یکشنبه, ژانویه 24, 2021
  • بازاریابی
  • تبلیغات
  • فروش
  • ورود
jobcell
  • بازاریابی
    • همه
    • اس ام اس مارکتینگ
    • افیلیت مارکتینگ
    • ایمیل مارکتینگ
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • بازاریابی آگاهی محور
    • بازاریابی ارجاعی
    • بازاریابی ایمیلی
    • بازاریابی درون گرا
    • بازاریابی دیجیتال
    • بازاریابی طرفداری
    • بازاریابی عصبی
    • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
    • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
    • بازاریابی محتوا محور
    • بازاریابی مشتری محور
    • بازاریابی ویروسی
    • پرسونا(شخصیت پردازی)
    • پرفورمنس مارکتینگ
    • تحقیقات بازار
    • شاخص ارزیابی (KPI)
    • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
    • مدل بازاریابی
    راهنمای سئو برای تازه کارها

    راهنمای سئو برای تازه کارها

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

    چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

    نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    تعیین KPIهای محتوایی

    تعیین KPIهای محتوایی

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    برچسب های پرطرفدار

    • تبلیغات
      • همه
      • شاخص های ارزیابی عملکرد
      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      برچسب های پرطرفدار

      • فروش
        • همه
        • انواع مشتری
        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        ده تکنیک برای فروش

        ده تکنیک برای فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر فروش

        انواع مشتری از منظر فروش

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        برچسب های پرطرفدار

        نتیجه ای وجود ندارد
        مشاهده همه نتیجه ها
        افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
        jobcell
        • بازاریابی
          • همه
          • اس ام اس مارکتینگ
          • افیلیت مارکتینگ
          • ایمیل مارکتینگ
          • اینفلوئنسر مارکتینگ
          • بازاریابی آگاهی محور
          • بازاریابی ارجاعی
          • بازاریابی ایمیلی
          • بازاریابی درون گرا
          • بازاریابی دیجیتال
          • بازاریابی طرفداری
          • بازاریابی عصبی
          • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
          • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
          • بازاریابی محتوا محور
          • بازاریابی مشتری محور
          • بازاریابی ویروسی
          • پرسونا(شخصیت پردازی)
          • پرفورمنس مارکتینگ
          • تحقیقات بازار
          • شاخص ارزیابی (KPI)
          • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
          • مدل بازاریابی
          راهنمای سئو برای تازه کارها

          راهنمای سئو برای تازه کارها

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

          چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

          نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          تعیین KPIهای محتوایی

          تعیین KPIهای محتوایی

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          برچسب های پرطرفدار

          • تبلیغات
            • همه
            • شاخص های ارزیابی عملکرد
            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            برچسب های پرطرفدار

            • فروش
              • همه
              • انواع مشتری
              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              ده تکنیک برای فروش

              ده تکنیک برای فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر فروش

              انواع مشتری از منظر فروش

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              برچسب های پرطرفدار

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
              jobcell
              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها

              چگونه یک پرسونا طراحی کنیم؟

              به همراه ۳ مثال ساخت پرسونا

              jobcell توسط jobcell
              اکتبر 17, 2020
              داخل بازاریابی, پرسونا(شخصیت پردازی)
              0 0
              0
              Home بازاریابی

              هنگامی که پرسونای ساختگی، اما مشابه یک کاراکتر حقیقی می‌سازیم، یک داستان با تمام جزئیات خلق می‌کنیم. این داستان تاثیر مستقیمی بر شناخت نیاز کاربر و پیشرفت تولیدات و خدمات دارد. با این حال چگونه یک پرسونا طراحی کنیم؟

              ۱. روش تحقیق را معین کنید

              نخستین قدم به منظور شناخت یک مشتری یا کاربر بالقوه، انجام تحقیقاتی میان افراد گوناگونی با سن، تحصیلات، جنسیت و… مختلف است.

              ساده‌ترین روش تحقیق، تهیه یک پرسشنامه، مصاحبه آنلاین، آفلاین یا رو در رو است. با این حال شما می‌توانید با کمک پرسشنامه نتایج مورد نیاز را با سرعت بیشتری بدست آورید  و اطلاعات بسیاری جمع آوری کنید.

              مصاحبه به زمان نسبتا بیشتری نیاز دارد، اما اطلاعات دقیق‌تری ارائه می‌هد. نیازی به مصاحبه با تمام مردم جامعه نیست. شما می‌توانید از تکنیک مصاحبه گروهی استفاده کنید.

