سه‌شنبه, ژانویه 26, 2021
  • بازاریابی
  • تبلیغات
  • فروش
  • ورود
jobcell
  • بازاریابی
    • همه
    • اس ام اس مارکتینگ
    • افیلیت مارکتینگ
    • ایمیل مارکتینگ
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • بازاریابی آگاهی محور
    • بازاریابی ارجاعی
    • بازاریابی ایمیلی
    • بازاریابی درون گرا
    • بازاریابی دیجیتال
    • بازاریابی طرفداری
    • بازاریابی عصبی
    • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
    • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
    • بازاریابی محتوا محور
    • بازاریابی مشتری محور
    • بازاریابی ویروسی
    • پرسونا(شخصیت پردازی)
    • پرفورمنس مارکتینگ
    • تحقیقات بازار
    • شاخص ارزیابی (KPI)
    • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
    • مدل بازاریابی
    راهنمای سئو برای تازه کارها

    راهنمای سئو برای تازه کارها

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

    چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

    نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    تعیین KPIهای محتوایی

    تعیین KPIهای محتوایی

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    برچسب های پرطرفدار

    • تبلیغات
      • همه
      • شاخص های ارزیابی عملکرد
      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      برچسب های پرطرفدار

      • فروش
        • همه
        • انواع مشتری
        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        ده تکنیک برای فروش

        ده تکنیک برای فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر فروش

        انواع مشتری از منظر فروش

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        برچسب های پرطرفدار

        نتیجه ای وجود ندارد
        مشاهده همه نتیجه ها
        افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
        jobcell
        • بازاریابی
          • همه
          • اس ام اس مارکتینگ
          • افیلیت مارکتینگ
          • ایمیل مارکتینگ
          • اینفلوئنسر مارکتینگ
          • بازاریابی آگاهی محور
          • بازاریابی ارجاعی
          • بازاریابی ایمیلی
          • بازاریابی درون گرا
          • بازاریابی دیجیتال
          • بازاریابی طرفداری
          • بازاریابی عصبی
          • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
          • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
          • بازاریابی محتوا محور
          • بازاریابی مشتری محور
          • بازاریابی ویروسی
          • پرسونا(شخصیت پردازی)
          • پرفورمنس مارکتینگ
          • تحقیقات بازار
          • شاخص ارزیابی (KPI)
          • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
          • مدل بازاریابی
          راهنمای سئو برای تازه کارها

          راهنمای سئو برای تازه کارها

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

          چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

          نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          تعیین KPIهای محتوایی

          تعیین KPIهای محتوایی

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          برچسب های پرطرفدار

          • تبلیغات
            • همه
            • شاخص های ارزیابی عملکرد
            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            برچسب های پرطرفدار

            • فروش
              • همه
              • انواع مشتری
              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              ده تکنیک برای فروش

              ده تکنیک برای فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر فروش

              انواع مشتری از منظر فروش

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              برچسب های پرطرفدار

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
              jobcell
              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها

              نکات لازم برای افزایش نرخ کلیک ایمیل ها در بازاریابی ایمیلی

              jobcell توسط jobcell
              اکتبر 30, 2020
              داخل بازاریابی, بازاریابی ایمیلی
              0 0
              0
              Home بازاریابی

              در این مقاله قصد داریم در مورد CTR یا نرخ کلیک و عوامل مؤثر بر افزایش آن صحبت کنیم.

              سفر مشتری (buyer’s journey) به فرآیندی که هر مشتری برای خرید محصول طی می‌کند گفته می‌شود. این سفر شامل سه مرحله آگاهی، بررسی و تصمیم‌گیری است. در مرحله آگاهی، مخاطب در مورد محصول موردنظر اطلاع پیدا می‌کند، در مرحله بررسی شروع به جمع‌آوری اطلاعات در مورد آن محصول و مقایسه با سایر برندها می‌کند و در مرحله آخر با انتخاب بهترین گزینه، اقدام به خرید می‌کند. ایمیل مارکتینگ ابزار مناسبی برای کمک به حرکت مشتری در هر سه مرحله از سفر است. محتوای ایمیل و آنچه به مشتری ارائه می‌شود، مهم‌ترین فاکتور در این زمینه است، در جلسه چهارم ایمیل مارکتینگ، به راهکارهایی برای بهبود محتوای ایمیل و درنتیجه، تسریع سفر مشتری برای خرید محصول خواهیم پرداخت.

