید، از خود گذشتگی کنید و سعی کنید تا با اعضای دیگر جامعه رابطه دوستی واقعی برقرار کنید.
مسئله این است که “دستیابی به لید یا مشتریان راغب” هرگز هدف نهایی من برای مشارکت در هیچ یک از این جوامع و انجمن ها نبود. من فقط با ارزش دادن به دیگران رابطه برقرار می کردم.
انتشار یک تمپلیت شخصی سازی شده
یک قالب یا تمپلیت مناسب در یک صفحه مناسب می تواند ابزاری قدرتمند برای جذب لید باشد. دلیل محبوبیت ایت روش این است که بازدید کنندگان حاضرند در ازای چیزی که می توانند از آن استفاده کنند، اطلاعات شخصی خود را ارائه دهند.
در حالی که الگوهای سنتی معمولاً فقط دانلود PDF معمولی است، Ross Simmonds، استراتژیست بازاریابی دیجیتال، می گوید شما می توانید با تهیه یک الگوی قابل دانلود که شخصی تر و تعاملی باشد، نتایج بهتری کسب کنید.
تقریباً همه مخاطبان تمپلیت یا قالب های آماده را دوست دارند. اگر می توانید الگویی ساده تهیه کنید که به مخاطبان شما در رفع مشکلات و نیازهای آنها کمک کند، این کار می تواند یک پیروزی بزرگ باشد. حتی خیلی بهتر می شود اگر آن را به یک الگوی تعاملی تبدیل کنید و این امکان را به کاربر دهید که در نهایت بتواند آن را دانلود کند.
تبلیغات متقابل (Cross-Promotion)
تبلیغ متقابل ایده جدیدی نیست، اما چیزی هم نیست که خیلی از بازاریابان هنگام جذب مشتری بالقوه به طور استراتژیک به آن فکر کنند. در واقع شما باید یک برند مناسب برای همکاری پیدا کنید که البته سخت ترین بخش آن نیز همین قسمت است. اگر شرکت مقابل دارای شباهت زیادی با شما باشد، ممکن است مخاطبان شما همپوشانی داشته باشند. اگر شرکت دیگر به اندازه کافی با شما شباهت نداشته باشد، شما با این ریسک مواجه خواهید شد که برند یا محصولات خود را به افرادی که به محصول شما توجهی ندارند، معرفی و تبلیغ کنید.
مقاله مرتبط:
استراتژی جذب لید موفق را چگونه طراحی و اجرا کنیم؟
دراینجاست که کمی فراتر و عمقی تر فکر کردن می تواند مفید باشد. بریتنی مولر، دانشمند ارشد SEO در Moz ، به این مثال هوشمندانه تبلیغاتی متقابل بین Hydrate IV Bar و Live Love Lash اشاره می کند.
Hydrate IV Bar یک کلینیک IV درمانی و هیدراتاسیون حرفه ای کلرادو است. این کلینیک درمان های غذایی IV را در شرایط آرامش بخش برای کمبودهایی از قبیل کمبود انرژی ، ریکاوری در ورزش ، ضد پیری و بهبود سلامت عمومی ارائه می دهد. Live Love Lash هم یک کسب و کار کاشت مژه است؛ حال این دو چه ارتباطی با یکدیگر دارند و چطور می توانند به یکدیگر کمک کنند؟
بازاریابان در Hydrate IV Bar به جای اینکه با یک شرکت سلامت یا تناسب اندام دیگر برای تبلیغات متقابل خود شریک شوند، تصمیم گرفتند تا یک استراتژی متفاوت را امتحان کنند. آنها در مورد مکان های مختلفی که ممکن است مشتریان هدفشان برای امتحان کردن یک نوار IV در دسترس باشند فکر کردند و براساس آن مشارکت هوشمندانه ای به دست آوردند:
تیم Hydrate IV Bar در جذب مشتری بالقوه بسیار زیرکانه عمل کرد! در چه مواردی افراد در حالت سکون و استراحت قرار دارند که در آنجا می توانند از IV درمانی بهره مند شوند؟ اکستنشن مژه! این بازاریابی متقابل برای هر دو کسب و کار بسیارخوب انجام شده و هر دو از زمان کارامد مشتریان خود به خوبی بهره می برند.
مسئله این است که انواع فرصت های منحصر به فرد تبلیغاتی متقابل در دسترس است که بازاریابان ممکن است آنها را از دست بدهند. به عنوان مثال فرض کنیم که شما یک شرکت تولید کفش هستید، فرصت تبلیغاتی متقابل که اول از همه به ذهن شما می رسد فروشگاه کفش ورزشی است، درست است؟ اما شما می توانید با یک سالن ورزشی یا یک مرکز آموزشی شریک شوید و ورزشکاران را هدف قرار دهید یعنی در جاهایی که ورزشکاران هدف شما بیشترین وقت خود را سپری می کنند.
پروژه های جانبی
بعضی اوقات، بهترین راه حل ها می تواند از پروژه هایی حاصل شود که ارتباط چندانی با تجارت واقعی شما ندارند. اگر به مباحث مرتبط بپردازید، می توانید بخش زیادی از مشتریانی را بیابید که ممکن است در مواجهه با برند یا بازاریابی شما نباشد.
