شنبه, ژانویه 16, 2021
  • بازاریابی
  • تبلیغات
  • فروش
  • ورود
jobcell
  • بازاریابی
    • همه
    • اس ام اس مارکتینگ
    • افیلیت مارکتینگ
    • ایمیل مارکتینگ
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • بازاریابی آگاهی محور
    • بازاریابی ارجاعی
    • بازاریابی ایمیلی
    • بازاریابی درون گرا
    • بازاریابی دیجیتال
    • بازاریابی طرفداری
    • بازاریابی عصبی
    • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
    • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
    • بازاریابی محتوا محور
    • بازاریابی مشتری محور
    • بازاریابی ویروسی
    • پرسونا(شخصیت پردازی)
    • پرفورمنس مارکتینگ
    • تحقیقات بازار
    • شاخص ارزیابی (KPI)
    • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
    • مدل بازاریابی
    راهنمای سئو برای تازه کارها

    راهنمای سئو برای تازه کارها

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

    چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

    نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    تعیین KPIهای محتوایی

    تعیین KPIهای محتوایی

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    برچسب های پرطرفدار

    • تبلیغات
      • همه
      • شاخص های ارزیابی عملکرد
      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      برچسب های پرطرفدار

      • فروش
        • همه
        • انواع مشتری
        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        ده تکنیک برای فروش

        ده تکنیک برای فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر فروش

        انواع مشتری از منظر فروش

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        برچسب های پرطرفدار

        نتیجه ای وجود ندارد
        مشاهده همه نتیجه ها
        افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
        jobcell
        • بازاریابی
          • همه
          • اس ام اس مارکتینگ
          • افیلیت مارکتینگ
          • ایمیل مارکتینگ
          • اینفلوئنسر مارکتینگ
          • بازاریابی آگاهی محور
          • بازاریابی ارجاعی
          • بازاریابی ایمیلی
          • بازاریابی درون گرا
          • بازاریابی دیجیتال
          • بازاریابی طرفداری
          • بازاریابی عصبی
          • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
          • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
          • بازاریابی محتوا محور
          • بازاریابی مشتری محور
          • بازاریابی ویروسی
          • پرسونا(شخصیت پردازی)
          • پرفورمنس مارکتینگ
          • تحقیقات بازار
          • شاخص ارزیابی (KPI)
          • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
          • مدل بازاریابی
          راهنمای سئو برای تازه کارها

          راهنمای سئو برای تازه کارها

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

          چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

          نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          تعیین KPIهای محتوایی

          تعیین KPIهای محتوایی

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          برچسب های پرطرفدار

          • تبلیغات
            • همه
            • شاخص های ارزیابی عملکرد
            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            برچسب های پرطرفدار

            • فروش
              • همه
              • انواع مشتری
              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              ده تکنیک برای فروش

              ده تکنیک برای فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر فروش

              انواع مشتری از منظر فروش

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              برچسب های پرطرفدار

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
              jobcell
              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها

              بازاریابی قطره ای، چکه ای یا دریپ مارکتینگ و انواع کمپین های آن

              jobcell توسط jobcell
              نوامبر 1, 2020
              داخل بازاریابی
              0 0
              0
              Home بازاریابی

              اگر به دنبال بهترین راه برای افزایش فروش در کسب‌وکارتان هستید، بازاریابی قطره‌ای ابزاری بسیار قدرتمند را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید فروش محصول یا خدماتتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