              برای مثال می‌توانید از یک گروه ۶ تا ۱۲ نفره بخواهید درباره موضوع مورد نظر سازمان یا شرکت‌تان به بحث و گفتگو بپردازند. شما می‌توانید بدون آنکه گفتگو را قطع کنید، اطلاعات مورد نیازتان را جمع آوری کنید.

              به یاد داشته باشید، به منظور بررسی داده‌ها، در کنار روش تحقیقی کیفی، به روش تحقیق کمی نیز نیاز دارید.

               

              ۲. بررسی کاربر

              گروه طراحی پرسونا یا گروه تولید می‌توانند سوالات مورد نیاز را طراحی کنند. همچنین آنان می‌توانند موضوع مورد نیاز خود را در مصاحبه با کاربر مطرح کنند.

              گروه طراحی یا تولید پس از کسب اطلاعات از کاربر، باید داده‌ها را آنالیز یا بررسی کنند. با این روش کاربران خود را می‌شناسند و تعداد آنان را بدست می‌آورند.

               

              ۳. ساخت فرضیه

              در این بخش تمرکز اصلی بررسی تفاوت میان کاربران بالقوه در نتایج تحقیق است. بنابراین شما باید تفاوت آنان را یادداشت و آنالیز کنید.

              سپس باید فرضیه‌ای بسازید که چرا کاربران بالقوه با یکدیگر تفاوت دارند و سرچشمه این تفاوت چیست. یک تصویر ضمنی از تمام کاربران بالقوه و تفاوت میان آنان بسازید.

               

              ۴. بازبینی

              به منظور بازبینی آنالیز داده‌ها و طرح اولیه پرسونا به سوالات زیر با دقت پاسخ دهید: (پاسخ شما در موفقیت سازمان یا شرکت اهمیت بسیاری دارد.)

              پرسونا به چه چیزی علاقه دارد؟ پرسونا به چه چیزی علاقه ندارد؟ درخواست و نیاز پرسونا چیست؟ پرسونا در چه شرایطی از تولیدات استفاده می‌کند؟

               

              ۵. الگوی کاربر

              اطلاعات بدست آمده از هر بخش را دسته بندی کنید. با این روش گروه شرکت شما متوجه می‌شوند که کاربران سایت مناسب یا مرتبط با تولیدات هستند یا خیر.

              همچنین داده‌های تحقیقات، حضور کاربران بالقوه مشخص می‌کند و درخواست و نیاز آنان را ارائه می‌دهد.

               

              ۶. اساس داده‌های پرسونا

              پرسونا مدل ضمنی از تصویر یک مشتری یا کاربر بالقوه است. بنابراین وظیفه ما شناخت بیشتر و جزئی کاراکتر و تصویر پرسونا است.

              تعریف کامل یک پرسونا از جمع آوری داده‌ها بدست می‌آید. شما باید اطلاعات شخصی بیشتر و جزئی‌ترین جمع آوری کنید. برای مثال جنسیت و شغل کاربر چیست؟ تولیدات و خدمات شرکت شما چه کمکی به زندگی روزانه کاربر یا مشتری می‌کند؟

              روند آنالیز پرسونا به شما در تولید و طراحی کمک می‌کند. همچنین گروه محتوا و تولید شرکت می‌تواند سوالاتی با جزئیات بیشتر مطرح کند. برای مثال:

              «این پرسونا چه فکری درباره این تولید (یا خدمات یا محصول ) به خصوص می‌کند؟» یا «با توجه به داده‌ها، چه تغییری در عملکرد تولیدات ایجاد می‌شود؟»

              ۷. طراحی سناریو

              پس از ساخت یک پرسونا، باید یک سناریو طراحی کنیم. سناریو یک داستان یا مجموعه داستانی‌ست که با یک زندگی حقیقی شبیه سازی می‌شود. بنابراین در ساخت یک سناریو تمام احتمالات رفتاری، اخلاقی و اتفاقات زندگی، در هر شرایطی در نظر می‌گیریم.

              معمولا سناریو به شکل یک داستان یا متن است که تمام نقاط قوت و نقاط منفی و مثبت کارکتر و زندگی فردی را مطرح می‌کند. این روش به درک نیاز افراد و طراحی صحیح تولیدات کمک می‌کند.

              بنابراین شما باید بر اساس نیازهای پرسونا به گونه‌ای برنامه ریزی، تعیین هدف و طراحی کنید تا از تولیدات شما استفاده کند.

               

              ۸. شخصیت یک پرسونای خوب

              یک پرسونای خوب می‌تواند به گروه در تحقیقات کمک کند و در نهایت یک تولید با کیفیت ارائه شود. علاوه بر این، هنگامی که درخواست کاربر تغییر کرد، پرسونا کمک می‌کند تا گروه با سرعت بیشتری عمل کند و تغییرات لازم را ایجاد کند.