              افزایش نرخ کلیک (Click Through Rate) در بازاریابی ایمیلی

              اقزایش نرخ کلیک - بازاریابی ایمیلی

               

              همان‌طور که در جلسه دوم توضیح دادیم، CTR عبارت است از درصد دریافت‌کنندگانی که بر روی لینک موجود در ایمیل کلیک می‌کنند. نرخ کلیک یا CTR یکی از معیارهای اصلی ایمیل مارکتینگ و نشان‌دهنده میزان تعامل مخاطبان هدف با هر ایمیل است. از طرف دیگر، دستیابی به میزان بالای این نرخ در ایمیل، بزرگ‌ترین چالشی است که بازاریابان با آن روبرو هستند:

              طبق گزارش‌ها و آمارهای موجود در سال ۲۰۱۹، متوسط نرخ کلیک ایمیل‌ها در تمامی صنایع ۲.۶% است. اگر نرخ کلیک ایمیل‌های شما کمتر از این مقدار است، به این معنی نیست که ایمیل مارکتینگ برای شما بی فایده است، بلکه کمپین‌های شما نیاز به بهینه‌سازی و تنظیمات دارند. درنتیجه به‌منظور بهبود نرخ کلیک ایمیل‌ها کافی است همواره در مورد عوامل تأثیرگذار بر CTR تحقیق کنید و به تجزیه‌وتحلیل کمپین‌های قبلی خود بپردازید. برخی از راهکارهایی که در جلسه قبل به‌منظور افزایش Open Rate بیان شد مانند ارسال مجدد ایمیل‌های ناموفق، قابلیت پاسخ‌گویی روی موبایل، زمان ارسال ایمیل‌ها و تقسیم‌بندی لیست، بر نرخ کلیک نیز مؤثر هستند،

              ۱- طراحی و گرافیک ایمیل

              طراحی و گرافیک ایمیل - بازاریابی ایمیلی

               

              ظاهر و گرافیک ایمیل، اولین چیزی است که بعد از باز کردن ایمیل به چشم می‌آید و نقش بسیار مهمی در جذب مشتری دارد؛ بنابراین باید در طراحی و گرافیک ایمیل، موارد زیر را رعایت کنید:

              • طراحی ساده در پیاده سازی ایمیل

              طراحی ایمیل‌ها باید ساده باشد به‌طوری‌که کاربر به‌راحتی و با یک نگاه سریع و کلی، بتواند مفهوم اصلی ایمیل را دریابد. استفاده از چندین بخش مجزا، زیرمجموعه‌های واضح برای بیان مطالب و تمایز اخبار با بخش‌های دیگر به مرزبندی مخاطب کمک و مطالعه ایمیل را تسهیل می‌کند.

              • استفاده صحیح از رنگ‌ها

              رنگ یکی از تأثیرگذارترین معیارهایی است که کاربران را به خود جذب می‌کند و به‌راحتی پیام موردنظر شما را منتقل می‌کند. در طراحی خود از رنگ‌های زیادی استفاده نکنید تا طراحی شما جذاب‌تر و شیک‌تر به نظر برسد. بهترین کار، استفاده از رنگ‌هایی است که برند شما به‌صورت روزانه در وب‌سایت استفاده می‌کند یا استفاده از رنگ‌هایی که کاربر را آماده خواندن می‌کند. به‌عنوان‌مثال اگر برای ارسال یک خبرنامه تابستانی می‌توانید از رنگ‌های روشن مثل زرد و آبی کم‌رنگ استفاده کنید تا حال و هوای تابستان احساس شود. قوانین انتخاب رنگ‌ها شامل موارد روبرو است: رنگ‌های تکمیلی که دورنگ متضاد باهم هستند، رنگ‌های مشابه که رنگ‌های نزدیک به هم هستند و ترکیب سه رنگ.