              بازاریابی قطره ای یا دریپ مارکتینگ چیست؟

              بازاریابی قطره‌ای یا چکه‌ای یا دریپ مارکتینگ برنامه‌ای است که در آن اطلاعات مربوط به کسب‌وکار را از طریق جریانی متناوب و پیوسته به مخاطبان برند انتقال می‌دهیم. این جریان را می‌توان از طریق ایمیل، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کارت پستال‌ها، تماس‌های تلفنی، بروشورها و روزنامه‌ها انتقال داد.
              این ابزارها به کسب‌وکار شما کمک می‌کند که آگاهی از برند خود را افزایش دهید و باعث ایجاد مشتریان بالقوه می‌شود.
              واژه بازاریابی قطره‌ای یا چکه‌ای اصطلاحی است که از کشاورزی گرفته شده است. کشاورزان در روش آبیاری قطره‌ای، آب را به صورت منظم اما کم کم به ریشه گیاه می‌رسانند. بنابراین هیچ‌گاه ریشه گیاه در آب غرق نمی‌شود ولی به طور مداوم هم آب دارد.
              به همین ترتیب در دریپ مارکتینگ هم مخاطبان اطلاعاتی را به طور مداوم کسب می‌کنند که برایشان مفید است اما در عین حال در آن اطلاعات غرق نمی‌شوند.
              در واقع در روش بازاریابی قطره‌ای به گونه‌ای تغذیه مناسبی برای ذهن مخاطب آماده می‌کنیم تا در هنگام خرید بتواند برند ما را به یاد آورد. مثلا زمانی‌که محصولی جدید را می‌خواهیم به بازار عرضه کنیم، می‌توانیم با ارسال بروشور در ابتدای هر فصل، مشتریان را از محصولات جدید باخبر کنیم یا افراد را تشویق کنیم که دوباره از خدمات و محصولات شرکت خریداری کنند.
              تحقیقات نشان داده است که ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده و منظم به مشتریان هدف و مشتریان فعلی می‌تواند میزان فروش برندها را به طور چشمگیری افزایش دهد.
              شرکت‌ها از روش بازاریابی قطره‌ای یا چکه‌ای یا دریپ مارکتینگ استفاده می‌کنند تا زمان صرف شده برای فروش محصول یا خدماتشان را تا ۲۳ درصد کاهش دهند.
              دریپ مارکتینگ باعث می‌شود نام برند شما همیشه در ذهن مخاطب برندتان تازه باقی بماند. اگر بتوانید همیشه با مصرف‌کنندگان در تماس باشید، احتمالا می‌توانید امیدوار باشید که به هنگام خرید، مشتریان نام شما را به یاد بیاورند و از شما خرید کنند.

              اهمیت بازاریابی قطره ای یا چکه ای

              اگر کسب‌وکارها از روش بازاریابی قطره‌ای، چکه‌ای یا دریپ مارکتینگ استفاده نکنند احتمال این‌که مشتریان آن‌ها را فراموش کنند بسیار زیاد خواهد بود. بدین ترتیب مشتریان آن‌ها به سراغ رقبا می‌روند و دیگر از آن‌ها خرید نمی‌کنند.
              دریپ مارکتینگ به چهار دلیل باید در کسب‌وکار شما جای داشته باشد.

              • مخاطب همیشه حواسش به شما هست. کمپین‌های بازاریابی قطره‌ای با افرادی به اشتراک گذاشته می‌شوند که تا حدی به برند شما علاقمند هستند. بنابراین با اعمال این نوع بازاریابی همیشه می‌توانید حواس مخاطب را به سمت خودتان جلب کنید.
              • می‌توانید با مخاطب ارتباطی موثر بسازید. زمانی‌که برای مخاطب اطلاعاتی مربوط و مداوم بفرستید می‌توانید ریشه‌های اعتماد را در وجودش بگسترانید.
              • با رعایت زمان مناسب می‌توانید مخاطب را به خرید در لحظه تشویق کنید. اگر اطلاعات مرتبط و صحیح را در زمان درست به مشتری عرضه کنید، پیامتان مانند یادآوری عمل می‌کند. مثلا اگر پیام را در زمان حراج‌های بزرگ بفرستید احتمال خرید مشتری از شما بسیار افزایش می‌یابد.
              • احتمال خرید در روش بازاریابی قطره‌ای بسیار زیاد است. چراکه در این روش، افرادی هدف قرار می‌گیرند که مشتریان بالقوه محسوب می‌شوند بنابراین نرخ پاسخ‌گویی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. به بیان دیگر اگر شما پیامتان را به افرادی بفرستید که به محصول شما علاقه‌ای نشان داده‌اند احتمال این‌که آن پیام به فروش محصول منجر شود بسیار بیشتر از زمانی است که تعداد زیادی پیام را به افرادی می‌فرستید که به محصولتان علاقه ندارند.

              انواع کمپین ها در بازاریابی قطره ای یا چکه ای

              دریپ ‌مارکتینگ ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و فروش شما و هم‌چنین برای تیم خدمات مشتری کسب‌وکار شماست. اگر می‌خواهید برای اجرای کمپین بازاریابی قطره‌ای برندتان خلاقانه‌تر عمل کنید، نمونه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به ۶ مورد مهم آن اشاره می‌کنیم:

              کمپین بازاریابی قطره ای اصلی (Top Of Mind)

              بازاریابی قطره‌ای اصلی برای ایجاد تعامل و درگیر کردن مشتریانی استفاده می‌شود که برای خرید آماده نیستند. این نوع کمپین باعث می‌شود مشتریان بالقوه برند شما را فراموش نکنند. کمپین بازاریابی قطره‌ای اصلی در مدت زمان طولانی انجام می‌گیرد. محتوای تولید شده در این نوع کمپین از ارزش‌های مهم برای مخاطب سخن می‌گوید. برخی از انواع این نوع کمپین پست‌های بلاگی، وایت‌پیپیرها، ویدئوها، وبینارها، اینفوگرافی و اخبار مربوط به صنعت است.

