شنبه, ژانویه 23, 2021
  • بازاریابی
  • تبلیغات
  • فروش
  • ورود
jobcell
  • بازاریابی
    • همه
    • اس ام اس مارکتینگ
    • افیلیت مارکتینگ
    • ایمیل مارکتینگ
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • بازاریابی آگاهی محور
    • بازاریابی ارجاعی
    • بازاریابی ایمیلی
    • بازاریابی درون گرا
    • بازاریابی دیجیتال
    • بازاریابی طرفداری
    • بازاریابی عصبی
    • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
    • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
    • بازاریابی محتوا محور
    • بازاریابی مشتری محور
    • بازاریابی ویروسی
    • پرسونا(شخصیت پردازی)
    • پرفورمنس مارکتینگ
    • تحقیقات بازار
    • شاخص ارزیابی (KPI)
    • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
    • مدل بازاریابی
    راهنمای سئو برای تازه کارها

    راهنمای سئو برای تازه کارها

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

    چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

    نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    تعیین KPIهای محتوایی

    تعیین KPIهای محتوایی

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    برچسب های پرطرفدار

    • تبلیغات
      • همه
      • شاخص های ارزیابی عملکرد
      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      برچسب های پرطرفدار

      • فروش
        • همه
        • انواع مشتری
        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        ده تکنیک برای فروش

        ده تکنیک برای فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر فروش

        انواع مشتری از منظر فروش

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        برچسب های پرطرفدار

        نتیجه ای وجود ندارد
        مشاهده همه نتیجه ها
        افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
        jobcell
        • بازاریابی
          • همه
          • اس ام اس مارکتینگ
          • افیلیت مارکتینگ
          • ایمیل مارکتینگ
          • اینفلوئنسر مارکتینگ
          • بازاریابی آگاهی محور
          • بازاریابی ارجاعی
          • بازاریابی ایمیلی
          • بازاریابی درون گرا
          • بازاریابی دیجیتال
          • بازاریابی طرفداری
          • بازاریابی عصبی
          • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
          • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
          • بازاریابی محتوا محور
          • بازاریابی مشتری محور
          • بازاریابی ویروسی
          • پرسونا(شخصیت پردازی)
          • پرفورمنس مارکتینگ
          • تحقیقات بازار
          • شاخص ارزیابی (KPI)
          • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
          • مدل بازاریابی
          راهنمای سئو برای تازه کارها

          راهنمای سئو برای تازه کارها

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

          چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

          نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          تعیین KPIهای محتوایی

          تعیین KPIهای محتوایی

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          برچسب های پرطرفدار

          • تبلیغات
            • همه
            • شاخص های ارزیابی عملکرد
            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            برچسب های پرطرفدار

            • فروش
              • همه
              • انواع مشتری
              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              ده تکنیک برای فروش

              ده تکنیک برای فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر فروش

              انواع مشتری از منظر فروش

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              برچسب های پرطرفدار

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
              jobcell
              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها

              معرفی مدل بخش بندی، هدفگذاری و جایگاه یابی محصول ( STP )

              jobcell توسط jobcell
              اکتبر 14, 2020
              داخل بازاریابی
              0 0
              0
              Home بازاریابی

              چکیده مقاله : حتما این مقاله را مطالعه کنید تا با اثربخشی مدل stp در طراحی استراتژی های بازاریابی آشنا شده و بتوانید آن را در کمپین های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی خود استفاده نمایید.
              چگونه از مدل بخش بندی، هدفگذاری و جایگاه یابی محصول (STP) برای توسعه استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنیم؟ این سوالیست که در این مقاله به آن پاسخ می دهیم.

              امروزه مدل بخش بندی، هدفگذاری و جایگاه یابی محصول رهیافتی آشنا در بازاریابی مدرن به شمار می رود. این مدل یکی از بهترین مدلهای تایید شده بازاریابی در عمل می باشد.

              با توجه به نظرسنجی صورت گرفته با عنون بهترین مدل بازاریابی مدل STP توانست رتبه دوم را به دست آورد و این رقابت را به مدل ارزشمند SWOT واگذار کرد!

              این محبوبیت نسبتاً از گذشته باقی مانده است، رهیافتهای بازاریابی در گذشته بیشتر حول محصول بوده اند تا مشتریان. به عنوان مثال در سال ۱۹۵۰ مهم ترین استراتژی بازاریابی تفکیک محصول یا ‘product differentiation’ نام داشت.

