دوشنبه, ژانویه 18, 2021
  • بازاریابی
  • تبلیغات
  • فروش
  • ورود
jobcell
  • بازاریابی
    • همه
    • اس ام اس مارکتینگ
    • افیلیت مارکتینگ
    • ایمیل مارکتینگ
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • بازاریابی آگاهی محور
    • بازاریابی ارجاعی
    • بازاریابی ایمیلی
    • بازاریابی درون گرا
    • بازاریابی دیجیتال
    • بازاریابی طرفداری
    • بازاریابی عصبی
    • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
    • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
    • بازاریابی محتوا محور
    • بازاریابی مشتری محور
    • بازاریابی ویروسی
    • پرسونا(شخصیت پردازی)
    • پرفورمنس مارکتینگ
    • تحقیقات بازار
    • شاخص ارزیابی (KPI)
    • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
    • مدل بازاریابی
    راهنمای سئو برای تازه کارها

    راهنمای سئو برای تازه کارها

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

    چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

    نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    تعیین KPIهای محتوایی

    تعیین KPIهای محتوایی

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    برچسب های پرطرفدار

    • تبلیغات
      • همه
      • شاخص های ارزیابی عملکرد
      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      برچسب های پرطرفدار

      • فروش
        • همه
        • انواع مشتری
        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        ده تکنیک برای فروش

        ده تکنیک برای فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر فروش

        انواع مشتری از منظر فروش

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        برچسب های پرطرفدار

        نتیجه ای وجود ندارد
        مشاهده همه نتیجه ها
        افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
        jobcell
        • بازاریابی
          • همه
          • اس ام اس مارکتینگ
          • افیلیت مارکتینگ
          • ایمیل مارکتینگ
          • اینفلوئنسر مارکتینگ
          • بازاریابی آگاهی محور
          • بازاریابی ارجاعی
          • بازاریابی ایمیلی
          • بازاریابی درون گرا
          • بازاریابی دیجیتال
          • بازاریابی طرفداری
          • بازاریابی عصبی
          • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
          • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
          • بازاریابی محتوا محور
          • بازاریابی مشتری محور
          • بازاریابی ویروسی
          • پرسونا(شخصیت پردازی)
          • پرفورمنس مارکتینگ
          • تحقیقات بازار
          • شاخص ارزیابی (KPI)
          • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
          • مدل بازاریابی
          راهنمای سئو برای تازه کارها

          راهنمای سئو برای تازه کارها

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

          چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

          نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          تعیین KPIهای محتوایی

          تعیین KPIهای محتوایی

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          برچسب های پرطرفدار

          • تبلیغات
            • همه
            • شاخص های ارزیابی عملکرد
            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            برچسب های پرطرفدار

            • فروش
              • همه
              • انواع مشتری
              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              ده تکنیک برای فروش

              ده تکنیک برای فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر فروش

              انواع مشتری از منظر فروش

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              برچسب های پرطرفدار

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
              jobcell
              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها

              مدل بازاریابی Sostac چیست؟

              معرفی ۶ مرحله Sostac

              jobcell توسط jobcell
              اکتبر 16, 2020
              داخل بازاریابی, مدل بازاریابی
              0 0
              0
              Home بازاریابی

              اگر اهل دنیای مارکتینگ هستید و روش‌های مختلف آن را مثل یک مخاطب وفادار دنبال می‌کنید، حتما به مدل‌های متنوع بازاریابی هم برخورد کرده‌اید. مدل‌هایی که به کمک آن‌ها می‌توانید مسیر مارکتینگ را روشن‌تر کنید و با آن پا به دنیای عجیب، بزرگ و بی‌انتهای بازاریابی بگذارید. در میان مدل‌های بیشماری که برای بازاریابی و از جمله دیجیتال مارکتینگ معرفی می‌شود، مدل بازاریابی sostac اهمیت ویژه‌ای دارد.

               

              باید بگوییم که مدل sostac یک روش موثر و پرکاربرد در فرایند بازاریابی دیجیتالی است که به کمک آن می‌توانید شرکت و کسب‌و‌کارتان را به قله موفقیت نزدیک کنید.

              اگر دوست دارید درباره مدل بازاریابی سوستاک و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن بیشتر بدانید و آن را در کار بازاریابی‌تان اجرا کنید، با آکادمی اینفوگرام همراه باشید:

              مدل چیست؟

              شاید بهتر باشد پیش از آنکه درباره مدل سوستاک صحبت کنیم، اندکی درباره مدل، در حالت کلی بدانیم.

