بیش از 50٪ از بازاریابان معتقدند که ویدئو بهترین بازده سرمایه گذاری را ارائه می دهد. اما اگر برای ایجاد محتوای ویدئویی وقت و هزینه می کنید ،طبیعتا تمایل به سنجش آن پیدا می کنید. اگر نتوانید چیزی را اندازه بگیرید ، نمی توانید آن را مدیریت یا بهبود بخشید.
برای اطمینان از اینکه ویدئوهای شما بهترین ROI را ارائه می دهند ، باید بر روی اینکه آیا محتوای خود را در کانال های مناسب ، در مقابل مخاطبان مناسب و در زمان مناسب ارسال می کنید ، نظارت کنید.
اما متأسفانه وقتی نوبت به تجزیه و تحلیل بازاریابی ویدئویی می رسد ، 56٪ از بازاریابان هنوز به جای تأثیر واقعی بر ارزش برند ، بر اعداد و ارقام حاصل از فروش ، در اندازه گیری کلیک ها و بازدیدها متکی هستند.
اگر می خواهید بازاریابی ویدئویی برای شما ابزار مناسب باشد ، باید یاد بگیرید که بر معیارهای واقعی تمرکز کنید. و ابزارهای که در این پست به آنها خواهیم پرداخت ، به شما در انجام این کار کمک خواهد کرد.
Youtube Analytics
محبوب ترین وب سایت ویدیویی در جهان داده های زیادی برای تجزیه و تحلیل در اختیار شما قرار می دهد. برای مشاهده تجزیه و تحلیل های مرتبط با کانال های Youtube خود ، به studio.youtube.com بروید و “Analytics” را در منوی سمت چپ کلیک کنید.
به طور پیش فرض ، نمای تجزیه و تحلیل شما داده های 28 روز گذشته را نشان می دهد ، اما می توانید این محدوده زمانی را تغییر دهید تا در انتخاب خود مشخص یا گسترده تر شوید. این صفحه دارای مهمترین داده هایی است که شما در زمینه تعامل و عملکرد فیلم های خود نیاز دارید ، از جمله:
زمان تماشا (در چند دقیقه)
بازدیدها
مشترکین
ویدیوهای برتر بر اساس زمان تماشا
با کاوش بیشتر در زبانه های ارائه شده در بالا ، می توانید به جزئیات بیشتری بپردازید.
واضح است که تعامل یکی از اهداف حیاتی هر کمپین بازاریابی است. و YouTube گزارش های مربوط به تعامل را به شما ارائه می دهد تا بتوانید درک کنید کدام ویدیوها بهترین عملکرد را دارند.
دلموندو
Delmondo ابزاری عالی برای تجزیه و تحلیل ویدیوی اجتماعی است که به شما امکان می دهد داده های Snapchat ، Twitter ، Instagram ، Youtube و Facebook را در یک مکان متمرکز کنید. علاوه بر این ، شما همچنین می توانید اطلاعات مربوط به فیلم های زنده خود را در فیس بوک و اینستاگرام مشاهده کنید.
یکی دیگر از ویژگی های عالی این است که شما می توانید گزارشگری را برای تعدادی از انواع کمپین ها مانند سری ویدیوها و مشارکت های محتوای بخصوصی را به صورت خودکار انجام دهید. این دارای یک ماشین حساب ROI داخلی است بنابراین می توانید بازده از هر کمپین را جداگانه پیگیری کنید.
سایر ویژگی های دلموندو همچنین به شما امکان می دهد معیارهای صنعت را تجزیه و تحلیل کنید. این بدان معنی است که شما می توانید اثربخشی تلاش های خود را با معیارهای کلاسیک صنعت یا یکی از رقبای خود مقایسه کنید.
Facebook Insights
اگرچه Youtube محبوب ترین شبکه اشتراک ویدیو است ، اما فیس بوک نیز خیلی عقب نیست. این شبکه اجتماعی ماهانه 2.2 میلیارد عضو فعال دارد و روزانه 8 میلیارد فیلم مشاهده می کند.
بنابراین نه تنها باید فیلم های خود را در فیس بوک ارسال کنید ، بلکه از گزارش تحلیلی قوی آن نیز بهره مند شوید. برای پیگیری عملکرد فیلم های فیس بوک خود ، به صفحه فیس بوک خود بروید و بر روی زبانه Insights کلیک کنید. سپس ، در منوی سمت چپ ، روی فیلم ها کلیک کنید.
نمودار عملکرد نماهای ویدیو و همچنین دقیقه مشاهده را نشان می دهد. به طور پیش فرض ، این در مقایسه با هفته گذشته نشان داده خواهد شد. اما شما این آزادی را دارید که چارچوب های زمانی خود را برای مقایسه انتخاب کنید.
میانگین زمان تماشا می تواند به شما کمک کند تا ارزیابی کنید که مخاطب شما در کجا و به کدام دلیل کاهش می یابد و چه کاری می توانید در ویدیوی بعدی خود انجام دهید تا بهتر توجه او را جلب کنید. همچنین می توانید محتوای ویدئویی بهتری را از نظر دقایق بازدی مشاهده کنید.
Wistia
ویستیا یکی از شناخته شده ترین راه حل های میزبانی و تجزیه و تحلیل ویدیو برای ویدئومارکترها است. دارای ویژگی های خاصی است که بر تولید و فروش موثر متمرکز شده است ، از جمله دکمه ها و فرم های دعوت به عمل.