هنگامی که صحبت از پروژه های جانبی می شود، رایان رابینسون برای تأیید یک ایده تجاری تصادفی در کمتر از ۳۰ روز و تنها با ۵۰۰ دلار در وبلاگ خود یک چالش عمومی راه اندازی کرد.
این پروژه زمان زیادی را در طول یک ماه از رایان گرفت، گرچه کاری بود که او به طور پاره وقت انجام می داد. وی فهمید که این یک روش جالب برای آموزش خوانندگان در مورد چگونگی اعتبارسنجی ایده های تجاری خود و شاید جذب برخی از مخاطبان جدید به وبلاگ خود است. اما در نهایت او از تعداد مشتریانی که توانسته بود جذب کند، شگفت زده شد!
من در هفته اول چالش، شاهد افزایش چشمگیر ترافیک بودم. در طول کل یک ماه در حال به روزرسانی چالش بودم، من تقریبا ۳۰۰۰ مشترک جدید را در وبلاگ خود به دست آوردم.
برای بهرهگیری از همه این مشتریان راغب جدید، رایان حتی دوره جدیدی را نیز مبتنی بر یادگیری خود ایجاد کرد.
چند ماه بعد از پایان یافتن این چالش، من دوره ای را در مورد اعتبارسنجی ایده ها برای آن مخاطبان جدید آغاز کردم … این گروه از مشترکین که از نزدیک چالش مرا در مرحله قبل پیگیری می کردند، منجر به جذب لید بسیار خوبی شدند و این فرایند با درآمد بیش از ۱۵٫۰۰۰ دلار تنها درهفته اول ثبت نام رسید.
ایجاد آزمون سرگرم کننده
آزمون های آنلاین سالهاست که وجود دارد، اما بسیاری از بازاریابان هنوز پتانسیل این ابزار را برای جذب لید درک نکرده اند. این روش یک ابزار قدرتمند برای جذب لید است زیرا این آزمون ها عموما کنجکاوی مخاطب را برمی انگیزاند.
Chanti Zak یک استراتژیست قوی و نویسنده آگهی های تجاری است که متخصص در ایجاد آزمون های مربوط به جذب لید است و حقیقتا میتواند یک قابلیت خاص در فرآیند ایجاد مسابقه به ارمغان آورد.
نکته کلیدی در برگزاری مسابقه هایی با هدف جذب لید چیست؟ باید با هر کلیک بازدید کنندگان را شگفت زده و خوشحال کنید، بنابراین آنها در طول فرایند درگیر می شوند. در حین مسیر به آنها انگیزه و ایده بدهید و سپس آنها را به نتایجی برسانید که در مورد وضعیت منحصر به فرد آنها صحبت می کند.
نتایج بدست آمده موقعیت های منحصر به فرد شما را برای ایجاد یک تجارت موفق تحت تاثیر قرار می دهد. نتایج سفارشی به افرادی که در این آزمون ها شرکت می کنند نمایش داده می شود که به طور عمدی برای توانمندسازی آنها برای ترغیب به انجام اقدامات بعدی طراحی شده اند.
برای جذب بیشترین مشتری، مسابقه ای را انتخاب کنید که مستقیم با برند و بازار هدف شما صحبت کند. به طور مثال، Chanti سوالات و پاسخ های موثری را طراحی کرد که واقعاً در ذهن یک کار آفرین وجود دارد و مغز او را درگیر می کند.
به نظر می رسد که این استراتژی نیز کارساز بود و به تنهایی منجر به جذب بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ لید یا مشتری بالقوه شد.
هنگامی که این رویکرد تعاملی و شخصی اولین احساسی باشد که شخصی از نام تجاری شما داشته باشد، شانس شما برای تبدیل آنها از بیننده به مشتری بالاتر از لیدمگنت معمول است.
آیا آماده جذب لید هستید ؟
روش های مختلفی برای جذب لید یا مشتری راغب وجود دارد، روش های اجرا شده، صحیح و واقعی. شما همیشه می توانید میزبان برگزاری یک وبینار باشید، یک کتاب الکترونیکی رایگان را برای دانلود ارائه دهید، یک مسابقه برگزار کنید یا در رسانه های اجتماعی تبلیغات بخرید اما باید همیشه خلاق و جذاب باشید.
هر روشی را که امتحان کنید، مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که برای جذب مشتری های واجد شرایط، باید محتوای با کیفیت ارائه دهید. به آن دسته از لیدهای سطح بالای خود محتوایی را بدهید که آموزنده، سرگرم کننده، اطلاع رسان، یا الهام بخش باشند و در ادامه منتظر موجی از مشتریان بالقوه باشید.
اگر روش دیگری برای جذب لید دارید که برای تجارت شما موثر بوده است، یا اگر فکر می کنید مورد خاصی در موارد بالا وجود دارد که به آن اشاره نشده است، در نظرات زیر به اشتراک بگذارید. خلاقانه ترین روش جذب لید در بین کسب و کارهای ایرانی چه بوده است؟
منبع: Https://garshadma.com/category/lead-generation/creative-lead-generation/