شنبه, ژانویه 16, 2021
  • بازاریابی
  • تبلیغات
  • فروش
  • ورود
jobcell
  • بازاریابی
    • همه
    • اس ام اس مارکتینگ
    • افیلیت مارکتینگ
    • ایمیل مارکتینگ
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • بازاریابی آگاهی محور
    • بازاریابی ارجاعی
    • بازاریابی ایمیلی
    • بازاریابی درون گرا
    • بازاریابی دیجیتال
    • بازاریابی طرفداری
    • بازاریابی عصبی
    • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
    • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
    • بازاریابی محتوا محور
    • بازاریابی مشتری محور
    • بازاریابی ویروسی
    • پرسونا(شخصیت پردازی)
    • پرفورمنس مارکتینگ
    • تحقیقات بازار
    • شاخص ارزیابی (KPI)
    • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
    • مدل بازاریابی
    راهنمای سئو برای تازه کارها

    راهنمای سئو برای تازه کارها

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

    چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

    نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    تعیین KPIهای محتوایی

    تعیین KPIهای محتوایی

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    برچسب های پرطرفدار

    • تبلیغات
      • همه
      • شاخص های ارزیابی عملکرد
      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      برچسب های پرطرفدار

      • فروش
        • همه
        • انواع مشتری
        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        ده تکنیک برای فروش

        ده تکنیک برای فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر فروش

        انواع مشتری از منظر فروش

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        برچسب های پرطرفدار

        نتیجه ای وجود ندارد
        مشاهده همه نتیجه ها
        افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
        jobcell
        • بازاریابی
          • همه
          • اس ام اس مارکتینگ
          • افیلیت مارکتینگ
          • ایمیل مارکتینگ
          • اینفلوئنسر مارکتینگ
          • بازاریابی آگاهی محور
          • بازاریابی ارجاعی
          • بازاریابی ایمیلی
          • بازاریابی درون گرا
          • بازاریابی دیجیتال
          • بازاریابی طرفداری
          • بازاریابی عصبی
          • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
          • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
          • بازاریابی محتوا محور
          • بازاریابی مشتری محور
          • بازاریابی ویروسی
          • پرسونا(شخصیت پردازی)
          • پرفورمنس مارکتینگ
          • تحقیقات بازار
          • شاخص ارزیابی (KPI)
          • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
          • مدل بازاریابی
          راهنمای سئو برای تازه کارها

          راهنمای سئو برای تازه کارها

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

          چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

          نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          تعیین KPIهای محتوایی

          تعیین KPIهای محتوایی

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          برچسب های پرطرفدار

          • تبلیغات
            • همه
            • شاخص های ارزیابی عملکرد
            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            برچسب های پرطرفدار

            • فروش
              • همه
              • انواع مشتری
              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              ده تکنیک برای فروش

              ده تکنیک برای فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر فروش

              انواع مشتری از منظر فروش

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              برچسب های پرطرفدار

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
              jobcell
              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها

              بازاریابی داده‌محور چیست؟

              jobcell توسط jobcell
              اکتبر 31, 2020
              داخل بازاریابی
              0 0
              0
              Home بازاریابی

              داده‌ها ارزشمندترین دارایی ما در عصر دیجیتال هستند. به کمک داده‌های جمع‌آوری شده از مخاطبین و اطلاعاتی که از این داده‌ها استخراج می‌کنیم، می‌شود استراتژی‌های بازاریابی را بهبود بخشید، آن‌ها را اصلاح یا تقویت کرد و در آخر بهینه‌ترین راهکار بهبود کسب و کار را در پیش گرفت.

              با توجه به گسترده شدن و رشد روزافزون فعالیت‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ، استفاده هم‌زمان از همه ترفندهای بازاریابی غیرممکن شده است. حتی اگر استفاده هم‌زمان از همه این ترفندها ممکن باشد نیز، پرداختن کورکورانه به تمام آن‌ها درست نیست. انتخاب یک استراتژی خوب، درست و متناسب با مخاطبین و شرایط کسب و کار، اولین قدم موفقیت است.