              مدل stp

              مدل STP معمولاً زمانی که برنامه های ارتباطات بازاریابی طراحی می شود مفید خواهد بود و به بازاریابان کمک می کند ارزشهای پیشنهادی خود را اولویت بندی کرده و سپس پیام های شخصی سازی شده و مرتبط را برای ایجاد تعامل با مخاطبان مختلف توسعه و منتشر نمایند.

              گزینه های مخاطبان>انتخاب مخاطبان>جایگاه یابی محصول

              مدل sto در طراحی برنامه بازاریابی

              علاوه بر این STP بر اثربخشی تجاری، انتخاب ارزشمندترین بخش بندی ها برای کسب و کار و سپس توسعه آمیخته بازاریابی و استراتژی جایگاه یابی محصول برای هر بخش بندی نیز تمرکز دارد.

              اجرای بخش بندی، هدفگذاری و جایگاه یابی در ارتباطات دیجیتال
              STP در سطح ارتباطات تاکیتیکی ارتباط زیادی با دیجیتال مارکتینگ دارد. به عنوان مثال طراحی پرسونای بازاریابی می تواند به توسعه بیشتر ارتباطات دیجیتال به عنوان جایگزین رهیافتهای تکنیکال بخش بندی ایمیل مشتریان کمک کند.

              فرم بصری زیر از Dave Chaffey نشان می دهد که چگونه بخش بندی، هدفگذاری و جایگاه یابی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ اجرا می شود.

              مدل sto در طراحی برنامه بازاریابی

              این فرم به ما یادآوری می کند که چگونه کانالهای دیجیتال گزینه های جدیدی برای هدفگذاری مخاطبانی که در گذشته در دسترس نبودند پیشنهاد می دهد، اما قطعاً استفاده از این کانالها به صرف بودجه های مناسب نیاز خواهد داشت. به عنوان مثال:

              همچون نیت جست و جوکنندگان در موتورهای جست و جو، کلمات کلیدی محصولاتی را که قصد خریدشان را دارند مقایسه و بررسی کنید.
              هدفگذاری بر اساس علاقه مندی در فیس بوک، چشم اندازی برای آنهایی که به بدنسازی، گلف و … علاقه مند هستند ارائه می دهد.
              هدفگذاری از طریق شخصی سازی ایمیل و شخصی سازی درون سایت بر اساس پروفایل، عملکرد کاربر و با توجه به محتوای سایت.
              همچنین فرصتهای جدیدی برای تبدیل برند به برندی متقاعدکننده تر از طریق ارائه نمونه های جدید ارزش پیشنهادی مشتری-محور در بسترهای دیجیتال وجود دارد.این امر می تواند از طریق محتوا یا ابزارهای تعاملی در وبسایت و اپلیکیشن صورت پذیرد.

              چگونه از STP استفاده کنیم؟
              از طریق بخش بندی می توانید بازارهای بکر را با نیازهای مشخص و بازارهای بالغ را برای یافتن مشتریان جدید شناسایی کنید و پیامهای تبلیغاتی اثربخش تر و متمرکزتری را نشر دهید.

              نیازهای هر بخش بندی مشابه است، بنابراین پیام بازاریابی باید برای هر بخش به گونه ای طراحی شود که بر منافعی مرتبط و قابلیتهای مورد نیازی تاکید کند که بیشتر از یک قسم از مخاطبان را در بر بگیرد.

              این رهیافت اثربخش تر بوده و آمیخته بازاریابی صحیحی را به گروه مشابهی از مخاطبان می رساند. شما می توانید بازار موجود خود را بر اساس هر متغیر در دسترسی بخش بندی کنید و این امر را تا زمانی که مطابق مثالهای زیر اثربخش بوده ادامه دهید:

              راههای شناخته شده برای بخش بندی مخاطبان
              ۱-خصوصیات دموگرافیک

              سن، جنسیت، درآمد، تحصیلات، قومیت، وضعیت تاهل، تحصیلات، کسب و کار، وضعیت اقامت، نوع اقامت و مواردی از این دست در خصوصیات دموگرافیک جای می گیرد.

              مقاله مرتبط:
              ۶ استراتژی برندینگ آنلاین برای کسب و کارهای نوپا
              برای مثال فایرفاکس با محصولات متنوع و جذابش مخاطبان هدف خود را مردان جوان قرار داده است. در حالی که برند Moshi Monsters والدینی با فرزندان جوان را که به دنبال فضای مفرح، سالم و آموزشی برای فرزندان خود هستند هدف قرار داده است.

              ۲-خصوصیات روانشناسی

              این فاکتور به شخصیت و احساسات بر اساس رفتار اشاره دارد؛ مانند انتخاب های خرید، نگرش، سبک زندگی، عادات، ریسک پذیری و صفات رهبری.

