پنج‌شنبه, ژانویه 21, 2021
  • بازاریابی
  • تبلیغات
  • فروش
  • ورود
jobcell
  • بازاریابی
    • همه
    • اس ام اس مارکتینگ
    • افیلیت مارکتینگ
    • ایمیل مارکتینگ
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • بازاریابی آگاهی محور
    • بازاریابی ارجاعی
    • بازاریابی ایمیلی
    • بازاریابی درون گرا
    • بازاریابی دیجیتال
    • بازاریابی طرفداری
    • بازاریابی عصبی
    • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
    • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
    • بازاریابی محتوا محور
    • بازاریابی مشتری محور
    • بازاریابی ویروسی
    • پرسونا(شخصیت پردازی)
    • پرفورمنس مارکتینگ
    • تحقیقات بازار
    • شاخص ارزیابی (KPI)
    • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
    • مدل بازاریابی
    راهنمای سئو برای تازه کارها

    راهنمای سئو برای تازه کارها

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

    چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

    نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    تعیین KPIهای محتوایی

    تعیین KPIهای محتوایی

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    برچسب های پرطرفدار

    • تبلیغات
      • همه
      • شاخص های ارزیابی عملکرد
      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      برچسب های پرطرفدار

      • فروش
        • همه
        • انواع مشتری
        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        ده تکنیک برای فروش

        ده تکنیک برای فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر فروش

        انواع مشتری از منظر فروش

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        برچسب های پرطرفدار

        نتیجه ای وجود ندارد
        مشاهده همه نتیجه ها
        افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
        jobcell
        • بازاریابی
          • همه
          • اس ام اس مارکتینگ
          • افیلیت مارکتینگ
          • ایمیل مارکتینگ
          • اینفلوئنسر مارکتینگ
          • بازاریابی آگاهی محور
          • بازاریابی ارجاعی
          • بازاریابی ایمیلی
          • بازاریابی درون گرا
          • بازاریابی دیجیتال
          • بازاریابی طرفداری
          • بازاریابی عصبی
          • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
          • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
          • بازاریابی محتوا محور
          • بازاریابی مشتری محور
          • بازاریابی ویروسی
          • پرسونا(شخصیت پردازی)
          • پرفورمنس مارکتینگ
          • تحقیقات بازار
          • شاخص ارزیابی (KPI)
          • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
          • مدل بازاریابی
          راهنمای سئو برای تازه کارها

          راهنمای سئو برای تازه کارها

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

          چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

          نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          تعیین KPIهای محتوایی

          تعیین KPIهای محتوایی

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          برچسب های پرطرفدار

          • تبلیغات
            • همه
            • شاخص های ارزیابی عملکرد
            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            برچسب های پرطرفدار

            • فروش
              • همه
              • انواع مشتری
              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              ده تکنیک برای فروش

              ده تکنیک برای فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر فروش

              انواع مشتری از منظر فروش

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              برچسب های پرطرفدار

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
              jobcell
              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها

              استراتژی ها و مراحل نیچ مارکتینگ (بازاریابی گوشه ای)

              jobcell توسط jobcell
              اکتبر 24, 2020
              داخل بازاریابی, بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
              0 0
              0
              Home بازاریابی

              شاید برخی از کسب و کارها را دیده باشید که به جای اینکه محصولات یا خدمات‌شان را به بازار بزرگی عرضه کنند، آن را به بازار کوچک‌تری ارائه می‌دهند. برای این‌کار نیز دلایل زیادی وجود دارد. اما این دست از کسب و کارها، از نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای استفاده می‌کنند که از طریق آن، بخش کوچکی از بازار را هدف قرار می‌دهند و سعی می‌کنند تا خدمات و محصولات خود را، حول محور بازار مشخص شده ارائه دهند.

              در گذشته شاید این نوع از بازاریابی، چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت، اما زمانی که برخی از کسب و کارها، دیدند که نمی‌توانند با رقبای قوی‌تر رقابت کنند، بازار هدف کوچک‌تری را انتخاب کردند تا بتوانند در آن بازار، نامی برای خود دست و پا کنند و مشتریان بیشتری را جذب کنند. در این مقاله، ابتدا به تعریفی از نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای می‌پردازیم و سپس استراتژی‌ها، مزایا و انواع آن را بررسی خواهیم کرد.

