1 – پرداخت به ازای فروش
همانطور که از نامش پیداست، در این روش تاجر یا خرده فروش زمانی به ناشر پولی پرداخت می کند که تراکنش فروش انجام شود. در بیزینس های ای کامرس این مدل از دیگر مدل ها بیشتر استفاده می شود.
2 – پرداخت به ازای مشتری احتمالی (سرنخ)
مشتری احتمالی یا سرنخ؛ کسی است که فرم های ثبت نام سایت را پر کرده و اطلاعاتی در مورد خود و علایقش را در اختیار شما قرار داده است تا با استفاده از آنها و متدهای مختلف بازاریابی بتوانید آنها را به مشتری تبدیل کنید.
این اطلاعات می توانند نام فرد، آدرس ایمیل، شماره همراه، میزان درآمد، اطلاعات شغلی، سلایق و علایق و غیره باشند. سرنخ ها می توانند به سادگی یک نام و ایمیل باشند، و گاهی هم ممکن است به پیچیدگی یک فرم 3 صفحه ای از اطلاعات باشند که در ازای آن خواهان دریافت وام باشند. بنابراین هرچه اطلاعات بیشتر، میزان پرداخت نیز بیشتر.
در این شیوه یک تاجر به ازای هر کلیکی که فرد را به لندینگ پیج دلخواه تاجر هدایت می کند، به ناشر پول پرداخت می کند. البته این متد پرداختی در دنیای پرفورمنس مارکتینگ کمتر استفاده می شود.
4 – پرداخت به ازای ” ایکس “
در این مدل پرداختی، ایکس می تواند هر فاکتور متفاوتی به دلخواه تاجر باشد، ممکن است سرنخ، کلیک، فروش یا هر فاکتور دیگری مانند دانلود، فروش از طریق اپلیکیشن و ثبت نام در فرم های سایت باشد.