              زمانی که خصوصیات دموگرافیک توضیح می دهد که مشتری شما ” کیست”، خصوصیات روانشناسی بیان می کند که این مشتریان “چرا” خرید می کنند.

              راه های متعددی وجود دارد که می توانید داده های روانشناسی مشتریان خود را جمع آوری کنید:

              مصاحبه ها: با تعدادی از افراد که به خوبی بیانگر مخاطبان هدف شما هستند صحبت کنید. مصاحبه های عمیق به شما اجاره می دهد که داده های باکیفیت و مفید برای درک چرایی رفتار خرید مشتری جمع آوری کنید.اما مشکل آنجاست که این مصاحبه ها هزینه بر بوده و اجرای آن دشوار است. همچنین جامعه آماری کوچک همواره بیانگر کل جامعه هدف شما نمی تواند باشد.
              نظرسنجی: اجرای نظرسنجی به شما این امکان را می دهد که به تعداد بیشتری از مخاطبان دسترسی داشته باشید اما استخراج داده هایی الهام بخش از دل نظرسنجی ها دشوار به نظر می رسد.
              داده های مشتری: ممکن است داده هایی نظیر آنچه مشتریان قصد دارند از شما خرید کنند را داشته باشید. همچون داده هایی که از برنامه وفادارسازی مشتریان و یا از تاریخچه خرید آنلاین آنها استخراج می شود.می توانید از این داده ها برای تحلیل مربوط به آنکه کدام از دسته از مشتریان شما به کدام محصولات برای خرید علاقه مند هستند استفاده کنید.برای مثال، آیا تخفیف در گرایش آنان به خرید موثر است یا خیر.
              ۳-سبک زندگی

              این فاکتور به عادات، تفریحات مورد علاقه، سرگرمی ها، تعطیلات و سایر مشخصه های مرتبط با زندگی مخاطبان اشاره داد.

              برخی عادات بزرگ و دائمی هستند. بنابراین به راحتی هدفگذاری می شوند مانند علاقه به تماشای فوتبال. گرچه برخی کسب و کارها موفقیت های بی نظیری در هدفگذاری بازارهای کوچک و بکر به دست آورند. مثالی مناسب، کسب و کارهای مرتبط با جنبش ” بقا ” در امریکا است که از فعالیتی کوچک و عجیب به صنعتی میلیارد دلاری در سالهای اخیر تبدیل شده است(در این جنبش، افراد خود را برای موقعیت های اورژانسی و بلایای عظیم بشری آماده کرده، آموزش می بینند و لوازم ضروری را تهیه می کنند).

              شروع تحقیق و هدفگذاری این بازارها می تواند با سایت Reddit انجام شود؛ جایی که مردم اطلاعاتی در مورد علاقه مندی ها و سرگرمی هایشان را به اشتراک می گذارند.

              ۴-باورها و ارزشها

              این مشخصه به اعتقادات دینی و سیاسی، ملی گرایی و فرهنگهای فکری و نظام ارزشهای فردی اشاره دارد.

              به عنوان مثال بانک اسلامی Britain خدمات ویژه ای را بر اساس احکام اسلام به مشتریان مسلمان خود ارائه می دهد.

              از خصوصیات دموگرافیک فراتر رفتن می تواند به کشف فرصت های تجاری جدید و تفکر خارج از جعبه منجر شود. برای مثال، طبق آمارهای جهانی افراد ۵۵ تا ۶۴ ساله گرایش زیادی به خرید خودروی جدید داند اما افرادی با این مشخصات در هیچ آگهی فروش خودرویی مشاهده نمی شود.

              ۵-سطح زندگی

              سطوح زندگی مربوط به بنچ مارکت کردن بازه زمانی زندگی مخاطبان است. به عنوان مثال، شرکت Saga خدمات خود را فقط برای افراد بالای ۵۰ سال ارائه می دهد چرا که آنها دریافته اند در بخش بندی این سطح زندگی بازار بسیار بزرگ و ارزشمندی برای خدمات آنها وجود دارد.

              مقاله مرتبط:
              طراحی استراتژی برند پایدار در برابر گذر زمان
              ۶-خصوصیات جغرافیایی

              تقسیم مخاطبان بر اساس کشور، استان، شهر، منطقه، موقعیت محلی، چگالی جمعیت و حتی عنصر آب و هوا.

              ۷-رفتار

              مشخه رفتار، طبیعت خرید، وفاداری به برند، سطح کاربری، منافع دنبال شده، کانالهای توسعه استفاده شده و واکنش به مشخصه های بازاریابی را شامل می شود.