              نیچ مارکتینگ (Niche Marketing) چیست؟

              بازاریابی گوشه ای یا نیچ مارکتینگ نوعی از بازاریابی هدفمند است که بر روی بخش کوچکی از بازار تمرکز می‌کند یا اینکه نیازهای بخش محدودی از جامعه را پوشش می‌دهد که مورد توجه کسب و کارهای بزرگ‌تر قرار نگرفته یا اینکه هنوز شناسایی نشده است. البته همیشه به این صورت نیست که بخش هدف یا همان نیچ، مشخص شده باشد، بلکه باید تیم بازاریابی، نیچ را شناسایی کنند و سپس تحقیقات کافی را در مورد همان بخش از بازار یا جامعه هدف، انجام دهند.

              بیشتر کسب و کارهایی که می‌شناسیم، سعی می‌کنند تا بتوانند سهم بزرگی از بازار را در دست بگیرند،‌ در حالی که با توجه به تعداد بالای رقبا، کسب و کارهایی که به تازگی کار خود را شروع می‌کنند، سخت است که بتوانند سهم قابل توجهی در بازارهای بزرگ داشته باشند. در اینجا، شاید بهتر باشد تا کسب و کارها، به جای تمرکز روی کل بازار، روی گوشه ای از بازار که احتمال می‌رود سوددهی بهتری داشته باشد و رقابت نیز در آن کمتر است، تمرکز کنند.

              بهتر است تا کسب و کارهایی که قدرت رقابت با کسب و کارهای بزرگ را ندارند، ابتدا روی گوشه ای از بازار تمرکز کنند تا بتوانند در آن بخش شناخته شوند، سپس با طراحی استراتژی‌هایی، خود را توسعه دهند. برندهای مطرحی وجود دارند که همچنان همان روال سابق را دنبال می‌کنند، یعنی اینکه مانند قبل، به همان جامعه هدفی که انتخاب کرده‌اند، خدمات یا محصولات خود را ارائه می‌دهند.

              ‌

              استراتژی های نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای

              اما برای اینکه بتوان در نیچ مارکتینگ به موفقیت دست یافت، باید استراتژی‌هایی را برای این مورد درنظر گرفت. در زیر، استراتژی‌هایی را برای موفقیت در بازاریابی گوشه ای خواهید دید.

              •  استفاده از بازاریابی دهان به دهان:

              در بازاریابی دهان به دهان، مشتریان راضی، مانند یک رسانه قدرتمند عمل می‌کنند و خدمات یا محصولات یک برند را تبلیغ می‌کنند. در اینجا مشتریان، رضایت خود را از استفاده از محصولات یا خدمات یک برند برای افراد دیگر، تعریف می‌کنند. هر چقدر مشتریانی که از خدمات و محصولات شما راضی باشند، افزایش یابد، بازاریابی دهان به دهان، به شکل بهتری انجام می‌گیرد. بگذارید مثالی را در این مورد بیاورم:

              شخص A از یکی از محصولات یک برند، استفاده کرده و از آن نیز کاملاً راضی است و به دلیل رضایتی که از این موضوع دارد، به شخص B نیز توصیه می‌کند تا از خدمات یا محصولات همان برند استفاده کند. همانطور که می‌بینید، در اینجا مشتری به صورت رایگان برای برند مورد نظر تبلیغ می‌کند و این، ارزش بازاریابی دهان به دهان را نشان می‌دهد.

              • کسب اعتبار با استفاده از افراد شناخته شده:

              یکی دیگر از استراتژی‌های خوب برای نیچ مارکتینگ استفاده از توصیه افراد متخصص و مشهوری است که فعالیت آن‌ها، نزدیک به بازار هدف یا نیچ ما می‌باشد. مثلاً می‌توان از اینفلوئنسرهای یک حوزه استفاده کرد که البته در مقاله از سیر تا پیاز اینفلوئنسر مارکتینگ، به طور کامل در مورد آن صحبت شده است.

              اینفلوئنسر مارکتینگدر اینجا، از افراد متخصص و مشهوری که نزدیک به حوزه فعالیت ما هستند، درخواست می‌کنیم تا در مورد محصولات یا خدمات برند صحبت کنند و در ازای آن، مبلغی به آن‌ها پرداخت می‌شود. برخی از کمپین‌هایی که در اینستاگرام اجرا می‌شوند، از همین نوع است، یعنی از اینفلوئنسرهای همان حوزه استفاده می‌شود و در مورد برندهای کمتر شناخته شده صحبت می‌شود. مثلاً اگر کسب و کار شما در حوزه غذاست، می‌توانید از اینفلوئنسرهایی که در حوزه تست غذا فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید.