              • طراحی برجسته لینک‌ها

              اگر می‌خواهید توجه کاربران را به لینک کلیک جذب کنید، ترجیحاً از Hyperlink استفاده کنید. سعی کنید از دکمه یا عکس به‌عنوان لینک استفاده نکنید اما در صورت استفاده، اطمینان حاصل کنید که یک لینک متنی مربوطه وجود داشته باشد.

              • استفاده مناسب از تصاویر، ویدئوها و GIF ها

              این‌ها نقش بسیار مهمی در جلب نظر کاربران دارند. ارزش یک عکس مناسب و بجا به‌اندازه هزار کلمه است. درنتیجه در طراحی گرافیکی ایمیل باید دقت زیادی کرد. ویدئوها و GIF ها نیز به‌صورت خلاقانه‌، به‌یادماندنی، منحصربه‌فرد و واضح پیام ایمیل را به مخاطبان می‌رساند و آن‌ها را تشویق به پیگیری برند شما می‌کند. یک نکته بسیار مهم در استفاده از المان‌های تصویری، توجه به حجم آن‌ها است. اگر حجم تصاویر یا ویدئوها خیلی زیاد باشد و این بخش‌ها به‌سرعت برای کاربر load نشوند، ممکن است باعث دل‌زدگی او شود. به‌عنوان یک راه‌حل جایگزین، همواره برای المان‌های تصویری از alt (عبارت متنی که در صورت load نشدن تصویر، به کاربر نمایش داده می‌شود) استفاده کنید و حجم تصاویر و ویدئوها را تا حد امکان کاهش دهید.

              • استفاده مناسب از فضای ایمیل

              استفاده مناسب از فضای خالی، تمرکز بر محصول، قرارگیری مناسب متن و عکس‌ها و همچنین استفاده از سایزهای مختلف نوشته برای اینکه خواننده به‌راحتی به اهمیت هر یک از مطالب پی ببرد. ایمیل‌های شرکت Apple نمونه کاملی از سادگی را نمایش می‌دهد.

              • استفاده از اشکال مختلف در محتوای ایمیل

              استفاده جالب از اشکال هندسی باعث چشم‌گیر شدن طرح می‌شود. علاوه بر سادگی و منحصربه‌فرد بودن، باعث اشاره ویژه به مطالب مهم ایمیل می‌شود و توجه مخاطبان را جلب می‌کند.

              • طراحی یک تم قوی

              در نظر گرفتن یک تم خاص که مرتبط با مطالب ایمیل است، کاری بسیار خلاقانه است.

              • طراحی مبتنی بر گرافیک

              استفاده از گرافیک و اینفوگرافیک‌راه بسیار ساده‌، جالب و مؤثر برای انتقال اطلاعات و داده‌های زیاد به مخاطبان است به‌طوری‌که همه افراد آن را درک می‌کنند.

              • ایجاد قاب برای تصاویر یا نوشته‌ها

              برای جلب‌توجه بیشتر مخاطبان، از قاب‌هایی در لبه‌های نوشته‌ها و تصاویر استفاده می‌شود.

               

              ۲- محتوای بصری ایمیل

              پس از ایجاد جذابیت در ایمیل، خواننده از طریق خواندن مطالب و اطلاعاتی که در ایمیل موجود است بر روی لینک ایمیل کلیک می‌کند و باعث بالا رفتن نرخ کلیک می‌شود. نکاتی که برای رسیدن به محتوای خوب باید رعایت کنید شامل موارد زیر است:

              • کوتاه و خلاصه بودن ایمیل

              کاربران علاقه‌ای به خواندن پاراگراف‌های طولانی ندارند. تحقیقات نشان می‌دهد به‌طور میانگین، کاربران تنها ۵۱ ثانیه برای خواندن یک ایمیل وقت می‌گذارند؛ یعنی کاربر پس از باز کردن ایمیل، یک نگاه کلی به محتوای آن می‌اندازد و تیترها و بخش‌هایی که مهم به نظر می‌رسد را بررسی می‌کند. هرچه ایمیل کوتاه‌تر باشد، بهتر است؛ زیرا کاربر قبل از خسته شدن با پیشنهاد شما روبرو می‌شود و در صورت دلخواه بر روی لینک موجود کلیک کرده و بدین ترتیب باعث افزایش نرخ کلیک خواهد شد.

