-1تسلط بر مسائل روانشناسی ، که بر موضوعات سلسله مراتب یادگیری – اصول یادگیری فردی متناسب با نیازهای یادگیرنده – و آگاهی نسبت به اهمیت نقشه های شناختی فرایند تفکر متمرکز است.
-2 علم مدیریت ، که در آن نگرانی اصلی ایجاد ، استفاده و انتشار اطلاعات است.
-3 مدیریت استراتژیک ، که به این نکته توجه دارد که چگونه اصول یادگیری می تواند به مزیت رقابتی منجر شود و چگونه توانایی شرکت ها برای یادگیری می تواند پاسخ های جدیدی در شرایط بازار ایجاد کند.
-4 مدیریت تولید ، که در آن نگرانی اصلی استفاده از بهره وری به عنوان معیار یادگیری و تأثیر طراحی سازمانی بر روند یادگیری است.
-5 جامعه شناسی ، جایی که علاقه به سمت موضوعات گسترده تری از ماهیت یادگیری ، فرآیندهای اساسی آن و چگونگی تأثیر واقعیت های سازمانی مانند قدرت ، سیاست و تعارض بر روند معطوف می شود.
6- مردمشناسی فرهنگی ، که در آن مهمترین اهمیت ارزشها و اعتقادات است ، خصوصاً اینکه این تفاوتها به تفاوتهای فرهنگی موجود در جوامع مختلف و تأثیر آنها بر روند یادگیری مربوط است.
مترجم: شیما جندقی
منبع کتاب: knowledge marketing