              • تأیید موازی:

              این مورد را می‌توان تا حدودی شبیه مورد بالا دانست، گرچه شباهت‌هایی هم دارند، اما تفاوت اصلی آن‌ها، در این است که در استراتژی کسب اعتبار، از افراد شناخته شده در یک حوزه یا در اصطلاح اینفلوئنسر،‌ برای معرفی و توسعه برند استفاده می‌شود، اما در استراتژی تأیید موازی، از رسانه‌های تأثیرگذار در این زمینه استفاده می‌شود و تبلیغات، از طریق این رسانه‌ها انجام می‌شود و دیگر خبری از یک شخص خاص نیست. این مورد نیز می‌تواند به برندسازی و بیشتر شناخته شدن کمک کند.

              ‌

              مهم ترین مزایای نیچ مارکتینگ

              نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای می‌تواند برای بسیاری از کسب و کارها مناسب باشد، آن هم به دلیل مزایای زیادی که دارد. البته نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که ورود به بازارهای بزرگ‌تر، سوددهی بالاتری نیز دارد، اما کسب و کارهایی که سرمایه بالایی ندارند و می‌خواهند فعالیت خود را شروع کنند، بهتر است از یک بازار کوچک فعالیت خود را آغاز کنند و سپس به بازار بزرگ‌تر وارد شوند. اما در اینجا مزیت‌های نیچ مارکتینگ را بررسی خواهیم کرد.

              ۱. شناسایی آسان‌تر بازار هدف:

              در نیچ مارکتینگ شما می‌توانید سریع‌تر و البته راحت‌تر بازار هدف یا همان نیچ خود را پیدا کنید و به آن دسترسی داشته باشید. به طور مثال، اگر به کسب و کارهای بزرگ توجه کنید، می‌بینید که مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد تا در بازار شناخته شوند و بتوانند خود را به عنوان یک برند مطرح در آن زمینه معرفی کنند. اما زمانی که به دنبال بازار هدف مشخصی باشید، این کار سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود.

              ۲. نیاز به سرمایه کمتر و رشد بیشتر:

              اصولاً بازارهای نیچ، به دلیل کوچک‌تر بودن جامعه هدف، نیاز به سرمایه کمتری دارند و می‌توان با سرمایه خیلی کمتری نسبت به کسب و کارهای بزرگ، شروع به کار کرد. همچنین رشد این نوع از کسب و کارها، در مقایسه با دیگر شرکت‌های نوپا، بیشتر و سریع‌تر است، آن هم به این دلیل که جامعه هدف کاملاً مشخصی دارند و می‌توانند راحت‌تر خود را در آن معرفی کنند.

              نیچ مارکتینگ (بازاریابی گوشه ای)۳. برندسازی راحت‌تر:

              به طور کلی، برندسازی کار زمان‌بر و مشکلی است، مخصوصاً اینکه کسب و کارهای زیادی روی کار آمده‌اند و هر کدام سعی می‌کنند خود را به عنوان برند برتر معرفی کنند. این مورد را نیز باید اضافه کنیم که آن دسته از کسب و کارها که سابقه درخشانی دارند، به عنوان برندهای برتر شناخته می‌شوند و طبیعتاً کار ما برای شناخته شدن در این حالت، مشکل است. اما زمانی که از نیچ مارکتینگ استفاده می‌کنیم و در اصطلاح بازار هدف کوچکی را انتخاب می‌کنیم، می‌توانیم برندسازی بهتری را انجام دهیم، آن هم با هزینه بسیار کمتر.

              ۴. داشتن مشتریان وفادار بیشتر:

              یکی از اهداف هر کسب و کاری، جذب مشتریان بیشتر و در ادامه وفادارسازی آنان است. زمانی که جامعه هدف یک کسب و کاری بزرگ باشد، معمولاً مشتریان بیشتری نیز جذب می کند و به همین دلیل، شاید نتواند به خوبی کار مشتری مداری را انجام دهد و آن‌ها را وفادار سازد. اما در نیچ مارکتینگ ما با یک جامعه هدف کوچک روبه‌رو هستیم که طبیعتاً مشتریان کمتری نیز وجود دارند، اما می‌توان کارهایی را انجام داد تا همین مشتریان کمتر را، به مشتریان ثابت تبدیل کرد. در اینجا، هزینه‌های مشتری مداری و وفادارسازی آن‌ها نیز به مراتب کمتر از کسب و کارهایی با جامعه هدف بزرگ‌تر است.