              مدل‌ها در بازاریابی نقش اساسی را ایفا می‌کنند. آن‌ها برای مدل‌سازی بازار و کمک به کار بازاریابی و فروش طراحی می‌شوند که براساس آن‌ها یک استراتژی منسجم برای مارکتینگ به وجود آید. در واقع، این مدل‌ها هستند که به شما امکان طراحی یک استراتژی درست برای فعالیت مارکتینگ را می‌دهند.

              برای آنکه یک مدل درست و اصولی داشته باشید، نیاز به اطلاعات دقیقی از کسب‌وکار خود، رقبایتان و همینطور پیش‌بینی آینده فعالیتتان دارید.

              بنابراین مدل‌ها جایگاه ویژه‌ای در فعالیت مارکتینگ دارند و می‌توانند به کسب‌وکارها قوام ببخشند.

              مدل بازاریابی sostac چیست؟

              حال که با کارآیی مدل در بازاریابی آشنا شدیم، باید به سراغ سوستاک برویم.

              آیا تا به حال نام این نوع مدل را در حوزه دیجیتال مارکتینگ شنیده‌اید؟ خب بگذارید درباره آن به طور مفصل صحبت کنیم.

              اگر بخواهیم یکی از مدل‌های بسیار محبوب در میان فعالان دیجیتال مارکتینگ را نام ببریم، باید به مدل بازاریابی sostac اشاره کنیم. سوستاک یک مدل و سیستم برای ایجاد و مدیریت طرح‌هایی است که شما در کارتان به آن‌ها نیازمندید.

              با کمک این مدل و چارچوبی که در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌توانید انواع مختلفی از پلن‌های دیجیتال را برای کارتان ایجاد کنید. استفاده از مدل بازاریابی سوستاک به شما این امکان را می‌دهد، هر طرحی را که نیاز دارید، به وسیله آن توسعه دهید. از طرح‌های تجاری گرفته تا بازاریابی ارتباطات و بازاریابی را می‌توان به وسیله این مدل توسعه و گسترش داد.

              زمانی که اجزای مدل sostac در کنار هم قرار می‌گیرند، شبیه به تکه‌های پازل عمل می‌کنند و در نهایت یک بیگ پلن را تشکیل می‌دهند که می‌تواند شما را برای طراحی استراتژی بازاریابی کمک کند.

              خوب است بدانید که این مدل، به عنوان سومین مدل محبوب در میان کاربران معرفی شده و علت این محبوبیت، به خاطر سپردن راحت آن‌ها و آسان شدن فعالیت‌ها به وسیله برنامه‌ریزی‌های دقیق سوستاک است. این الگوی برنامه‌ریزی، در دهه ۱۹۹۰ جای خودش را در میان کاربران بازاریابی دیجیتالی باز کرد و تا به امروز همچنان به عنوان یک الگوی مهم، معرفی می‌شود.

              مدل بازاریابی sostac

              چرا به مدل بازاریابی سوستاک نیاز داریم؟

              یک سوال اساسی در برخورد با این مدل از دیجیتال مارکتینگ، چرایی استفاده از آن است. بسیاری از افراد ممکن است در ابتدا، از خود یا دیگرانی که این مدل را انتخاب می‌کنند، علت استفاده از آن را بپرسند. در ادامه به مهم‌ترین دلایل استفاده از مدل sostac خواهیم پرداخت:

              _ ارائه ساختار واضح

              ما در فعالیت‌های مارکتینگ خود، نیاز به یک ساختار و استراتژی مشخص داریم تا به راحتی آن را به خاطر بسپاریم. علاوه‌بر آن، ساختار واضح در کار مارکتینگ به ما کمک می‌کند که هدف و برنامه خود را راحت‌تر و بهتر برای مشتری توضیح دهیم. استفاده از مدل بازاریابی sostac به شما کمک می‌کند که مراحل مورد نیاز برای ایجاد و اجرای هر نوع برنامه تجاری و یا بازاریابی را به خوبی انجام دهید.

              _ مشتری محور بودن

              می‌توان گفت که مدل sostac  مشتری محور است. در واقع به وسیله آن می‌توانید اهمیت مخاطب و مشتریان، شرکای بالقوه، تاثیرگذاران بر کار و همچنین رقبایتان را در شرایط مختلف، بررسی کنید. بر این اساس به یک شیوه‌نامه اصولی و منسجم می‌رسید که اجرای آن، کمک بسیاری به فرایند بازاریابی دیجیتالی شما می‌کند.

              _ داشتن اهداف مشخص

              قطعا می‌دانید یکی از مهم‌ترین فاکتورها در فعالیت بازاریابی، داشتن هدف است. در حقیقت باید گفت، این اهداف هستند که شما را در انجام کارها پیش می‌برند و تمامی مراحل براساس آن‌ها اجرا می‌شود. این مدل مارکتینگ، امکان دستیابی به چشم‌انداز آینده را به شما می‌دهد و از این نظر نقش مهمی را در فعالیت‌های بازاریابی دیجیتالی ایفا می‌کند.