              برای ارائه یک پیشنهاد ساده مانند eBook، مقاله، بروشور و تخفیف، ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه برای متقاعد کردن مخاطب کافی است. برای یک خبرنامه، چند قسمت کوتاه که هر یک از آن‌ها شامل ۵۰ تا ۷۰ کلمه باشد، برای مطلع کردن مخاطبان کافی است. همچنین می‌توانید از بلوک‌های متن کوتاه‌تر استفاده کنید که به مقالات کامل یا صفحه محصولات در وب‌سایت شما لینک شده است.

              • وضوح مطالب

              علاوه بر جذابیت ایمیل، باید توجه داشته باشید که در مرحله اول، مخاطبان به‌راحتی هدف از ارسال ایمیل را متوجه شوند و پیشنهادها و توضیحات مربوطه را به‌راحتی پیدا کنند.

              • ارائه مطالب جدید

              همواره سعی کنید مطالب متنوع آموزشی، کاربردی و جدید را در خبرنامه‌ها ارائه کنید. البته توجه داشته باشید که نباید خواننده را با حجم زیادی از اطلاعات سر‌در‌گم کرد. علاوه بر اطلاعات مفید، می‌توانید بخش کوچکی را به معرفی و تبلیغ محصولات خود اختصاص دهید.

              • ارسال ایمیل‌های مرتبط

              با توجه به اختلافات موجود در مخاطبان به‌جای ارسال یک کمپین به همه مشترکین، ابتدا لیست ایمیل‌های خود را تقسیم کنید و پیشنهادها و مطالب منحصر و مربوط هر بخش را ارسال کنید.

              • علائم نگارشی و نکات دستوری

              رعایت علائم نگارشی، املایی و دستوری باعث سهولت در خواندن و درک متن ایمیل می‌شود. وجود اشکال نگارشی و ویرایشی، به تصویر حرفه‌ای برند شما ضربه می‌زند.

              • ارتباط دوطرفه

              در ایمیل‌های خود قسمتی را در نظر بگیرید تا مشتریان به‌طور مستقیم بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

              • تکیه نکردن بر تصاویر

              باوجوداینکه استفاده از تصاویر در ایمیل‌ها نتایج بصری خوبی به همراه دارد، اما در بسیاری از مواقع، تصاویر ایمیل‌ها به علت حجم بالا بارگذاری نمی‌شوند. در این صورت، هرچه بیشتر از تصاویر استفاده کنید، مخاطبان شما فضای خالی بیشتری را مشاهده خواهند کرد. درنتیجه، برای انتقال پیام و معرفی محصول خود تنها بر استفاده از تصاویر متکی نباشید. به‌عنوان‌مثال، در یک کمپین، کل تصاویر را به ۱۲۰ کیلوبایت محدود کنید. همچنین، در جهت اطمینان همواره عنوان و alt عکس را در کنار آن استفاده کنید.

              • تناسب استفاده از متن، عکس و فیلم

              ارائه ایمیل تنها با متن از یک طرف و استفاده بیش‌ازحد از تصاویر، ویدئوها و … از طرف دیگر، باعث کاهش توجه مخاطبان و درنتیجه کاهش نرخ کلیک می‌شود. رعایت تعادل در استفاده از متون و تصاویر در کنار هم مخاطب را علاقه‌مند خواهد کرد.

              • بیان متن ایمیل به زبان دوم‌شخص

              در بیشتر موارد نتایج استفاده از لحن صمیمانه بهتر از لحن جدی گزارش شده است. این کار فرآیند شخصی‌سازی را راحت‌تر و باورپذیرتر می‌کند. مخاطبان به‌راحتی با ایمیل ارتباط برقرار می‌کنند و احتمال کلیک افزایش خواهد یافت.