              ۵. نقش پررنگ بازاریابی دهان به دهان:

              در بخش استراتژی‌های نیچ مارکتینگ در مورد بازاریابی دهان به دهان توضیحاتی داده شد. یکی از مزیت‌های خوب نیچ مارکتینگ، همین مورد است که می‌توان از آن، برای برندسازی بهتر، فروش بیشتر و … استفاده کرد. در این نوع از بازاریابی، شما می‌توانید بدون صرف هزینه و به وسیله خود مشتریان، کار بازاریابی را به خوبی انجام دهید. اما لازمه اینکار، این است که مشتری از کسب و کار شما راضی باشد، در غیر این صورت، اینکار تأثیر منفی بر کسب و کار شما خواهد گذاشت.

              یعنی همانقدر که بازاریابی دهان به دهان می‌تواند بر روند پیشرفت یک کسب و کار، تأثیر مثبت بگذارد، اگر کار مشتری مداری به خوبی انجام نشود، به همان میزان نیز می‌تواند تأثیرگذاری منفی داشته باشد. البته قصد ندارم در مورد تأثیرات منفی بازاریابی دهان به دهان صحبت کنم، بلکه هدفم این بود که باید به بحث مشتری مداری،‌ توجه ویژه‌ای داشته باشید تا اثرات مثبت این نوع از بازاریابی را در کسب و کارتان ببینید.

              مراحل نیچ مارکتینگ به چه صورت است؟

              برای اینکه بتوانید از بازاریابی گوشه ای بیشترین استفاده را ببرید، در ابتدا لازم است تا با مراحل آن، به طور کامل آشنا شوید. در اینجا با ۷ مرحله نیچ مارکتینگ آشنا می‌شوید که باید به درستی هر مرحله را طی کنید.

              • مرحله‌ی اول: شناسایی بخشی از بازار که به نیازهای آن‌ها توجهی نشده باشد
              • مرحله‌ی دوم: بررسی ایده مورد نظر و انجام تحقیقات لازم
              • مرحله‌ی سوم: اطمینان یافتن از نتیجه‌بخش بودن ایده
              • مرحله‌ی چهارم: شناسایی کانال‌های توزیع
              • مرحله‌ی پنجم: طراحی استراتژی‌های مشخص برای دسترسی به بازار مورد نظر
              • مرحله‌ی ششم: اجرا کردن ایده‌ی مورد نظر
              • مرحله‌ی هفتم: بررسی مداوم بازار به منظور شناخت فرصت‌های جدید و تهدیدهای احتمالی

              حالا که با مراحل نیچ مارکتیگ آشنا شدید، انواع آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

              ‌

              انواع نیچ مارکتینگ

              ۱. نیچ مارکتینگ براساس محل یا منطقه‌ای خاص:

              یکی دیگر از روش‌های نیچ مارکتینگ، این است که به جای تمرکز بر کل کشور، بر یک استان یا یک منطقه خاص، تمرکز می‌شود. در این نوع از نیچ مارکتینگ کسب و کارها سعی می‌کنند مناطقی را انتخاب کنند که یا نیازهای آن‌ها برآورده نشده باشد یا اینکه نیاز جدیدی را در آنجا به وجود می‌آورند. در این شکل از بازاریابی گوشه ای، تمرکز یک کسب و کار، بر روی یک منطقه خاص است و سعی می‌شود محصولات و خدمات متناسب با همان منطقه، ارائه شود. معمولاً در این نوع از نیچ مارکتینگ، رشد بیشتری را شاهد هستیم.

              نیچ مارکتینگ (بازاریابی گوشه ای)۲. نیچ مارکتینگ برای یک محصول یا خدمت:

              این نوع از نیچ مارکتینگ نیز می‌تواند بسیار عالی باشد. در اینجا، محصول پرطرفداری که بازار خوبی هم دارد، با ویژگی‌های منحصربفردِ جدیدی، تولید و ارائه می‌شود. مثالی که می‌توان در این زمینه آورد، قاب گوشی‌های موبایل است که قبلاً به صورت ساده بود. اما شرکت‌هایی، خلاقیت به خرج دادند و قاب‌هایی با زمینه تیم‌های فوتبال و … تولید کردند. مثلاً قاب‌هایی با زمینه تیم‌های پرسپولیس و استقلال. در اینجا بسیاری از هوادارن این تیم‌ها، ترجیح می‌دهند به جای قاب‌های معمولی، از قاب‌هایی با طرح‌های تیم محبوب‌شان استفاده کنند.