              یک پرسونای خوب راهنمای عملکرد گروه به منظور پیشرفت بیشتر و بهینه سازی در تولیدات است. بنابراین شرکت، خدمات شرکت، محتوا و تولیدات با حضور پرسونا شکل می‌گیرد.

              با این حال ساخت یک پرسونای خوب کار ساده‌ای نیست و شما باید شخصیت را به خوبی بررسی کنید؛ بنابراین:

              1. داده و نتایج تحقیقات را کامل و به درستی ارائه دهید.
              2. مصاحبه به درستی و صادقانه صورت گیرد.
              3. به جای ایده‌آل گرایی، واقع بین باشید.
              4. برای افراد شرکت چالش شناخت پرسونا قرار دهید.
              5. از گروه محتوا و تولید بخواهید کاربران را به خوبی بشناسند و درک کنند.

               

              ۹. نکات مهم در ساخت پرسونا

              ساخت پرسونا محدودیت‌هایی دارد. زیرا کاراکتر پرسونا بر اساس نیازهای کاربران ساخته می‌شود و نمی‌تواند تمام جزئیات شخصی فرد را نمایش دهد.

              بنابراین اگر اطلاعات کافی و کاملی از پرسونا کسب نکنید، طراحی پرسونا با شکست مواجه می‌شود. شما باید به این بخش توجه بیشتری کنید.

              به یاد داشته باشید به منظور بهینه سازی در تولیدات و پیشرفت بیشتر، تولید یک پرسونا کافی نیست. چرا که ساخت پرسونا تنها یک روش به منظور دستیابی به اهداف است.

               

               

              ۳ مثال ساخت پرسونا

              به منظور درک بهتر پرسونا و ایده‌های بیشتر و بهتر، ۳ مثال در این بخش قرار دادیم. توجه کنید این مثال‌ها ساختگی و تخیلی است اما مشابه افراد و زندگی حقیقی است.

               

              ۱. مریم:

              «می‌خواهم در خانه با ۱۰ سال سابقه کار درآمد بیشتری داشته باشم.»

              اطلاعات شخصی: مریم ۴۰ سال دارد. متاهل است و ۲ فرزند دارد. او در رشت زندگی می‌کند.

              اطلاعات شغلی: او به مدت ۱۰ سال به عنوان بازاریاب در یک شرکت خصوصی مشغول به کار بود. اکنون به خاطر دو فرزندنش در خانه به عنوان بازاریاب، دور کاری انجام می‌دهد.

              سبک زندگی: خانه داری و تربیت فرزندانش در اولویت زندگی مریم هستند. تنها حقوق مریم دریافت وجه اندک از یک شرکت به عنوان بازاریاب است. البته مریم مستاجر نیست و نیازی به پرداخت اجاره خانه ندارد. با این حال درآمد همسرش هم مبلغ قابل توجهی نیست.

              چالش‌های زندگی: با وجود دو فرزند، گاهی هزینه زندگی افزایش می‌یابد و حقوق ناچیز مریم و همسرش کافی نیست. مریم نیاز به حقوق بیشتری دارد، اما خانه‌داری و تربیت فرزندان اجازه کار بیشتری به او نمی‌دهد. بنابراین او می‌خواهد یک شغل پر درآمدتری پیدا کند.

              کسب اطلاعات بیشتر: مریم به منظور کسب درآمد بیشتر و پیدا کردن یک شغل تازه در سایت‌های کاریابی، لینکدین و اینستاگرام حضور پر رنگ‌تری دارد. با این حال در سایت‌های بازاریابی مقالات زیادی مطالعه می‌کند تا معلومات خود را به روز کند و افزایش دهد.

               

              ۲. مهسا

              «من علاقه زیادی به حیوانات دارم و همیشه به آن‌ها اهمیت می‌دهم.»

              اطلاعات شخصی: مهسا ۲۳ دارد. مجرد است و در تهران زندگی می‌کند. او دانشجوی رشته مکانیک است و در یک آموزشگاه کوچک محلی زبان انگلیسی تدریس می‌کند. درآمد تقریبی او ماهی ۱۲۰۰۰۰۰ تومان است.

              درباره مهسا: مهسا فرزند دوم یک خانواده ۴ نفره است. در دانشگاه آزاد، در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می‌کند. هزینه دانشگاه را پدرش از حقوق بازنشستگی تامین می‌کند.