              • بیان مزیت‌های محصول به‌جای ویژگی‌ها

              درحالی‌که اغلب بازاریابان برای فروش بیشتر، ویژگی محصولات و خدمات خود را بیان می‌کنند، تمرکز بر مزایای محصول به مخاطب کمک بیشتری می‌کند که خاص و منحصربه‌فرد بودن محصول را درک کند و نسبت به خرید آن ترغیب شود.

              این مطلب را هم بخوانید: ۱۱ راهکار برای داشتن یک ایمیل مارکتینگ خوب
              

              ۳- پیشنهادهای مناسب برای مدل‌های فراخوانی کاربر (Call to Action)

              دکمه CTA - بازاریابی ایمیلی

               

              CTA یا کال تو اکشن یک اصطلاح بازاریابی است و درواقع دکمه، تصویر یا نوشته‌ای است که مشترکین و مخاطبان شما را به واکنش سریع و کلیک روی آن تشویق می‌کند و اغلب در پیام‌های تبلیغاتی، صفحات وب‌سایت، کمپین‌های ایمیل‌ یا نوشته‌های فروش استفاده می‌شود. استفاده از استراتژی CTA برای هدایت مخاطب در سفر مشتری، حیاتی است. درخواست از مشتری برای کلیک روی دکمه فراخوانی انواع مختلفی دارد؛ مثلاً “eBook را دانلود کنید”، “ثبت‌نام کنید”، “کد تخفیف دریافت کنید” و … نمونه‌هایی از درخواست‌هایی هستند که با استفاده از CTA اتفاق می‌افتند. نوشتن “اینجا کلیک کنید” به‌اندازه کافی مخاطب را به اقدام جذب نمی‌کند.

              مزایای ایمیل مارکتینگ را بدانید

              ویژگی های دکمه کال تو اکشن (CTA)

              به‌منظور جلب‌توجه مخاطب و ترغیب آن‌ها به کلیک، دکمه فراخوانی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

              • طراحی چشمگیر

              در مرحله اول، رنگ و اندازه دکمه باید به‌گونه‌ای باشد که توجه مخاطبان را به خود جلب کند. رنگ دکمه فراخوانی باید متضاد با پس‌زمینه ایمیل ارسالی باشد و اندازه آن نیز باید به حد کافی بزرگ و به‌راحتی قابل‌دیدن باشد؛ مثلاً عرض ۲۲۵ پیکسل و ارتفاع ۴۵ پیکسل، اندازه مناسبی برای CTA است.

              • استفاده از یک عبارت مختصر و قانع‌کننده

              برخی مواقع، گفتن کلمه “ثبت‌نام کنید” به‌اندازه کافی برای مخاطبان قانع‌کننده نیست که بر روی آن کلیک کنند. در صورتی که موضوع ایمیل، شرکت در رویداد یا پر کردن فرم ثبت نام و … باشد، CTA ثبت نام کنید می‌تواند موثر باشد. همچنین سعی کنید که عبارت شما بین ۹۰ تا ۱۵۰ کاراکتر باشد. همچنین استفاده از فعل‌های دستوری مانند “همین‌الان تماس بگیرید”، “از این فروشگاه بازدید کنید” یا “بیشتر بدانید” در تشویق مخاطب به پاسخ دادن مؤثر است.

              • پیشنهاد کاملاً واضح

              کاربران دقیقاً باید بدانند که پس از کلیک روی دکمه فراخوانی با چه چیزی روبرو خواهند شد. همان‌طور که گفته شد، عبارت “کلیک کنید” به‌اندازه کافی قانع‌کننده نیست، بلکه باید از فعل‌هایی استفاده شود که نشان‌دهنده درخواست شما از مشتری است؛ مانند “خرید کنید”، “ثبت‌نام کنید”، ارسال کنید”، “بخوانید” و … .