              کمپین بازاریابی قطره ای دانشی (Educational)

              در کمپین بازاریابی قطره‌ای دانشی می‌توان اطلاعات مفیدی درباره محصول را در اختیار مشتریان جدید و بالقوه قرار داد.

              کمپین قطره ای برقراری تعامل مجدد (Re-engagement)

              همیشه همه مخاطبانتان قرار نیست از شما خرید کنند و به کمپین‌هایتان پاسخ مثبت بدهند. در هر زمان ممکن است تعدادی از مشتریان بالقوه‌تان غیرفعال شوند. کمپین قطره‌ای برقراری تعامل مجدد برای چنین مشتریانی سودمند واقع می‌شود. هدف از چنین کمپینی این است که این مشتریان حرکتی انجام دهند و دوباره وارد چرخه خرید شوند. برای این‌که چنین کمپینی به ثمر بنشیند سعی کنید پست بلاگی موثری بنویسید یا یک وایت‌پیپر جدید بنویسید. یا حتی یک محتوای تعاملی فوق‌العاده یا مطالعه موردی تولید کنید.

              کمپین بازاریابی قطره ای رقابتی

              در کمپین بازاریابی قطره‌ای رقابتی هدف این است که با تاکید بر منافع و ارزش‌های کالا و محصولات برند، تفاوتی میان محصول یا برندمان با دیگر رقبا ایجاد کنیم. در این راه علاوه بر تکیه بر منافع استفاده کردن از محصول یا خدمات باید بر مضرات استفاده نکردن از این محصول هم تاکید کرد. به گونه‌ای محتوای خود را تنظیم کنید که در ابتدا بر نیازهای اصلی و اولویت‌های مخاطب تاکید کنید.

              کمپین بازاریابی قطره ای ترفیعی

              زمانی‌که مخاطبان شما در آخرین مرحله قیف فروش هستند ممکن است با تردید درباره خریدشان مواجه شوند. در این مرحله لازم است طبق بازاریابی قطره‌ای ترفیعی قیمتی خاص یا امکانی اضافی را بر اساس نیازهای هر فرد به او پیشنهاد دهید. بدین ترتیب، تردیدشان مرتفع می‌شود و خرید را انجام می‌دهند.

               

              کمپین بازاریابی آموزشی (Training)

              در این نوع کمپین، شما باید از طریق ارسال ایمیل‌ها مخاطب را به شرکت در دوره‌های آموزشی بکنید. با اجرای دوره‌های آموزشی می‌توانید تکنیک‌ها و منابع ارزشمندی را برای بهبود استراتژی دیجیتال مارکتینگ برند فراهم می‌آورند.

              اصولی برای اثر بخشی کمپین‌های بازاریابی قطره ای

              برای این‌که در اجرا و نتیجه‌گیری کمپین‌های بازاریابی قطره‌ای یا دریپ‌ مارکتینگ موفق باشید لازم است برنامه‌ریزی دقیق و تلاشی همگون داشته بشاید چراکه اجرای کمپینی موفق، فقط ارسال تعدادی ایمیل نیست. در این‌جا به چند مورد از کارهایی که باید انجام دهید اشاره می‌کنیم.

              هدفی واضح و مشخص در سرتان داشته باشید. برای این‌که بتوانید کمپینی موثر را اجرا کنید باید پی از هر کاری هدفتان را مشخص کنید چرا که برای هر هدف باید استراتژی متفاوتی معین کرد.

              بخش‌بندی کنید. برای این‌که اثربخشی کمپین‌هایتان را افزایش دهید باید هر کدام را برای مخاطب مشخصی بخش‌بندی کنید. از آن‌جا که گروه‌های متفاوت افراد، نیازها و نگرانی‌های خاص خود را دارند پس کمپین‌های متعددی را برنامه‌ریزی کنید.

              محتوای بسیار خوب تولید کنید. مهم‌ترین جنبه هر کمپین ایمیلی محتوای آن است. اگر بتوانید محتوایی کامل و عالی تولید کنید، خواهید توانست ارتباطی مثبت باید مخاطبتان برقرار کنید. مطمئن شوید که محتوایتان مرتبط و مختصر است.

