سه‌شنبه, ژانویه 26, 2021
  • بازاریابی
  • تبلیغات
  • فروش
  • ورود
jobcell
  • بازاریابی
    • همه
    • اس ام اس مارکتینگ
    • افیلیت مارکتینگ
    • ایمیل مارکتینگ
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • بازاریابی آگاهی محور
    • بازاریابی ارجاعی
    • بازاریابی ایمیلی
    • بازاریابی درون گرا
    • بازاریابی دیجیتال
    • بازاریابی طرفداری
    • بازاریابی عصبی
    • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
    • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
    • بازاریابی محتوا محور
    • بازاریابی مشتری محور
    • بازاریابی ویروسی
    • پرسونا(شخصیت پردازی)
    • پرفورمنس مارکتینگ
    • تحقیقات بازار
    • شاخص ارزیابی (KPI)
    • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
    • مدل بازاریابی
    راهنمای سئو برای تازه کارها

    راهنمای سئو برای تازه کارها

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

    چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

    نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    تعیین KPIهای محتوایی

    تعیین KPIهای محتوایی

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    برچسب های پرطرفدار

    • تبلیغات
      • همه
      • شاخص های ارزیابی عملکرد
      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      برچسب های پرطرفدار

      • فروش
        • همه
        • انواع مشتری
        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        ده تکنیک برای فروش

        ده تکنیک برای فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر فروش

        انواع مشتری از منظر فروش

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        برچسب های پرطرفدار

        نتیجه ای وجود ندارد
        مشاهده همه نتیجه ها
        افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
        jobcell
        • بازاریابی
          • همه
          • اس ام اس مارکتینگ
          • افیلیت مارکتینگ
          • ایمیل مارکتینگ
          • اینفلوئنسر مارکتینگ
          • بازاریابی آگاهی محور
          • بازاریابی ارجاعی
          • بازاریابی ایمیلی
          • بازاریابی درون گرا
          • بازاریابی دیجیتال
          • بازاریابی طرفداری
          • بازاریابی عصبی
          • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
          • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
          • بازاریابی محتوا محور
          • بازاریابی مشتری محور
          • بازاریابی ویروسی
          • پرسونا(شخصیت پردازی)
          • پرفورمنس مارکتینگ
          • تحقیقات بازار
          • شاخص ارزیابی (KPI)
          • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
          • مدل بازاریابی
          راهنمای سئو برای تازه کارها

          راهنمای سئو برای تازه کارها

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

          چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

          نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          تعیین KPIهای محتوایی

          تعیین KPIهای محتوایی

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          برچسب های پرطرفدار

          • تبلیغات
            • همه
            • شاخص های ارزیابی عملکرد
            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            برچسب های پرطرفدار

            • فروش
              • همه
              • انواع مشتری
              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              ده تکنیک برای فروش

              ده تکنیک برای فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر فروش

              انواع مشتری از منظر فروش

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              برچسب های پرطرفدار

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
              jobcell
              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها

              هزینه کسب مشتری (CAC) چیست و چگونه آن را محاسبه کنیم؟

              jobcell توسط jobcell
              اکتبر 16, 2020
              داخل بازاریابی, شاخص ارزیابی (KPI)
              0 0
              0
              Home بازاریابی

              برای راه اندازی و توسعه یک کسب‌وکار گام‌های متفاوتی وجود دارد؛ از برنامه‌ریزی تا بازاریابی و جذب مشتری. اما یک گام بسیار حیاتی، جذب مشتری و بقا آن کسب‌وکار است که آن هم با درنظر گرفتن هزینه‌هایی که یک کسب‌‌وکار برای وفادار ماندن آن مشتری می‌پردازد، سنجیده می‌شود. بیشتر فعالان تجاری معتقدند هزینه‎ای که یک برند برای جذب و وفادار ماندن مشتری‌های خود می‎پردازد گاهی تا ۱۰ برابر بیشتر از آن چیزی است که برای تبلیغات درنظر گرفته است. هرچند این هزینه بسته به شناخته بودن برند یا حوزه فعالیتش (خدمات، گردشگری، مد و لباس و..) متفاوت است اما چیزی از اهمیت هزینه جذب مشتری (CAC) کم نمی‎کند. در مطلب پیش رو سعی شده به مواردی از قبیل تعریف CAC، چرایی اهمیت آن، نحوه محاسبه، ارزش طول عمر مشتری (CLV)  و سایر موارد مرتبط پرداخته شود.

