۱. تنها محصولاتی را توصیه کنید که کاملا با آنها آشنا هستید
در افیلیت مارکتینگ ایجاد اعتماد در مخاطب بسیار اهمیت دارد و سریعترین راهی که اعتماد را از بین میبرد آن است که محصولی را توصیه کنید که خودتان تا بهحال از آن استفاده نکردید و یا مناسب مخاطب شما نیست. همچنین شما هرگز نباید به طور مستقیم به کسی بگویید که محصولی را بخرد، تنها باید محصول را توصیه کنید. هرچه مفیدتر باشید و توصیههایتان باکیفیتتر باشد، احتمال اینکه بازدیدکنندگان شما در وب، برای استفاده از تخصصتان دوباره به وبسایتتان بازگردند بیشتر خواهد شد.
۲. محصولات فروشگاههای مختلف را تبلیغ کنید
اگر فقط محصول یک فروشگاه (merchant) را تبلیغ کنید به صفحات فرود و نرخ تبدیل (کانورژن ریت) آنها محدود میشوید. مهم است که با فروشندههای مختلفی که حوزه کسبوکارشان با شما مرتبط است کار کنید و طیف گستردهای از محصولات را تبلیغ نمایید. این استراتژی بازاریابی افیلیت باعث ایجاد تنوع و یک درآمد ثابت برای وبسایت افیلیت خواهد شد.
۳. بهطور مداوم نرخ تبدیل خود را تست و بهینه کنید
فرض کنید شما صفحهای تبلیغاتی دارید که یک محصول را در آن به وسیله لینکهای افیلیت تبلیغ میکنید. اگر در حال حاضر ۵۰۰۰ بازدیدکننده با نرخ تبدیل ۲٪ در ماه دریافت میکنید، ۱۰۰ مراجعه دارید. برای دستیابی به ۲۰۰ مراجعه به سایت میتوانید روی بهدست آوردن ۵۰۰۰ بازدیدکننده بیشتر تمرکز کنید و یا نرخ تبدیل خود را به سادگی به ۴٪ افزایش دهید.
کدامیک سادهتر به نظر میرسد؟ به جای آنکه ماهها برای ساختن Domain Authority وقت صرف کنید و یا با بلاگنویسی و انتشار پستهای مهمان بای جذب ترافیک ارگانیک بکوشید، فقط باید نرخ تبدیل خود را ۲٪ افزایش دهید. این کار میتواند با کارهایی نظیر بهینهسازی صفحه فرود، آزمایش کال تو اکشنها و استفاده از استراتژی بهینهسازی نرخ تبدیل انجام شود. با آزمایش و بهینهسازی سایت خود با تلاش کمتر میتوانید نتایج بهتری به دست آورید.
۴. روی منابع ترافیک حاصل از افیلیت خود تمرکز کنید
مهم است بدانید ترافیک سایت شما از کجاست و آمار جمعیتی مخاطبان شما چگونه است. این به شما در شخصیسازی پیامهایتان کمک میکند و به باعث میشود بهترین محصولات را توصیه کنید. شما باید بر روی منابع ترافیکی سایت و مخاطبانی که آن را میبینند تمرکز کنید. منابع ترافیکی میتواند شامل ارگانیک، پرداخت شده، از شبکههای اجتماعی، رجوع دوباره، نمایش، ایمیل و یا ترافیک مستقیم باشد.
میتوانید در گوگل آنالیتیکس، منابع ترافیکی را ببینید. این منابع شامل میزان زمان ماندگاری در صفحه، نرخ بازگشت، موقعیت مکانی، سن، جنسیت، زمان در شبانهروز، دستگاههای ورود به سایت (موبایل، دسکتاپ) و موارد دیگر باشد. این اطلاعات به شما کمک میکند بر روی بهدست آوردن بیشترین میزان ترافیک تلاش و تمرکز کنید. این دادههای تحلیلی برای تصمیمگیری آگاهانه، افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر از راه افیلیت بسیار مهم و کاربردی هستند.