دنبال کنندگان خود را بشناسید و با طرح سوال و شروع بحث به آنها فرصت دهید تا شما را بشناسند. این سوالات می تواند در مورد یک محصول یا رویداد مربوط به تجارت شما ، یک مسابقه , روزمرگی ها یا اخبار روز باشد. انواع سوالاتی که به بهترین وجه جواب می دهند شامل سوالات مربوط به ترجیحات آن ها (” محصول A یا محصول B را ترجیح می دهید؟” آیا شما طرفدار X هستید؟ )یا آنهایی که مودبانه به چالش می کشند ، (” افتتاح فروشگاه دوم کانادایی ما در این ماه – حدس بزنید کجا؟ “) یا پایان دادن به پروسه ی به روزرسانی سیستم با(” آیا موافقید؟ ” یا تو چی فکر می کنی؟”) برای تشویق افراد به مشارکت کافی است. ساده ترین سوال می تواند در دستیابی به سطوح چشمگیر تعامل (و بصیرت مصرف کننده!) مفید باشد به شرطی که موضوع مورد توجه مخاطبان شما قرار گیرد ، به ویژه اگر تلاش برای پاسخ دادن به آن تلاش کمی یا کوششی باشد. به عنوان یک متن ساده ، این استراتژی را می توان با یک تصویر قدرتمند ترکیب کرد (یا در آن اجرا کرد) – “برای اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید”. جالب اینجاست که در صورت بروزرسانی سیستم ، سوالی را که می پرسید بر میزان تعامل نیز تأثیر می گذارد.
با توجه به مطالعه ای که توسط Buddy Media انجام شده است ، قرار دادن یک سوال در انتهای یک پست – در مقایسه با جایی در وسط که به راحتی قابل چشم پوشی است – می تواند تعامل را تا 15 درصد افزایش دهد.
توجه: مشابه موارد بالا – و همچنین معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد – پست های “پر کردن جای خالی” به عنوان راهی برای تشویق به مشارکت است. آنها موفق هستند زیرا دنبال کنندگان فقط باید حداکثر یک یا دو کلمه را تایپ کنند تا به عنوان مثال پاسخ دهند. “اگر می توانستید در هر جای دنیا زندگی کنید ، این _______ خواهد بود.”
مترجم: شیما جندقی
منبع کتاب: