یکشنبه, ژانویه 24, 2021
  • بازاریابی
  • تبلیغات
  • فروش
  • ورود
jobcell
  • بازاریابی
    • همه
    • اس ام اس مارکتینگ
    • افیلیت مارکتینگ
    • ایمیل مارکتینگ
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • بازاریابی آگاهی محور
    • بازاریابی ارجاعی
    • بازاریابی ایمیلی
    • بازاریابی درون گرا
    • بازاریابی دیجیتال
    • بازاریابی طرفداری
    • بازاریابی عصبی
    • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
    • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
    • بازاریابی محتوا محور
    • بازاریابی مشتری محور
    • بازاریابی ویروسی
    • پرسونا(شخصیت پردازی)
    • پرفورمنس مارکتینگ
    • تحقیقات بازار
    • شاخص ارزیابی (KPI)
    • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
    • مدل بازاریابی
    راهنمای سئو برای تازه کارها

    راهنمای سئو برای تازه کارها

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

    چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

    نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    تعیین KPIهای محتوایی

    تعیین KPIهای محتوایی

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    برچسب های پرطرفدار

    • تبلیغات
      • همه
      • شاخص های ارزیابی عملکرد
      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      برچسب های پرطرفدار

      • فروش
        • همه
        • انواع مشتری
        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        ده تکنیک برای فروش

        ده تکنیک برای فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر فروش

        انواع مشتری از منظر فروش

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        برچسب های پرطرفدار

        نتیجه ای وجود ندارد
        مشاهده همه نتیجه ها
        افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
        jobcell
        • بازاریابی
          • همه
          • اس ام اس مارکتینگ
          • افیلیت مارکتینگ
          • ایمیل مارکتینگ
          • اینفلوئنسر مارکتینگ
          • بازاریابی آگاهی محور
          • بازاریابی ارجاعی
          • بازاریابی ایمیلی
          • بازاریابی درون گرا
          • بازاریابی دیجیتال
          • بازاریابی طرفداری
          • بازاریابی عصبی
          • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
          • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
          • بازاریابی محتوا محور
          • بازاریابی مشتری محور
          • بازاریابی ویروسی
          • پرسونا(شخصیت پردازی)
          • پرفورمنس مارکتینگ
          • تحقیقات بازار
          • شاخص ارزیابی (KPI)
          • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
          • مدل بازاریابی
          راهنمای سئو برای تازه کارها

          راهنمای سئو برای تازه کارها

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

          چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

          نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          تعیین KPIهای محتوایی

          تعیین KPIهای محتوایی

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          برچسب های پرطرفدار

          • تبلیغات
            • همه
            • شاخص های ارزیابی عملکرد
            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            برچسب های پرطرفدار

            • فروش
              • همه
              • انواع مشتری
              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              ده تکنیک برای فروش

              ده تکنیک برای فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر فروش

              انواع مشتری از منظر فروش

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              برچسب های پرطرفدار

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
              jobcell
              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها

              چگونه برای رشد سئو، استراتژی بازاریابی محتوا بسازیم؟

              jobcell توسط jobcell
              نوامبر 3, 2020
              داخل بازاریابی, بازاریابی محتوا محور
              0 0
              0
              Home بازاریابی

              الگوریتم‌ مرغ مگس‌خوار، الگوریتمی است که در سال 2013 توسط گوگل معرفی شده است و بر روی بهینه‌سازی پرس‌و‌جوهای کاربران کار می‌کند. بنابراین سایت‌ها برای بهبود سئوی خود باید محتوایی تولید کنند که نیاز کاربران را برطرف کند. گفتن این حرف ساده است، اما پیاده‌سازی آن در عمل پیچیده‌تر از این حرف‌ها است. بسیاری از متخصصان سئو از کلمات کلیدی برای تعیین استراتژی محتوا استفاده می‌کنند و معتقدند این کار برای بهبود سئوی سایت کافی است. مشکل اینجا است که استراتژی استفاده از کلمات کلیدی نمی‌تواند نیاز محتوایی مخاطبان در نتیجه‌ جستجو را برطرف کند. برای اثبات این موضوع از مسئول پشتیبانی یک شرکت بپرسید در طول روز چه سوال‌هایی از آن‌ها پرسیده می‌شود. مطمئن باشید که بخش عمده‌ای از سوال‌ها شامل کلمات کلیدی مرتبط با آن کسب‌وکار نمی‌شود.
              گاهی اوقات محدود کردن محتوا به کلمات کلیدی به ضرر برند است، زیرا نمی‌توان محتوای خاص و مناسبی برای آن تولید کرد. مطمئنا با انجام این کار ترافیک سایت بالا خواهد رفت، اما آیا این افراد بعدا به مشتری برند تبدیل می‌شوند یا خیر؟
              تغییر دادن استراتژی محتوا از تمرکز بر روی کلمات کلیدی به سمت تمرکز روی مخاطبان، نقش پررنگی در بهبود سئوی سایت خواهد داشت. البته ناگفته نماند که کلمات کلیدی هنوز بسیار مهم هستند اما اگر با شناخت مخاطبان و هدف قرار دادن آن‌ها همراه باشند، نتیجه‌ بهتری خواهند داشت. تولید کردن محتوای باکیفیت و مرتبط نه تنها مخاطبان بیشتری را هدف قرار می‌دهد بلکه روی بهبود سئوی سایت نیز تأثیر می‌گذارد.