              هزینه جذب مشتری (CAC) چیست؟

              در قسمت قبل عنوان شد که هزینه‌‌‌‌ی پرداختی یک شرکت برای جذب و وفادارماندن مشتری‎هایش گاهی به ۱۰ برابر بودجه تبلیغات آن برند می‎رسد. به صورت کلی Customer Acquisition Cost هزینه‌ا‎ی است که کسب‌وکار یا سازمان برای شناساندن محصول یا کالایش به افراد جدید به بازاریابان می‌پردازد.نکته‌ای که باید در اینجا به آن اشاره کرد، پرداخت هزینه جذب هر مشتری از «هر طریقی» است. به عنوان مثال یک رستوران از طریق دادن وعده غذای رایگان به هم محله‌ای‌هایش آن‌ها را جذب می‌کند و یک سالن آآرایشی با پخش کردن بروشورها نسبت به جذب مشتری‌های جدید اقدام می‌کند. بنابراین این دو کسب‌وکار راه‎های متفاوت با هزینه‎های گوناگونی را برای جذب مشتری‎های خود در پیش گرفته‎اند. شاید پیش خود فکر کنید که دادن وعده غذایی رایگان، می‎تواند هزینه یک رستوران را آن هم در ابتدای کار افزایش دهد و لزومی به این کار نباشد اما در قسمت بعد از اهمیت همین هزینه‌ها بیشتر گفته می‌شود.

              هزینه کسب مشتری چه معنی و اهمیتی دارد؟

              در یک اقتصاد مبتنی بر دیجیتال که با هر کلیکی می‌توان به بهترین نتایج در کمترین زمان رسید، لازم است برای بهبود کسب‎وکار اقدامات خاصی انجام داد و هزینه‎های ویژه‌ای نیز کنار گذاشت. وقتی افراد بتوانند با جستجو در اینترنت به رستوران بهتری در محل زندگی‌شان دست یابند، صاحب یک برند غذایی جدید، برای شناساندن خود باید ابتدا از فضای واقعی استفاده کند تا پس از مدتی بتواند همان افرادی که در دنیای واقعی جذب کرده به فضای مجازی بکشاند و بخش دیگری را نیز به هزینه جذب مشتری خود بیفزاید. نباید فراموش کرد که با فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند و ضریب نفوذ بالای اینترنت در افراد، هزینه‌های جذب مشتری نیز ۲۴ ساعته شده است. چرا که علاوه بر دنیای حقیقی باید فضای مجازی را نیز دربرگیرد.

              اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد راحت‌تر بودن محاسبه هزینه کسب یا جذب مشتری در فضای مجازی نسبت به دنیای واقعی است. به عنوان مثال شما کسی را استخدام می‌کنید که برخی صفحات کسب‌وکارتان در فضای مجازی را مدیریت کند و روزی ۱۵ پست یا توییت در اینستاگرام و توییتر بگذارد و بابت آن نیز مبلغ معینی به او می‌دهید. اما در خصوص تبلیغ در دنیای واقعی هزینه متفاوت‌تر است. شما علاوه بر پول تبلیغات و چاپ بنر باید بروشور پخش کرده و محل کارتان را نیز برای جذب مشتری تزیین کنید. این‌ها هزینه‌هایی دارد که بسته به ایده‌ای که دارید، ممکن است بالا و پایین شود.