              ۳. نیچ مارکتینگ براساس جنسیت یا سن:

              یکی دیگر از انواع نیچ مارکتینگ که می‌تواند بازدهی خیلی خوبی داشته باشد، این است که کسب و کارها، جامعه هدف یا نیچ خود را براساس جنسیت یا سن افراد انتخاب می‌کنند. مثلاً اگر نیچ براساس سن باشد، به جای اینکه تمرکز خود را بر روی تمامی سنین بگذارند، سعی می‌کنند به یک گروه خاصی مانند نوجوانان خدمات یا محصولات خود را ارائه دهند یا اینکه اگر براساس جنسیت نیز باشد، سعی می‌کنند تنها روی یک جنسیت تمرکز داشته باشند. برای این مورد نیز می‌توان همان مثال بالا در زمینه قاب گوشی موبایل را آورد. مثلاً شرکتی می‌آید و قاب‌های گوشی موبایل دخترانه و مخصوص دختران نوجوان تولید می‌کند. در اینجا جنسیت و سن خاصی را هدف قرار داده است.

              ۴. نیچ مارکتینگ براساس قیمت:

              نوع دیگری از نیچ مارکتینگ وجود دارد و آن هم تمرکز بر روی قیمت است. کسب و کارهایی هستند که فقط بر روی تولید محصولات برای افراد پردآمد تمرکز می‌کنند و برخی دیگر نیز تمرکز خود را بر روی محصولات ارزان‌تر می‌گذارند. هر کدام از این‌ها، بازار هدف خود را دارند. مثلاً شرکت‌هایی هستند که ساعت‌های گران‌قیمتی را تولید می‌کنند که انسان‌های معمولی، توان خرید این ساعت‌ها را ندارند، تنها افرادی مانند ورزشکاران، سلبریتی‌ها و … توان مالی برای خرید این ساعت‌ها را دارند. همانطور که می‌بینید، این شرکت، قشر خاصی از جامعه را هدف قرار داده است.

              مثالی از نیچ مارکتینگ

              Lefty’s: The Left Hand Store (فروشگاه مخصوص چپ‌دست‌ها)

              شناسایی جامعه محروم در یک بازار بزرگ، راهی هوشمندانه برای نزدیک‌شدن به بازاریابی گوشه ای است، مانند فروشگاه اینترنتی Lefty’s. این فروشگاه، مشکل چپ‌دست‌ها را هدف قرار داد، یعنی افرادی که به جای دست راست خود، از دست چپ خود استفاده می‌کنند.

              از آنجا که ۹۰٪ از جمعیت، از دست راست خود استفاده می‌کنند، دست‌چپ‌ها مجبورند که از محصولاتی که برای راست‌دست‌ها طراحی شده است، استفاده کنند. آنها فروشگاهی را راه اندازی و محصولاتی را طراحی کردند که منحصراً برای ۱۰٪ دیگر طراحی شده‌اند و تا حدودی نیز توانسته‌اند به موفقیت برسند. ببینید که چقدر هوشمندانه، بازار هدفی را انتخاب کردند که کمتر کسب و کاری به آن توجه می‌کند.

              ‌

              جمع‌بندی نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای

              اگر برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا حتی سنتی‌تان، سرمایه چندانی در اختیار ندارید یا اینکه می‌خواهید زودتر به سوددهی برسید، شاید نیچ مارکتینگ بتواند به شما در این زمینه کمک کند. یعنی به جای اینکه بخواهید بازار بزرگی را انتخاب کنید که نیازمند سرمایه زیادی است، می‌توانید بازار کوچک‌تری را انتخاب کنید که به مراتب، برندسازی در آن راحت‌تر است و سریع‌تر نیز می‌توانید به بازدهی برسید.

              منبع: http://www.adsportal.ir/1014545

              برچسب ها: niche marketingاستراتژی بازاریابیبازاریابیبازاریابی گوشه اینیچ مارکتینگ
              ShareTweetShare
              jobcell

              jobcell

              پست بعدی
              6 ابزار و وب سایت ضروری که برای شروع بلاگینگ موفق باید بشناسید

              6 ابزار و وب سایت ضروری که برای شروع بلاگینگ موفق باید بشناسید

              دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              • جذاب ترین ها
              • نظر
              • داغ ترین ها
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              دسامبر 2, 2020
              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 9, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 7, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              2
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              2
              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              دسامبر 18, 2020
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              دسامبر 12, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 10, 2020
              jobcell

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              Navigate Site

              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              Follow Us

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              خوش آمدید!

              وارد حساب کاربری خود شوید

              رمز عبور را فراموش کرده اید؟

              یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید!

              Fill the forms below to register

              همه فیلد ها الزامی هستند. ورود

              رمزعبور خود را بازیابی کنید

              لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.

              ورود