              در یک محیط B2B، منافع دنبال شده توسط مشتری معمولاً مدت زمان تحویل محصول یا سرویس است. مثلاً Parcelmonkey.co.uk سرویس تحویل در همان روز و روز بعد خرید را ارائه کرده است.

              ۸-منفعت

              منفعت مشتری در ازای استفاده از سرویس و کسب رضایت از آن تعریف می شود. مثلاً ممکن است یک کسب و کار در ازای خرید محصولاتش، جهت جلب رضایت مشتری هدایایی تبلیغاتی نیز به رایگان برای آنها ارسال کند اما آنچه می تواند نظر و رضایت مشتری را جلب کند نه هدایای جانبی بلکه کیفیت استفاده از محصول مورد نظر در رفع بهینه نیاز مشتری می باشد.

              هدفگذاری بازار
              لیست زیر به آنچه برای ارزیابی جذابیت تجاری و بالقوه هر بخش نیاز است اشاره می کند:

              شاخص اندازه: بازار باید به اندازه کافی برای توجیه بخش بندی بزرگ باشد. اگر بازار کوچک باشد بخش بندی ممکن است کوچکترش کند.
              تفاوت: تفاوتهای قابل اندازه گیری باید بین بخش بندی ها وجود داشته باشد.
              پول: سود پیش بینی شده باید از هزینه های اضافی برنامه های بازاریابی و سایر تغییرات تجاوز کند.
              در دسترس بودن: هر بخش بندی باید در دسترس تیم بوده و توانایی دریافت پیام های تبلیغاتی شما را داشته باشد.
              تمرکز بر منافع متفاوت: بخش بندی های مختلف به منافع متفاوتی نیاز دارند.
              جایگاه یابی محصول
              نقشه های جایگاه یابی آخرین المان فرآیند STP می باشد. برای این امر شما به دو متغیر برای ترسیم نمای کلی بازار نیاز خواهید داشت.

              به عنوان مثال این قسمت، تعدادی از خودروهای موجود در بریتانیا در نظر گرفته شده است. تصویر زیر یک نقشه جایگاه محصول با جزئیات نیست و بیشتر ترسیم کلی بازار است. اگر هیچ خودرویی در یک بخش بندی وجود نداشت ممکن است به یک فرصت بازار اشاره کند.( نقشه زیر بر اساس دو متغیر مشخصه قیمتی خودرو و کلاس خودرو ترسیم شده است).

              مدل sto در طراحی برنامه بازاریابی

              با بسط مثال بالا، شما می توانید بازار را با نقشه بندی رقیبان خود در قالب ماتریسی که فاکتورهای کلیدی مشخص کننده خرید را در بر دارد ترسیم کنید.

              مدل sto در طراحی برنامه بازاریابی

              قرار نیست این نمودار تفسیر دقیقی و معتبری از بازار خودرو ارائه دهد اما در حد یک مثال ترسیم می کند که چگونه شما باید نقشه جایگاه یابی محصول را برای آنالیز جایگاه فعلی کسب و کار خود در بازار و شناسایی فرصتهای موجود طراحی کنید.

              به عنوان مثال همانطور که شما در فضای خالی تصویر زیر مشاهده می کنید ما یک فرصت محتمل در بازار خودروهای خانوادگی ارزان قیمت را شناسایی کردیم!

              مدل sto در طراحی برنامه بازاریابی

              گرچه مجدداً بیان می کنیم که نقشه بالا به صورت فرضی تهیه شده اما مطمئناً می توان به خودرویی متناسب با آن فضا و دسته بندی اندیشید.در واقع نقشه بالا نشان می دهد که چگونه می توانید از این ابزار برای شناسایی خلاهای موجود در بازار خود استفاده کنید.

              منبع: https://garshadma.com/category/sale-marketing/مدل-بازاریابی-stp/

              برچسب ها: بازاریابیبخش بندی بازارمدل stpهدف گذاری محصول
              ShareTweetShare
              jobcell

              jobcell

              پست بعدی

              دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              • جذاب ترین ها
              • نظر
              • داغ ترین ها
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              دسامبر 2, 2020
              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 9, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 7, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              2
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              2
              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              دسامبر 18, 2020
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              دسامبر 12, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 10, 2020
              jobcell

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              Navigate Site

              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              Follow Us

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              خوش آمدید!

              وارد حساب کاربری خود شوید

              رمز عبور را فراموش کرده اید؟

              یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید!

              Fill the forms below to register

              همه فیلد ها الزامی هستند. ورود

              رمزعبور خود را بازیابی کنید

              لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.

              ورود