              • انتقال به یک صفحه فرود اختصاصی

              اگر مخاطبان را پس از کلیک روی دکمه فراخوانی به‌جای صفحه اصلی وب‌سایت، به یک صفحه فرود هدایت کنید، مؤثرتر واقع خواهد شد.

              • دکمه فراخوانی را در سمت چپ

              در حالت ایده‌آل شما دوست دارید که مخاطبتان ابتدا متن ایمیل را بخواند و سپس پیشنهاد شما را در قالب CTA ببیند و ازآنجایی‌که ما از راست به چپ می‌خوانیم، بهترین محل برای قرار دادن دکمه CTA در سمت چپ ایمیل است.

              • تنها یک CTA با اندازه بزرگ

              زیرا تحقیقات ثابت کرده است هنگامی‌که مخاطبان با تعداد بیشتر پیشنهاد‌ها CTA روبرو می‌شوند، کمتر بر روی دکمه فراخوانی کلیک می‌کنند.

               

              Evernote، Dropbox، OfficeVibe و Netflix ازجمله وب‌سایت‌های هستند که از CTA به‌خوبی استفاده کرده‌اند.

               

              ۴- شخصی‌سازی پیام ایمیل

              شخصی‌سازی ایمیل - بازاریابی ایمیلی

               

              تابه‌حال ایمیلی دریافت کرده‌اید که جنبه شخصی نداشته باشد؟ این حس بیگانگی که گویی شما فقط یک نام در یک لیست بزرگ هستید، شما را به کلیک کردن تشویق نمی‌کند. در عوض وقتی ابعاد شخصی ایمیل را حس کنید، به کلیک تشویق می‌شوید. شخصی‌سازی تنها به کار بردن نام شخص دریافت‌کننده در عنوان ایمیل نیست. راه‌های دیگری برای شخصی‌سازی ایمیل نیز وجود دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

              نام مشترک خود را در عنوان ایمیل وارد کنید. می‌توانید نام مشترکین خود را به‌جای اینکه فقط در ابتدای ایمیل بیاورید، در پایان ایمیل نیز بیاورید.

              در فرم ثبت‌نام در مورد علاقه‌مندی مشترکین سؤال کنید و بر اساس پاسخ‌های آن‌ها ایمیل‌های مختص به خودشان ارسال کنید.

              در فرم ثبت‌نام تاریخ تولد مشترکین خود را بپرسید و در روز تولدشان ایمیل‌های تبریک برای آن‌ها بفرستید.

              در جلسات آینده در مورد شخصی‌سازی مطالب بیشتر و جزئیات دقیق‌تری را منتشر خواهیم کرد. برای اطلاع از انتشار جلسات آینده می‌توانید در فرم عضویت این بلوک یادگیری، ایمیل خود را ثبت کنید.

               

              ۵- طراحی بهینه‌سازی شده برای موبایل

              طراحی بهینه ایمیل در موبایل و دسکتاپ - بازاریابی ایمیلی

               

              امروزه اکثر افراد ایمیل‌های خود را با استفاده از موبایل چک می‌کنند به‌طوری‌که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، ایمیل‌های بازشده روی موبایل ۳۰% افزایش یافته است. درنتیجه ایمیل‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که:

              به‌راحتی قابل خواندن در موبایل باشد. فونت و فاصله نوشته‌ها را طوری تنظیم کنید که کاربران بتوانند سریع و آسان ایمیل شما را مرور کنند.

              اندازه و فونت دکمه CTA را نیز به‌گونه‌ای در نظر بگیرید که در صفحه موبایل به‌راحتی قابل تشخیص و کلیک کردن باشد و برای این منظور، حداقل اندازه دکمه CTA باید ۴۴×۴۴ پیکسل باشد.

              در اطراف لینک‌ها و دکمه‌های CTA، فضای خالی قرار دهید تا به‌سادگی قابل‌دیدن شوند و احتمال کلیک تصادفی بر روی آیکون دیگری را کاهش دهد.

              از یک ستون برای نوشتن ایمیل استفاده کنید. در صورت استفاده از دو ستون، کاربران به‌راحتی نمی‌توانند ایمیل را بخوانند و مجبورند چندین بار زوم یا اسکرول کنند اما استفاده از تنها یک ستون برای صفحات با اندازه‌های مختلف در تمام دستگاه‌ها مناسب است.