              مهسا سه روز در هفته از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر در یک آموزشگاه محلی به کودکان ۵ تا ۱۰ سال زبان انگلیسی تدریس می‌کند.

              با این حال زمان آزاد خود را به صورت داوطلبانه در پناهگاه حیوانات کار می‌کند. او به حیوانات غذا می‌دهد و اگر سگ یا گربه بیماری در خیابان ببیند به دامپزشکی می‌برد. اما او به تنهایی از پس خرج و مخارج درمان حیوانات بیمار و غذای آنان برنمی‌آید.

              او دوست دارد یک خیریه حیوانات در دانشگاه راه اندازی کند.

              نیاز‌های مهسا: مهسا به درآمد بیشتری نیاز دارد. علاوه بر این او به چند نفر که به حقوق حیوانات اهمیت می‌دهند و حاضر به کمک داوطلبانه به حیوانات هستند نیاز دارد تا خیریه کمک به حیوانات در دانشگاه تاسیس کند.

              او می‌خواهد یک سایت راه‌اندازی کند تا افراد خارج از دانشگاه به این خیریه کمک کنند. علاوه بر این باید بروشور و پوسترهایی چاپ کند که آگاهی مردم  نسبت به حیوان دوستی و اهمیت به حیوانات بیشتر کند.

              رسانه‌هایی که مهسا از آن استفاده می‌کند: اینستاگرام. فروشگاه‌های آنلاین خرید محصولات و غذای حیوانات. سایت‌های اطلاع رسانی درباره سبک زندگی و نگهداری از حیواناتی همچون سگ و گربه.

               

              «من یک اتومبیل نو، جا دار، با امکانات کافی  و با قیمت مناسب می‌خواهم.»

              اطلاعات شخصی: احمد ۴۲ سال دارد. او صاحب یک بوتیک لباس فروشی در  غرب تهران است. دو فرزند دارد و همسرش خانه‌دار است. او یک پژوی ۴۰۵ مشکی داشت که به قیمت روز فروخت.

              احمد همیشه آخر هفته را به همراه خانواده‌، با اتومبیلش طبیعت گردی می‌کرد. اکنون می‌خواهد با پس انداز و پول فروش اتومبیل قدیمی‌اش یک اتومبیل جدید بخرد.

              درآمد احمد بیش از ماهی ۶ میلیون تومان است. اما هر ماه ۲.۵ میلیون تومان را به اجاره مغازه می‌دهد.

              نیازهای احمد:

              • احمد می‌خواهد اتومبیل‌هایی با قیمت ۸۰ میلیون تا ۱۳۰ میلیون تومان را بشناسد.
              • احمد می‌خواهد تصاویر و فیلم‌های مربوط به اتومبیل‌ها با این میزان قیمت را در اینترنت مشاهده کند.
              • احمد می‌خواهد آپشن‌های این اتومبیل‌ها را بشناسد.
              • احمد می‌خواهد اتومبیل‌ها را با اتومبیل قبلی خود مقایسه کند.
              • احمد می‌خواهد امنیت اتومبیل برای کودکانش بالا باشد.
              • احمد می‌خواهد بدون واسطه یک اتومبیل صفر بخرد.

              رسانه‌های مورد علاقه احمد: احمد سایت‌های مربوط به فروش اتومبیل را مشاهده می‌کند. به سایت‌هایی که قیمت و توضیحات دقیق اتومبیل را نوشته‌اند علاقه دارد. او گاهی در اینستاگرام صفحات مربوط به خرید و فروش اتومبیل را بررسی می‌کند.

              منبع: https://faranesh.com/blog/what-is-persona

              برچسب ها: بازاریابیپرسوناشخصیت پردازیطراحی برنامه بازاریابیطراحی پلن بازاریابی
              ShareTweetShare
              jobcell

              jobcell

              پست بعدی
              ۲۰ پرسشی که در مصاحبه‌ی پرسونا باید مطرح شوند

              ۲۰ پرسشی که در مصاحبه‌ی پرسونا باید مطرح شوند

              دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              • جذاب ترین ها
              • نظر
              • داغ ترین ها
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              دسامبر 2, 2020
              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 9, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 7, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              2
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              2
              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              دسامبر 18, 2020
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              دسامبر 12, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 10, 2020
              jobcell

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              Navigate Site

              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              Follow Us

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              خوش آمدید!

              وارد حساب کاربری خود شوید

              رمز عبور را فراموش کرده اید؟

              یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید!

              Fill the forms below to register

              همه فیلد ها الزامی هستند. ورود

              رمزعبور خود را بازیابی کنید

              لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.

              ورود