گزارش تجزیه و تحلیل دقیق با ادغام CRM ، نقشه های حرارتی و همچنین آمار تعامل را دریافت می کنید. ویستیا برای کسانی که به تجزیه و تحلیل پیشرفته علاقه مند هستند ، اطلاعات دموگرافیک و تعامل با ردیابی را ارائه می دهد. بهترین قسمت این است که می تواند مستقیماً در کانال فروش موجود شما ادغام شود.
با استفاده از ویستیا ، حتی می توانید افراد پس از پایان تماشای هر یک از فیلم های شما ، و اینکه آیا محصول یا خدمات شما را خریداری کرده اند ، اقدامات انجام شده را نیز بررسی کنید. همچنین یک گزینه برای ادغام با Google Analytics وجود دارد ، بنابراین می توانید عملکرد کمپین های ویدیویی خود را به عنوان بخشی از برنامه کلی بازاریابی خود اندازه بگیرید.
فیلم جوانه
SproutVideo به اندازه برخی دیگر از ابزارهای این لیست شناخته شده نیست ، اما به دلیل رمزگذاری ، ویرایش و حریم خصوصی آن قابل توجه است. با گزارش آن در مورد معیارهای تعامل ویدیویی و همچنین تجزیه و تحلیل عمیق ، می توانید نحوه تعامل هر کاربر با محتوای ویدیوی خود را ارزیابی کنید.
علاوه بر مشاهده نقشه های حرارتی ، همچنین می توانید بررسی کنید که چه بازدیدهایی قبل و بعد از تماشای محتوای ویدیویی خود انجام داده اند. از ویژگی های دیگر می توان به call to action، جذب سرمایه و ادغام با نرم افزار ایمیل مارکتینگ خود اشاره کرد.
Vid Viral 2.0
Vid Viral 2.0 یک سازنده قدرتمند الگوی رفتاری ویدئویی برای جمع آوری نامحدود اطلاعات خرید و فروش خریداران است. برای شروع تبدیل فیلم ها به یک ویروس ، نیازی به مهارت قبلی ندارید.
VidViral 2.0 Viral Meme Creator Tool
ویژگی های کلیدی
فقط در 3 مرحله آسان با استفاده از VidViral krijer meme ، هر فیلم خسته کننده ای را به یک فیلم ویروسی جذاب تبدیل کنید.
عناصر جذاب را به محتوایی مانند عنوان ، عنوان ، پاورقی ، شکلک ، نمادها ، برچسب ها ، فیلترهای ویدیو و موارد دیگر اضافه کنید.
زمینه های مختلف ، قاب های حاشیه ای ، تصاویر را اضافه کنید تا محصول نهایی شما برجسته شود.
با استفاده از میله های جدول زمانی ، تایمرهای شمارش معکوس ، سرصفحه ها ، به چنین محتوایی زاویه کمبود دهید.
متن خود را به زبان مورد نظر خود به فیلم های خود اضافه کنید.
به غیر از فیچرهای ویدئویی ، می توانید تصاویر قابل ویروسی با کلیک ، GIF نیز ایجاد کنید.
فیلم ها را از چندین منبع مانند Amazon S3 ، YouTube ، Vimeo و لپ تاپ انتخاب کنید و بلافاصله آنها را به موارد ویروسی جذاب تبدیل کنید.
جت ترافیکی 4
Traffic Jeet 4 یکی از بهترین نرم افزارهای جستجوگرانه YouTube است که می تواند هزاران بازدید کننده ارگانیک برای شما به ارمغان بیاورد. با استفاده از این ابزار یوتیوب ویدیوی یوتیوب ، می توانید در رقابت خود را پیشی بگیرید و چنین محتوایی را در YouTube و همچنین Google رتبه بندی کنید. با استفاده از این برنامه بهینه سازی موتور جستجوی ویدیویی می توانید کانال YouTube خود را به صورت رایگان رشد دهید.
Traffic Jeet 4 بهترین ابزار بازاریابی ویدیویی 2020
ویژگی های کلیدی
به شما کمک می کند تا روند بازار و فرصت های ترافیکی را مشاهده کنید.
به شما امکان می دهد بهترین کلمات کلیدی فرصت ها را پیدا کنید و رقابت کمتری داشته باشید.
از استراتژی های محرمانه SEO رقیب خود کپی کرده و محتوای YouTube را فوراً رتبه بندی کنید.
به سرقت مشترکان رقیب و بازدید کنندگان آنها نیز کمک می کند.
کمک می کند تا بینندگان YouTube خود را به سرنخ و مشترک تبدیل کنید.
اطمینان حاصل کنید که هر ویدیویی که ایجاد می کنید تقویت کننده بازدید است.
نتیجه
همانطور که می بینید ، در بحث تجزیه و تحلیل بازاریابی ویدئویی ، هیچ کمبودی در ابزار وجود ندارد. تمام آنچه شما نیاز دارید استعداد سالم برای داده ها و تمرکز بر معیارهای درست است. با استفاده از ابزارها و داده های مناسبی که در اختیار دارید ، می توانید استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را اصلاح کرده و به مرور زمان ROI خود را بهبود ببخشید.
گردآوری و ترجمه: شیما جندقی
منابع: https://www.vmavericks.com/blog/top-video-marketing-tools-to-grow-your-online-business/
https://50wheel.com/5-best-tools-to-measure-your-video-marketing-performance/