              نکته دوم در چرایی اهمیت هزینه کسب مشتری، ارسال سیگنال به سرمایه‌گذار است. سرمایه‌گذاران در همه بازارها یا کسب‌وکارها اطلاعات ندارند و صرفا از طریق تعداد مشتری یا افرادی که یک شرکت یا برند را می‌شناسند یا برنامه‌های آن شرکت به سرمایه‌گذاری کلان در آن ترغیب می‌شوند. بنابراین برای شرکت‌هایی که به دنبال توسعه بازارهای خود در سطح بین‌المللی هستند، تبلیغات خیلی مهم است.

              نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که تمام شرکت‌ها، سازمان‌ها و برندهایی که فعالیت اقتصادی دارند ردیف بودجه‌ای برای هزینه کسب مشتری درنظر می‌گیرند و بانک‌ها، اپراتورهای تلفن همراه و حتی شرکت‌های خودروسازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به عنوان مثال بانک پاسارگاد در سال گذشته حدود دو میلیارد تومان برای هزینه جذب مشتری اختصاص داد که باعث شد ۲۰ هزار نفر از خدمات این بانک از قبیل حساب سپرده کوتاه مدت و بلندمدت، سپرده‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری و .. استفاده کنند.هرچه فعالیت شرکت‌ها خدمات محورتر باشد(مانند دیجی کالا، اسنپ فود و..) هزینه‌های جذب مشتری نیز بیشتر می‌شود.

              محاسبه هزینه جذب مشتری (CAC)

              هزینه جذب هر مشتری از تقسیم کل هزینه پرداخت شده برای جذب و شناساندن برند به تعداد افرادی که جذب شده، به‌دست می‌اید. اما باید در محاسبه هزینه انجام شده، دقت لازم به عمل آید. به طور کلی هر هزینه‌ای از دستمزد به بازاریابان تا حق کمیسیون و حتی چاپ بنر و بروشور نوعی هزینه برای جذب افراد بیشتر است و باید در محاسبه CAC لحاظ شود. شاید برایتان جالب باشد که «نمایندگی‌های مجاز» نیز نوعی هزینه برای جذب مشتری هستند. هرچند که در فروش محصول به کمک کارفرمایان یا صاحبان کسب‌وکارها بیایند، اما در بودجه یک شرکت زیر مجموعه هزینه‌های جذب مشتری قرار می‌گیرند.

              هزینه کسب مشتری

              چگونه هزینه کسب مشتری را بهینه کنیم؟

              در قدم اول باید توجه کنید که از چه افرادی برای تبلیغات میدانی یا در فضای مجازی استفاده می‌کنید و آنها چه خصوصیاتی دارند. به عنوان مثال یک فرد درون‌گرا در مواجه با افراد نتواند آنچنان که باید آن‌ها را به خرید تشویق کند. در سوی دیگر یک فرد خلاق و آشنا به نرم‌افزارهایی مانند فوتوشاپ برای طراحی بروشور یا تبلیغات در فضای مجازی مناسب‌تر باشد. از صحبت‌هایی که مطرح شد می‌توان به این نتیجه رسید که هر فردی که قرار است به یک شرکت یا سازمان درخصوص جذب مشتری کمک کند علاوه بر آشنایی بر مباحث بازاریابی می‌بایست شخصیت برون‌گرا و در حرف زدن نیز حاضرجوابی خاصی داشته باشد. البته این گزاره بدان معناست نیست که اشخاص فاقد این ویژگی‌ها برای کارهای بازاریابی مناسب نیستند. بلکه محور صحبت‌ها بر اولویت است. وگرنه هر درون‌گرایی نیز می‌تواند افراد درون‌گرا را ترغیب به خرید کند.به هر حال باید یک فرد را تشویق به حضور در یک شرکت یا فروشگاه کرد که با توجه به شرایط فعلی اقتصاد این کار از عهده همه بر نمی‌آید و استمرار و حوصله زیادی را می‌طلبد.

              اما نکته دیگری که پس از توجه به شخصیت بازاریاب باید به آن توجه کرد، میزان کارکرد و عملکرد او است که این را م‌یتوان از میزان درآمد، فروش و سودی که شرکت به‌دست می‌آورد، محاسبه کرد. به عنوان مثال دو گروه بازاریاب در دو شرکت که زمینه‌های کاری یکسانی دارند، مشغول به‌کارند. گروه اول پس از ۶ ماه ۳ هزار مشتری جذب می‌کند که سود شرکت را دوبرابر کرده‌اند در حالی که گروه دوم تنها ۸۰۰ مشتری جذب کرده و سود نیز تغییر چندانی نکرده است. اما نکته دیگر، حقوقی است که صاحبان کسب‌وکار به بازاریابان خود می‌دهند. شاید بیشتر خوانندگان با مثال بالا به این فکر افتادند که گروه دوم کار خود را به درستی انجام نداده اما شاید هزینه‌ای که آن شرکت برای بازاریابی درنظر گرفته آنقدر ناچیز است که حتی بازاریابان نیز رغبتی برای تبلیغ و جذب مشتری ندارند. نباید از این نکته غافل شد که هزینه کسب مشتری رابطه تنگاتنگی با عملکرد تیم بازاریابی و سودآوری دارد. هرچقدر اهتمام شرکت به سودآوری بیشتر باشد، باید ردیف بودجه بیشتری برای جذب مشتری درنظر گیرد که شامل استخدام افراد کاربلدتر نیز می‌شود. البته باید توجه کرد که هزینه جذب مشتری برای یک دوره زمانی مطرح است و بسته به اندازه و مقیاس فعالیت آن برند، دوره‌های زمانی متفاوت است.

              ارتباط میان CAC و CLV

              هزینه جذب مشتری

              در این قسمت به دنبال آن هستیم که رابطه‌ای میان CAC و CLV بیابیم و آ‌‌ن‌را با شما درمیان بگذاریم. به نظر شما چه رابطه‌ای میان هزینه جذب مشتری با ارزش طول عمر مشتری وجود دارد؟ مستقیم است یا معکوس؟ یکی از مهمترین معیارهایی که با آن می‌توان عملکرد تبلیغاتی یک برند را سنجید، هزینه کسب مشتری به همراه ارزش طول عمر مشتری است.

              ارزش طول عمر مشتری به معنی مقدار زمانی است که افراد به عنوان مشتری برند شما، صرف کرده و برای کسب‌وکار شما هزینه می‌کنند. درباره «ارزش طول عمر مشتری» بیشتر بخوانید.

              هر چند این دومعیار با هم تفاوت‌هایی دارند اما هر دو به یک اندازه برای کسب‌وکارها مهم هستند. خب در این قسمت می‌خواهیم درباره چرایی اهمیت آن‌ها بگوییم. همانطور که در قسمت‌های قبل دیدیم، هزینه کسب مشتری از اسمش پیداست، پولی است که برای متقاعد کردن یک مشتری برای ورود به کسب‌وکارتان یا خرید از برندتان هزینه می‌کنید. این هزینه از آن نظر مهم است که می‌تواند به چشم‌اندازی برای فعالیت اقتصادی‌تان تبدیل شود و یک فرد عادی که در خیابان راه می‌رود یا اتفاقی به محل کسب‌وکار شما مراجعه کرده، مشتری واقعی کند. فرق CAC  و CLV درتفاوت تعریف معیارهای سنجش جذب و ایجاد ارزش از مشتری است. وقتی در خصوص CAC صحبت می‌کنیم در خصوص تمام هزینه‌هایی حرف می‌زنیم که از تلاش‌های بازاریابی به صورت آنلاین و آفلاین تا تبلیغ بر بیلبوردهای کنار خیابان را در برمی‌گیرد. اما تمام این تلاش‌ها به «ورود مشتری» نمی‌انجامد. همانطور که در مطالب دیگر خواندید، رابطه میان CVC و CLV معکوس و بیشتر از دو عدد صرف است. هر چه بتوان برای یک مشتری هزینه کمتری پرداخت و در مقابل ارزشی که از آن مشتری ایجاد می‌شود، بیشتر باشد، سود ایجاد شده نیز افزایش خواهد یافت. روش مفید برای بهینه کردن این دو عدد، «باز کردن حساب ویژه» روی هر دو به عنوان اعدادی اساسی برای یک کسب‌وکار و سپس تلاش برای بهینه کردن آنها در طول زمان است.