              یک مدیر دیجیتال مارکتینگ خوب، وظیفه دارد بهترین استراتژی‌های بازاریابی را شناسایی کند و به کار بگیرد. اما چگونه می توان گفت کدام استراتژی، بهترین گزینه برای کسب و کار شما است؟ بازاریابی داده‌محور به این سوال پاسخ می‌دهد. در این پست، قصد داریم درباره بازاریابی داده‌محور، دلایل اهمیت و مزایای آن در دنیای تبلیغات، تکنیک‌های لازم برای بازاریابی داده‌محور و مثال موفقی از اجرای آن صحبت کنیم.

              بازاریابی داده‌محور چیست؟
              استراتژی‌ها بازاریابی مبتنی بر داده

              برای اتخاذ بهترین تصمیم‌ها و ارائه بهترین محتوا و تبلیغات باید شناخت کاملی از جامعه مخاطبین خود داشته باشیم. باید بدانیم آن‌ها چه کسانی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند، دیدن چه نوع پیام و محتوایی آن‌ها را ترغیب می‌کند و ارسال این پیام‌ها در کدام کانال بیشترین بازخورد را به دنبال دارد. داده‌های حاصل از تعامل با مشتریان و مطالعه رفتار آن‌ها، تا زمانی که تحلیل و بررسی نشوند، ارزشی ندارند. با تحلیل چنین داده‌هایی می‌توان اطلاعات ارزشمندی همچون انگیزه‌ها، خواسته‌ها و ترجیحات مشتریان را به دست آورد و از آن‌ها برای بهبود جایگاه کسب و کار استفاده کرد. بازاریابی داده‌محور از این اطلاعات برای تدوین بهترین استراتژی بهره می‌برد.

              بازاریابی داده‌محور روشی برای بازاریابی است که در آن داده‌های به دست آمده از طریق تعامل با مشتریان و مطالعه رفتار آن‌ها را تحلیل می‌کنند و متوجه الویت‌ها، نیازها و ترجیحات‌شان می‌شوند. در این شیوه بازاریابی، به دنبال بهینه‌سازی و هدفمند کردن رسانه‌ها و رساندن پیام‌های مرتبط و تاثیرگذار به جامعه مخاطبین‌مان هستیم. با کمک اطلاعات ارزشمندی که بر محوریت داده‌ها کسب کرده‌ایم، می‌شود استراتژی‌های بازاریابی را بهبود بخشید و به ایده‌آل‌های مشتری، نزدیک‌تر شد. این شاید همان مسیری باشد که در آخر درآمد و سود ما را چند برابر می‌کند.

              امروزه شرکت‌ها و سازمان‌های بسیاری، بازاریابی و تبلیغات داده‌محور را جایگزین شیوه‌ها قدیمی بازاریابی کرده‌اند و به کمک آن در حال رشد و پیشرفت هستند. اگر تا کنون در مقابل پیوستن به جریان‌های داده‌محور مقاومت کرده‌اید و به استراتژی‌ها بازاریابی مبتنی بر داده نپرداخته‌اید، وقتش است که با آن هم‌مسیر شوید. چرا؟

              چرا بازاریابی داده‌محور؟
              چرا بازاریابی داده‌محور؟

              هدف اصلی بازاریابی در اولین مرحله جذب مشتریان و در مرحله بعد، حفظ آن‌ها است. برای جلب توجه مشتری و تبدیل آن‌ به مشتری دائم باید بدانیم او چه فکری می‌کند، چه می‌خواهد و در نهایت تغییر رفتار او تحت تاثیر چه فاکتورهایی ممکن است. شرکتی که بتواند به این سوال‌ها پاسخ دهد و استراتژی‌های خود را بر این اساس تدوین کند، شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

              در بازاریابی داده‌محور، محتواها، تبلیغات و استراتژی باید بر اساس آنالیز رفتار، نیاز و ترجیحات مخاطبین بهینه‌سازی شوند. انتخاب بهترین محتوا و کانال تبلیغاتی، مهم‌ترین اصل در روند بهینه سازی مبتنی بر داده است. چرا که ارائه محتوا و تبلیغات شخصی‌سازی شده برای مخاطبین هدف، مسیر رسیدن به نتایج مطلوب را هموارتر می‌کند.