              در نمایش عکس‌ها و تصاویر مشکلی نداشته باشد. سیستم iOS به‌صورت خودکار عکس‌ها را نمایش می‌دهد ولی در سیستم اندروید نمایش خودکار تصاویر خاموش است؛ درنتیجه سعی کنید از تعداد زیادی عکس استفاده نکنید و در صورت استفاده توضیحات مربوط به عکس را زیر آن بیان کنید؛ تا در صورت عدم نمایش عکس‌ها در موبایل، کاربر با یک صفحه سفید مواجه نشود.

               

              ۶- استفاده از آیکون‌های شبکه اجتماعی

              آیکون های شبکه اجتماعی در بازاریابی ایمیلی

               

              طبق تحقیقات انجام‌شده توسط وب‌سایت GetResponse، ایمیل‌های بدون آیکون شبکه‌های اجتماعی دارای نرخ کلیک ۲٫۴% و ایمیل‌هایی که دارای دکمه اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بودند دارای نرخ کلیک ۶٫۲% بودند و این یعنی ۱۵۸% افزایش نرخ کلیک که تنها با اضافه کردن گزینه اشتراک به دست آمد و این نتیجه‌ بسیار قابل توجه است. حتی ممکن است دریافت‌کننده ایمیل، خود علاقه‌ای به مطالب موجود در ایمیل نداشته باشد ولی دوستی را بشناسد که علاقه‌مند به آن مطالب است؛ درنتیجه در صورت وجود گزینه اشتراک، آن ایمیل را برای دوستش ارسال می‌کند که باعث افزایش نرخ کلیک می‌شود.

               

              ۷- ایجاد تاریخ و مهلت برای اقدام

              محدود کردن زمان پیشنهاد‌ها، ترفندی است که به‌طور خاص برای فروشندگان محصول بسیار کاربردی است؛ زیرا باعث می‌شود مشترکین به‌سرعت به آنچه فروشندگان پیشنهاد می‌کنند، عمل کنند. استفاده از CTA به‌صورت چشمک‌زن یا استفاده از تایمر در ایمیل برای نمایش زمان باقی‌مانده و به‌نوعی شمارش معکوس پیشنهاد‌ها باعث افزایش نرخ کلیک می‌شود. همچنین می‌توان در عبارت CTA نیز این محدودیت زمان را در قالب کلماتی مانند “امروز” یا “حالا” نیز بیان کنیم؛ کاربران به دلیل ترس از دست دادن فرصت، بر روی لینک کلیک می‌کنند و این تکنیک باعث افزایش نرخ کلیک می‌شود.

               

              ۸- انجام تست بر روی فاکتورهای مختلف

              آزمون آ/ب - بازاریابی ایمیلی

              می‌توان تمام مواردی که بر CTR مؤثر است را از طریق تست A/B موردبررسی قرار داد و با استفاده از نتایج آزمایش، ایمیل‌ها را بهینه کرد. به‌عنوان‌مثال؛ محتوای ایمیل چند کلمه باشد؟ ۱۰۰ یا ۱۰۰۰؟ نوع محتوا چه چیزی را شامل شود؟ متن یا عکس یا انیمیشن؟ عوامل بسیار زیادی برای آزمایش وجود دارد و نتایج، کمک شایانی به بهینه‌سازی ایمیل‌ها برای افزایش نرخ کلیک می‌کنند.

               

              ۹- حذف جزئیات از مطلب اصلی

              هدف ایمیل شما باید کاملاً مشخص باشد. درنتیجه از قرار دادن جزئیات مزاحمی نظیر هدایت به وب‌سایت، ارائه چندین پیشنهاد مختلف به امید کلیک مخاطب بر روی یکی از آن‌ها، معرفی محصولات یا قسمت‌های دیگر وب‌سایت، خودداری کنید. لینک‌های بیش‌ازحد باعث آشفتگی مخاطب می‌شود و او را از هدف اصلی ایمیل منحرف می‌کند. همواره هدف از ارسال ایمیل را در نظر داشته باشید؛ به‌عنوان‌مثال اگر هدف شما افزایش تعداد اعضای صفحه اینستاگرامتان است، ایمیل شما باید تنها شامل یک دعوت‌نامه باشد. مشخص بودن درخواست شما از مخاطب باعث ترغیب آن‌ها به کلیک روی لینک مربوطه می‌شود.