              تعداد دفعات ارسال و زمان آن را مشخص کنید. تعداد دفعات و زمان‌بندی هر ایمیل را باید متناسب با کمپین مشخص کنید. قانون خاصی برای زمان‌بندی و تعداد دفعات اجرای کمپین وجود ندارد؛ اما به طور کلی، باید از ایمیل‌هایی شروع کنید که تعداد دفعات بیشتری می‌توان آن‌ها را ارسال کرد و سپس تعداد آن‌ها را کم کنید.

              شاخص‌ها و آمارها را مشخص کنید. کمپین‌های ایمیلی سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌شوند. شما باید در طول اجرای کمپین آمارهای مختلفی هم‌چون نرخ کلیک را بسنجید. زمانی‌که نتایج آمارها را به دست آوردید باید آن‌ها را با اهداف و شاخص‌های عملکردی مقایسه کنید و ببینید که آیا کمپین در مسیر درستی در حرکت است یا نه.

              همیشه و در همه حال کمپین را بهینه کنید. اکنون که آمارها و نتایج را به دست آورده‌اید باید از این نتایج برای بهبود و بهینه‌سازی ادامه کمپین استفاده کنید و مطمئن شوید که همواره به اهداف اصلیتان نزدیک می‌شوید.

              چه کسب‌وکارهایی به بازاریابی قطره ای نیاز دارند؟

              شرکت‌های کوچک و بزرگ در صنایع مختلف از بازاریابی قطره‌ای یا دریپ مارکتینگ استفاده می‌کنند. معمولا این نوع بازاریابی را بیشتر شرکت‌هایی استفاده می‌کنند که به طور مستقیم به مصرف‌کنندگان یا دیگر کسب‌وکارها کالا یا خدماتشان را می‌فروشند.
              همه شرکت‌ها دوست دارند که در یاد و خاطر مشتریانشان بمانند. بنابراین با استفاده از این نوع بازاریابی به مخاطبشان یادآوری می‌کنند که باز هم برای خریدهای بعدی به سراغ آن‌ها بیایند.
              به طور کلی شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که خدمات و محصولات آن‌ها جزء نیازهای روزانه مصرف‌کنندگان نیستند معمولا بیشتر نیاز را به بازاریابی قطره‌ای دارند. از انواع این کسب‌وکارها می‌توان به فروشندگان مسکن، بیمه و ماشین اشاره کرد.

              نحوه تعیین رفتار کاربران در بازاریابی قطره‌ای

              معمولا کاربران چندین نوع رفتار در بازاریابی قطره‌ای از خود نشان می‌دهند. هر یک از این رفتارها را می‌توان از طریق آمارها و تحلیل‌های به دست آمده تشخیص داد. این رفتارها عبارتند از:

              • ثبت نام های انجام شده در وب‌سایت
              • انواع بازدیدکننده‌های معمولی در وب‌سایت شما
              • شناخت بازدید کننده‍‌های مکرر
              • ثبت نام و عدم بازدید دوباره از سایت
              • عدم ثبت نام برای دوره‌های آموزشی رایگان
              • عضویت در ایمیل مارکتینگ
              • تعداد عضو های لغو شده در خبرنامه شما

              جمع‌بندی

              بازاریابی قطره‌ای، چکه‌ای یا دریپ مارکتینگ را می‌توان به عنوان راهی در جهت تغذیه و به یاد سپاری برند عنوان کرد. بدین ترتیب، می‌توانید مشتریان فعلی و بالقوه‌تان را ترغیب کنید که باز هم از شما خرید کنند. شما باید همیشه آن‌ها را از وجود محصول یا خدمات برندتان باخبر کنید. اگر همیشه این نکته را در ذهنتان داشته باشید می‌توانید کمپینی موفق اجرا کنید.

              منبع: یکتا نت

              برچسب ها: بازاریابیبازاریابی قطره ای
              ShareTweetShare
              jobcell

              jobcell

              پست بعدی
              پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکرد چیست؟

              پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکرد چیست؟

              دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              • جذاب ترین ها
              • نظر
              • داغ ترین ها
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              دسامبر 2, 2020
              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 9, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 7, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              2
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              2
              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              دسامبر 18, 2020
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              دسامبر 12, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 10, 2020
              jobcell

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              Navigate Site

              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              Follow Us

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              خوش آمدید!

              وارد حساب کاربری خود شوید

              رمز عبور را فراموش کرده اید؟

              یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید!

              Fill the forms below to register

              همه فیلد ها الزامی هستند. ورود

              رمزعبور خود را بازیابی کنید

              لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.

              ورود