              از توضیحات بالا می‌شود فهمید که پیش‌برد بازاریابی داده‌محور، هم به سود شرکت ارائه دهنده کالا یا خدمت و هم به سود مشتریان است. چرا که هر دو طرف به هدف و خواسته‌های خود می‌رسند و تجربه خوبی از این تعامل کسب خواهند کرد. به همین دلایل هم بازاریابی و تبلیغات داده‌محور را به عنوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین تحولات دنیای بازاریابی دیجیتال می‌شناسیم.

              مزایای بازاریابی داده‌محور
              مزایای بازاریابی داده‌محور

              تا الآن متوجه شدیم که بازاریابی مبتنی بر داده و تبلیغات داده‌محور روش‌هایی نسبتا جدید و بسیار تاثیرگذار هستند که می‌توانند بر تعداد مخاطبین و مشتریان شما تاثیر چشم‌گیر بگذارند. اما مزایا و برتری‌های این روش چیست؟ چرا باید آن را به روش‌های سنتی‌تر دیجیتال مارکتینگ ترجیح داد؟

              ۱ – به حداقل رساندن اقدامات بی‌تاثیر
              با دنبال کردن اصول بازاریابی و تبلیغات داده‌محور و کسب اطلاعات در مورد خواسته‌ها و ترجیحات مخاطبین، می‌شود اقدامات بی‌تاثیر، تبلیغات بی‌بازده و محتواهای غیرضروری را حذف کرد یا به حداقل رساند. این کار به شما امکان صرفه جویی در هزینه‌های جاری و میزان انرژی مصرفی نیروی انسانی را می‌دهد.

              ۲ – هدف‌گیری دقیق
              تبلیغات و محتواها باید در معرض دید جامعه مخاطبین محصول یا خدمت شما قرار گیرند. ارائه این‌ها به همه افراد، تنها باعث هدررفت سرمایه و انرژی می‌شود. بازاریابی و تبلیغات داده‌محور قرار است این هدررفت را به حداقل برسانند و تا به این جا در تحقق بخشیدن به این هدف موفق بوده‌اند.

              ۳ – شخصی‌سازی محتوا و پیام‌های تبلیغاتی
              دیگر دوره انتشار تبلیغات یکسان برای همه مخاطبین به پایان رسیده است و باید با کمک تکنولوژی و ابزارهای نوین، آن‌ها را شخصی‌سازی و منحصر به فرد کنیم. بنا بر اصول بازاریابی داده‌محور، هر محتوا یا پیام تبلیغاتی باید بر اساس داده‌های به دست آمده از مخاطب بهینه و شخصی‌سازی شود. شخصی‌سازی محتوا و پیام‌های تبلیغاتی همان مزیتی از بازاریابی و تبلیغات داده‌محور است که دیده شدن و فروش شما را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

              در کالج تپسل بخوانید! بازاریابی سنتی یا بازاریابی دیجیتال؟
              تا این جا در مورد چیستی، مزایا و اهمیت بازاریابی داده‌محور حرف زدیم و ارزش داده‌های به دست آمده از مخاطبین را درک کردیم. حرکت به سمت بازاریابی داده‌محور و ایجاد کمپین‌هایی بر این اساس نه خیلی پیچیده است و نه نیاز به دانش و ملزومات نامتعارفی دارد. همین که بتوانید داده‌ها را بدست آورید، آن‌ها را تحلیل کنید و با توجه به نتایج به دست آمده، بهترین استراتژی را برگزینید، کافی‌ست. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی داده‌محور که به موفقیت بیشتر کمپین‌های شما کمک می‌کنند، می‌پردازیم:

              مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی داده‌محور
              شناسایی پربازده‌ترین کانال‌های تبلیغاتی
              شناسایی پربازده‌ترین کانال‌های تبلیغاتی