              _ ارائه تاکتیک‌ها

              داشتن تاکتیک‌های کاربردی و قابل اجرا در فعالیت مارکتینگ، اهمیت ویژه‌ای دارد. زمانی که شما از این مدل بازاریایی در کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید، امکان استفاده از تاکتیک‌های کارآمد تاثیرگذار را نیز به شما می‌دهد.

              _ پایداری در اجرا و کنترل فعالیت

              خوب است بدانید که مدل بازاریابی سوستاک قادر است روش‌هایی را به شما ارائه کند که به وسیله آن استراتژی‌های مورد استفاده را بررسی، کنترل و نگهداری کنید. به زبان ساده، این الگوی مارکتینگ به شما کمک می‌کند که استراتژی مورد استفاده‌تان را حفظ و نگهداری کنید تا به نتیجه موثرتری در فعالیتتان برسید.

              چگونه یک مدل بازاریابی sostac را طراحی کنیم؟

              برای طراحی مدل بازاریابی sostac  نیاز است که مراحلی را طی کنیم و براساس هر مرحله، اقدامات لازم را انجام دهیم. در ادامه، مراحل شش گانه  مدل sostac را می‌خوانیم:

              ۱. تجزیه و تحلیل موقعیت (situation)

              مدل بازاریابی sostac

              اولین قدم در طراحی مدل سوستاک، تجزیه و تحلیل موقعیت است‌. در این مرحله باید وضعیت کلی شرکت و سازمان خودتان را مشخص کنید. با تجزیه و تحلیل موقعیت، تصویری شفاف از فعالیت خود به دست می‌آورید و می‌توانید مشخص کنید که دقیقا چه کسی هستید؟ قصد انجام چه کاری را دارید؟ و هدف شما چیست؟

              فراموش نکنید که در این مرحله، توجه به پرسونای مشتریان (شناخت دقیق روحیات و رفتارهای مشتریان)، تحلیل سوات (توجه به نقاط ضعف و قوت سازمان و فرصت‌ها و تهدیدها) و همچنین بررسی و پایش رقبا (رقیبان شما چه کسانی هستند و تفاوتشان با شما در چیست) بسیار مهم است.

              ۲. اهداف (Objectives)

              مدل بازاریابی sostac

              پس از آنکه فضای کلی کار خود را ترسیم کردید و به تجزیه و تحلیل درست موقعیتتان رسیدید، باید به سراغ اهداف بروید. مشخص کردن و تمرکز بر روی اهداف کوتاه‌مدت استراتژی، شما را در مسیر درست بازاریابی دیجیتال قرار می‌دهد. برای این کار، روش ۵Ss کمک زیادی به شما می‌کند که درست عمل کنید و آنچه را که دقیقا نیاز است به کار بگیرید.

              روش ۵Ss شامل مواردی از جمله: فروش (sell)، صحبت کردن (speak)، خلق ارزش افزوده (serve)، صرفه‌جویی در هزینه‌ها (save) و سروصدا کردن (sizzle) می‌شود.

              ۱. فروش: سعی کنید که فروش خودتان را افزایش دهید. حتی اگر هنوز فروش آنلاین ندارید، به کارهایی روی بیاورید که به جذب مخاطب و در نهایت فروش محصول و خدمات منجر شود‌. اقداماتی مانند ارسال رایگان محصولات و یا پک‌های تخفیفی ویژه به شما در این کار کمک می‌کند.

              ۲. صحبت کردن: از کانال‌های ارتباطی مختلف و فضاهای آنلاین برای صحبت و ایجاد ارتباط موثر با مشتریان استفاده کنید.

              ۳. خلق ارزش افزوده: بخش‌های خدمات مشتریان را ایجاد و تقویت کنید. با این کار می‌توانید ارزش افزوده خلق کنید و با اهدافی که در نظر دارید، میزان رضایت مشتریان را بسنجید.

              ۴. صرفه‌جویی در هزینه‌ها: سعی کنید که هزینه‌های فعالیتتان را پایین بیاورید. برای این کار، با استفاده از ابزارهای دیجیتال و کانال‌های مجازی، نشان دهید که تا چه اندازه در فعالیت‌های آفلاین صرفه‌جویی کرده‌اید.

              ۵. سروصدا کردن: سروصدا کردن در واقع همان برندسازی آنلاین شماست! شما باید صدای برند خودتان را در فضای آنلاین بالا ببرید، با مخاطبان صحبت و روابط حسی و عمومی را بیشتر کنید.

              ۳. استراتژی (strategy)

              مدل بازاریابی sostac

              داشتن استراتژی به عنوان مرحله سوم مدل سوستاک مطرح می‌شود. این مورد مشخص می‌کند که در فعالیت دیجیتال مارکتینگ، در کنار داشتن اهداف کوچک و کوتاه‌مدت، چطور به هدف‌ بلندمدت و نهایی برسید.