               

              ۱۰- استفاده از پی‌نوشت

              اگر برخی قسمت‌های ایمیل به‌اندازه خط آغازین ایمیل مهم است، باید به‌عنوان پی‌نوشت مطرح شود. استفاده از پی‌نوشت برای ارائه پیشنهاد و CTA اغلب در پایان ایمیل راه خوبی برای جلب‌توجه افرادی است که ایمیل را سریع و بی‌دقت اسکن می‌کنند و آن‌ها را به کلیک بر روی CTA تشویق می‌کند که موجب بالا رفتن نرخ کلیک می‌شود.

               

              ۱۱- پیروی از الگوی F-Layout برای ارائه مطالب

              در تحقیقات صورت گرفته بر روی چشم انسان هنگام مطالعه صفحات وب‌سایت مشخص شد که حرکت چشم انسان بر روی صفحات شبیه به الگوی F است. برای جای دادن مطالب در ایمیل بهتر است از این الگو استفاده کنیم تا کاربران راحت‌تر ایمیل را اسکن کرده و به دکمه فراخوان برسند. درنتیجه این کار باعث سهولت در خوانایی ایمیل شده و باعث افزایش نرخ کلیک می‌شود.

               

              ۱۲- استفاده از دکمه‌های HTML

              یک دکمه قابل کلیک بزرگ بارنگ خاص باعث جلب‌توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک می‌شود. استفاده از HTML به‌عنوان CTA بهتر از استفاده عکس است؛ زیرا:

              دکمه HTML پاسخ‌گو است یعنی با نمایش بر روی صفحات دستگاه‌های مختلف تغییر سایز می‌دهد.

              تصاویر در ایمیل ممکن است برای بعضی مشترکین نمایش داده نشود و در صورت پیدا نشدن دکمه فراخوان، نرخ کلیک کاهش می‌یابد.

              بارگذاری ایمیل‌های با تصاویر کمتر، سریع‌تر خواهد بود.

               

              تلاش من در این جلسه، آشنایی شما با راهکارهای افزایش نرخ کلیک بود. بدون شک با رعایت نکات مطرح‌شده نتیجه قابل‌توجهی کسب خواهید کرد و درزمینهٔ ایمیل مارکتینگ موفق خواهید شد. اگر قبلاً از این نوع بازاریابی نتیجه خوبی نگرفته‌اید، با در نظر گرفتن نکات بالا شانس خود را بار دیگری امتحان کنید؛ خواهید دید که بهینه‌سازی مناسب تا چه حد در فروش تأثیر می‌گذارد.

              منبع: کالج تپسل

              برچسب ها: ctrافزایش نرخ کلیکافزایش نرخ کلیک ایمیلایمیل مارکتینگبازاریابیبازاریابی ایمیلینرخ کلیک
              ShareTweetShare
              jobcell

              jobcell

              پست بعدی
              پست مهمان و پست مهمان معکوس چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

              پست مهمان و پست مهمان معکوس چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

              دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              • جذاب ترین ها
              • نظر
              • داغ ترین ها
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              دسامبر 2, 2020
              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 9, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 7, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              2
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              2
              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              دسامبر 18, 2020
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              دسامبر 12, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 10, 2020
              jobcell

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              Navigate Site

              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              Follow Us

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              خوش آمدید!

              وارد حساب کاربری خود شوید

              رمز عبور را فراموش کرده اید؟

              یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید!

              Fill the forms below to register

              همه فیلد ها الزامی هستند. ورود

              رمزعبور خود را بازیابی کنید

              لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.

              ورود