              هزینه استفاده از هر کانال تبلیغاتی، مقداری از بودجه، زمان و انرژی شما است. به همین دلیل پیش‌برد همزمان همه کانال‌های بازاریابی، همیشه لازم و به صرفه نیست. مثلا پرداختن همزمان به بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا، بازاریابی موتورهای جستجو و استفاده از تبلیغات بنری یا ویدیویی در سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های موبایل، نیاز به صرف انرژی، زمان و هزینه زیادی دارد. اما لزوما بازگشت سرمایه ‌به اندازه هزینه‌های پرداختی نخواهد بود. در چنین شرایطی چه باید کرد؟

              بازاریابی داده‌محور از شما می‌خواهد کانال‌های تبلیغاتی که اکثر مخاطبان و مشتریان از آنجا به سراغتان می‌آیند را پیدا کنید. این کانال‌ها همان طور که بیشترین بازده، بازگشت سرمایه و تولید lead را برای شما دارند؛ نیازمند توجه، انرژی و بودجه بیشتری نیز هستند.

              آیا تبلیغات شما بهینه است؟
              تکنیک‌های لازم برای بازاریابی داده‌محور

              اگر تصمیم دارید برای خدمت یا کالای خود به سراغ شرکت‌های تبلیغاتی بروید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. استفاده از تبلیغات بنری یا ویدیویی، در صفحات وب یا اپلیکیشن‌های موبایل، تا زمانی که مخاطب را جذب محصول شما نکند،‌ ارزشی ندارد. جذابیت تبلیغات، ارائه آن به مخاطبین هدف، نمایش به موقع و قرار دادن تبلیغات در مکان درست از نکاتی هستند که بر ورود یا عدم ورود افراد به مراحل سفر مشتری تاثیر می‌گذارند.

              علاوه بر این، الگوریتم‌های بهینه در ارائه تبلیغات و نوع نیازهای مشتریان دائما در حال تغییر هستند. پس بهتر است برای تبلیغات شرکتی را انتخاب کنید که استراتژی‌های تبلیغاتی خود را دائما بر اساس بازاریابی داده‌محور به‌روز‌رسانی می‌کند.

              البته هرگز کمپین خود را به امید شرکت تبلیغاتی رها نکنید. بازاریابی داده‌محور ایجاب می‌کند آمارهای ارائه شده توسط این شرکت را با داده‌هایی که خودتان به دست آورده‌اید، ارزیابی و مقایسه کنید. برای این مقایسه نیاز دارید بدانید چه مقدار از تبلیغات شما دیده شده است؟ چند نفر از کانال تبلیغات با کسب و کار شما آشنا شده‌اند؟ چند درصد از این مخاطبین وارد سفر مشتری شده‌اند؟ و در آخر با بررسی همه‌جانبه نتایج و تخمین هزینه‌های تبلیغات و درآمد ناشی از آن، به این سوال پاسخ دهید که آیا کمپین تبلیغاتی شما به صرفه و ارزنده هست یا نه!

              تبلیغ در فضای وب‌سایت‌های معتبر ایرانی در مدیااد
              مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
              ارائه محتوای شخصی‌سازی شده
              ارائه محتوای شخصی‌سازی شده

              ممکن است کالا‌ها یا خدمات شما هزاران مخاطب داشته باشند. هر یک از این مخاطبین، انسان‌هایی با ارزش‌ها، ارجحیت‌ها، افکار و نیازهای متفاوتی هستند. به همین دلیل استفاده از یک وبسایت ثابت با محتواها یا چیدمان یکسان برای همه مخاطبین، لزوما شما را به نتیجه‌ی مطلوب‌تان نمی‌رساند.

              این یکی از مزایای بازاریابی داده‌محور است که می‌گوید همان‌طور که تبلیغات شخصی‌سازی شده به تبلیغات سنتی ارجح هستند، بهتر است محتوا، چیدمان و پیشنهادهای وبسایت نیز با توجه به نیاز و ترجیح مخاطب تغییر کنند. وبسایتی هم‌سو با ارزش‌های مخاطب روند جذب و تبدیل او به مشتری را تسریع و تسهیل می‌کند.