              باید به این نکته توجه کرد که به مانند CVC،  CLV نیز یکپارچه نیست. زیرا شما قرار است بر هزینه و  ارزشی که یک مشتری برای شما ایجاد می‌کند، حساب باز کنید و آن هزینه یا ارزش نیز به طول عمر یک فرد وابسته است. بنابراین نمی‌توان تنها به یک عدد اکتفا کرد و باید روند هر دو آنها را در گذر زمان زیرنظر داشت و محاسبه کرد.

              هزینه جذب مشتری مهم‌تر است یا ارزش طول عمر مشتری؟

              پاسخ به هدلاین فوق بدون دانستن تعاریف امکان پذیر نیست. یک برند برای ایجاد درآمد و در نهایت سود بیشتر، هزینه‌ای برای تبلیغاتش درنظر می‌گیرد. در واقع تا CVC نباشد CLV اتفاق نمی‌افتد. تا زمانی افراد را با برند و محصول خود آشنا نکنید، کسی ارزش افزوده‌ای برای شما ایجاد نخواهد کرد و هرچقدر هزینه بیشتری برای آشنا کردن افراد اختصاص دهید، بر اساس قانون احتمالات، امکان پیدا شدن افراد وفادار نیز بیشتر خواهد بود. هزینه کسب مشتری همانطور که در قسمت‌های بالا عنوان شد می‌تواند از فضای مجازی باشد یا حتی تبلیغات دهان به دهان. مهم این است که CVC توسط هیچ سازمان یا شرکتی بایکوت نشود و به عنوان ابزار مهمی برای توسعه کسب‌وکار مورد توجه قرار گیرد. اما باید بدانید تا هزینه‌ای نباشد، روند درآمدزایی قابل شناسایی نیست. برای کسب‌وکارهای نوپا CLV یک آرمان است. البته که برای برندهای شنل، بی ام دبلیو و حتی روزنامه‌های گاردین و نیویورک تایمز نیز زمانی رویا بود. اما اکنون هر کدام از برندهای گفته شده، در زمینه فعالیت خود صاحب ایده هستند و این را مرهون فعالیت‌هایشان برای جذب مشتری و در گام بعدی افزایش طول عمر آن‌ها می‌دانند.

              منبع: Https://infogramacademy.com/blog/هزینه-کسب-مشتری/

              برچسب ها: kpiبازاریابیشاخص ارزیابیشاخص بازاریابیشاخص کلیدی
              ShareTweetShare
              jobcell

              jobcell

              پست بعدی
              مدل بازاریابی Sostac چیست؟

              مدل بازاریابی Sostac چیست؟

              دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              • جذاب ترین ها
              • نظر
              • داغ ترین ها
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              دسامبر 2, 2020
              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 9, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 7, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              2
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              2
              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              دسامبر 18, 2020
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              دسامبر 12, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 10, 2020
              jobcell

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              Navigate Site

              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              Follow Us

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              خوش آمدید!

              وارد حساب کاربری خود شوید

              رمز عبور را فراموش کرده اید؟

              یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید!

              Fill the forms below to register

              همه فیلد ها الزامی هستند. ورود

              رمزعبور خود را بازیابی کنید

              لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.

              ورود