              در این مرحله، دو مورد اهمیت ویژه دارند که آن دو، جذب مخاطب و درگیر شدن موثر و مشتاقانه مخاطب با فعالیت و برند شماست.

              ۴. تاکتیک‌ها (tactics)

              مدل بازاریابی sostac

              تاکتیک‌ها، شامل تمام ابزار و وسایلی هستند با برنامه‌ریزی، از آن‌ها برای رسیدن به اهداف و برنامه بازاریابی دیجیتال خود استفاده می‌کنید.

              تاکتیک‌های مورد استفاده در مدل sostac در چند مورد خلاصه می‌شوند:

              _ سئو

              سئو یا بهینه‌سازی در موتورهای جست‌وجوی اینترنتی، یک راه مهم و تاثیرگذار در پیشبرد اهداف و پیشی گرفتن از رقبا در بازار رقابتی است.

              _ تبلیغات کلیکی گوگل

              این ابزار نیز مانند سئو، می‌تواند در دیده شدن کلمات کلیدی به وسیله تبلیغات گوگل ادز موثر عمل کند. همچنین با فرستادن ترافیک جست‌وجوی گوگل، می‌توان به دیده شدن برند نیز کمک کرد.

              _ همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

              این کار برای شرکت‌ها، از طریق ایجاد شبکه همکاران اتفاق می‌افتد. در واقع همکاری در فروش یا ایجاد بازاریابی پورسانتی، یک حرکت مهم و موثر به شمار می‌رود و به بهتر دیده شدن برند و محصول شما کمک می‌کند.

              _ بازاریابی ایمیلی

              استراتژی ایمیلی از آن جهت در مدل sostac اهمیت دارد که برند شما، به وسیله ایمیل به دست حجم زیادی از مشتریان می‌رسد. ایمیل‌هایی که تیتر و محتواهای جذابی را دارا هستند، احتمال باز شدن و خوانده شدن بیشتری هم از سوی مشتریان دارند.

              ۵. اقدام (action)

              مدل بازاریابی sostac

              اقدام، بخش اجرایی کردن تمامی مراحلی است که از آن‌ها نام بردیم. به زبان ساده، در این مرحله باید مجموعه اقداماتی را انجام دهید که وسیله آن به برنامه‌تان جان ببخشید و آن را به شکل عملی پیاده کنید.

              ایجاد محتوای خوب، لینک‌سازی، بازاریابی ایمیلی، توجه به سئو و مانند این‌ها، می‌تواند شما را در مرحله اکشن به هدفتان نزدیک کند.

              ۶. کنترل (control)

              مدل بازاریابی sostac

              آخرین مرحله و شاید بتوان گفت مهم‌ترین مرحله‌ای که می‌توانید در آن نتیجه فعالیتتان را ببینید، کنترل است. در مدل بازاریابی sostac رسیدن به مرحله آخر، با زحمت فراوان ممکن است. اما زمانی که به آن رسیدید، می‌توانید نتیجه فعالیتتان را به شکل اصولی بررسی و نقاط قوت و ضعف، اشتباهات و اقدامات موثر خودتان را استخراج کنید.

              در مرحله کنترل، باید تمامی تاکتیک‌های مورد استفاده را در پک‌های اطلاعات و آماری مشخصی بررسی کنید. برای این کار می‌توانید از گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید و براساس آن، فعالیت و اقداماتتان را بسنجید.

              فراموش نکنید که فعال بودن بخش Ecommerce analytics نیز می‌تواند آمار فروش آنلاین شما را به طور دقیق و با بینش عمیق‌تری در فرایند‌های استراتژی و تاکتیک‌ها در اختیارتان بگذارد.

              منبع: Https://infogramacademy.com/blog/مدل-sostac/

              برچسب ها: بازاریابیمدل SOSTACمدل بازاریابی
              ShareTweetShare
              jobcell

              jobcell

              پست بعدی
              بازاریابی عصبی چیست؟

              بازاریابی عصبی چیست؟

              دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              • جذاب ترین ها
              • نظر
              • داغ ترین ها
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              دسامبر 2, 2020
              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 9, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 7, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              2
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              2
              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              دسامبر 18, 2020
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              دسامبر 12, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 10, 2020
              jobcell

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              Navigate Site

              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              Follow Us

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              خوش آمدید!

              وارد حساب کاربری خود شوید

              رمز عبور را فراموش کرده اید؟

              یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید!

              Fill the forms below to register

              همه فیلد ها الزامی هستند. ورود

              رمزعبور خود را بازیابی کنید

              لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.

              ورود