              شخصی‌سازی داده‌محور وبسایت باید بر اساس پاسخ سوال‌هایی باشد که به ما در شناخت بهتر مخاطبین کمک می‌کنند. مثلا شما باید بدانید که مخاطب کالا یا خدمت‌تان کیست؟ چند سال دارد؟ در کدام شهر زندگی می‌کند؟ در کدام منطقه سکونت دارد؟ برای یافتن چه چیزی وارد وبسایت شما شده است؟ و …

              گردآوری و تحلیل این داده‌ها به شما در شخصی‌سازی بهینه‌تر وبسایت و افزایش میزان درگیری مخاطب کمک می‌کند. افزایش درگیری مخاطب، ورود او به قیف مشتری و طی کردن همه مراحل آن که از یک مشتری بالقوه یک مشتری بالفعل می‌سازد، دقیقا همان نتیجه مطلوبی است که همه کسب و کارها به دنبالش هستند.

              یک مثال از بازاریابی داده محور در دنیای واقعی
              مثال از بازاریابی داده محور در دنیای واقعی

              امروزه شرکت‌های بسیاری بازاریابی داده‌محور را جایگزین روش‌های قدیمی‌تر بازاریابی کرده‌اند. برای مثال اپلیکیشن‌های نصب شده روی تلفن همراه در هر لحظه و با هر تعامل، داده‌هایی از مخاطب می‌گیرند. این داده‌ها حاوی اطلاعاتی ارزشمندی هستند که به کمک آن‌ها می‌شود رونق کسب‌و‌کار را دو چندان کرد. اسپاتیفای (Spotify) یکی از نمونه‌های موفق در میان این شرکت‌ها است.

              اسپاتیفای اپلیکیشن موزیک محبوبی است که برای جذب و حفظ مشتری از محتوا و بازاریابی داده‌محور، استفاده می‌کند. او بر اساس داده‌هایی که در اختیار دارد، پلی‌لیست‌هایی را به شما توصیه می‌کند که حدس می‌زند آن‌ها را دوست دارید. سلیقه موسیقیایی شما، ترندهای دنیای موزیک، علایق کسانی که دنبال می‌کنید، فصلی که در آن هستیم و ساعت مراجعه شما به اپلیکیشن از فاکتورهایی هستند که بر پیشنهادات اسپاتیفای تاثیر می‌گذارند.

              اسپاتیفای با پیش‌برد تکنیک‌های بازاریابی داده‌محور، محتوای خود را برای هر یک از مخاطبینش شخصی‌سازی می‌کند. برای مثال هر فرد در پایان سال پلی‌لیست یکتایی با نام year of خواهد داشت. این پلی‌لیست شخصی با تحلیل داده‌هایی در مورد رفتار، ترجیحات و علایق مخاطب ساخته شده است.

              استفاده از بازاریابی داده‌محور و ارائه امکانات و خدمات کاربرپسند، از مهم‌ترین دلایل برتری اسپاتیفای نسبت به سایر رقبا و محبوبیت آن در میان کاربران است.

              منبع: کالج تپسل

              برچسب ها: بازاریابی داده محور
              ShareTweetShare
              jobcell

              jobcell

              پست بعدی
              سلفی مارکتینگ

              سلفی مارکتینگ

              دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              • جذاب ترین ها
              • نظر
              • داغ ترین ها
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              دسامبر 2, 2020
              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 9, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 7, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              2
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              2
              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              دسامبر 18, 2020
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              دسامبر 12, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 10, 2020
              jobcell

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              Navigate Site

              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              Follow Us

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              خوش آمدید!

              وارد حساب کاربری خود شوید

              رمز عبور را فراموش کرده اید؟

              یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید!

              Fill the forms below to register

              همه فیلد ها الزامی هستند. ورود

              رمزعبور خود را بازیابی کنید

              لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.

              ورود