               

              استراتژی متمرکز بر کلمات کلیدی چه فرقی با استراتژی متمرکز بر مخاطب دارد؟

              یک استراتژی بازاریابی با مخاطبان هدف آغاز می‌شود و سپس به درک عمیق‌تری از مفهوم و ارزش برند ختم می‌شود. استفاده از کلمات کلیدی برای اینکه ببینید دیگران در مورد موضوع‌های مرتبط با برند چه نظری دارند عالی عمل می‌کند، اما زمانی که به درک مخاطب می‌رسد، عملکردش ضعیف می‌شود. برای فهم بهتر این موضوع، مسیر طی شده توسط مخاطب تا رسیدن به سایت را در نظر بگیرید؛ آیا جستجو کردن تنها راهی است که کاربران برای رسیدن به اطلاعات مورد نظر خود استفاده می‌کنند؟ اگر برای بازاریابی از ایجاد لید و تبلیغات استفاده می‌کنید، بنابراین پاسخ منفی است. پس چرا یک برند باید خودش را به کلمات کلیدی محدود کند؟ استراتژی محتوا از یک برنامه‌ جامع تشکیل شده است که به سوالات زیر پاسخ می‌دهد:
              -مخاطبان من چه کسانی هستند؟

              -این افراد چه نیازهایی دارند؟

              -به دنبال خواندن چه نوع محتوایی هستند؟

              -در مورد چه موضوعاتی به صورت آنلاین و آفلاین صحبت می‌کنند؟

              -برند من چه امکانات خاصی برای آن‌ها عرضه می‌کند؟

              -چگونه می‌توان تخصص برند را با نیازهای مشتری هماهنگ کرد؟

              تولید محتوا

               

              چطور زاویه‌ مناسب برای تولید محتوا را پیدا کنیم؟

              بهترین راه برای ارتباط با مخاطب این است که بتوانید بین تخصص برند و محتوای مورد نیاز مخاطب نقطه‌ اشتراک پیدا کنید. بسیاری از متخصصان به این روش کج کردن محتوا می‌گویند. در این روش باید موضوعات بیشتری را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را مطابق میل خود تغییر دهید. تعریف تخصصی یک برند ممکن است بسیار پیچیده‌تر از ظاهر آن باشد. اغلب برندها سعی دارند بگویند که محصول منحصر به فردشان آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند. اما اگر در بازار محصول مشابهی پیدا شود دیگر نمی‌توان نام آن را منحصر به فرد گذاشت. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه چیزی برند شما را از دیگران متمایز می‌کند؟
              به‌عنوان مثال یک شرکت فعال در حوزه‌ امور مالی را تصور کنید. این شرکت محصولات متعددی داشته و هرکدام از سرویس‌های مالی آن مشتری‌های متفاوتی دارد. تیم تولید محتوای این شرکت باید بتواند محتوایی تولید کند که برای تمام مشتری‌ها قابل استفاده باشد. یکی از راه حل‌ها این است که مشکل مشترک میان تمام بخش‌ها شناسایی شده و در مورد آن محتوا تولید شود. به‌عنوان مثال برای ورود به صنعت خدمات مالی از طریق بیمه یا اوراق بهادر (فروش سهام)، دانستن یکسری اصطلاحات و اطلاعات اولیه ضروری است. بنابراین این سایت می‌تواند اصطلاحات رایج و مشترک در میان بخش‌های مختلف را در قالب چند محتوا توضیح داده و در سایت قرار دهد.

               

              آیا تولید محتوای مرتبط محدودیت است؟

              ممکن است با خودتان فکر کنید استفاده نکردن از برخی کلمات کلیدی پرطرفدار در سایت، به این دلیل که با موضوع سایت مرتبط نیستند باعث از دست رفتن فرصت‌های بهبود سئو می‌شوند. مطمئنا کلمات کلیدی زیادی وجود دارند که با تولید محتوا در مورد آن‌ها می‌توانید ترافیک سایت را افزایش دهید اما اگر این محتوا مخاطبان مورد نظر شما را هدف قرار ندهد و با موضوع برند همخوانی نداشته باشد، نرخ تبدیلش بسیار پایین خواهد بود. هدف از تولید محتوا این است که بازدیدکنندگان سایت به مشتری برند تبدیل شوند. بنابراین بالا بردن نرخ تبدیل باید اولین اولویت در نظر گرفته شود.

               

              چگونه استراتژی تولید محتوا بسازیم؟

              1. اهداف را مشخص کنید

              از پایان شروع کنید. هدفتان از تولید محتوا چیست؟ آیا می‌خواهید تعداد بازدید سایت را بالا ببرید؟ آیا می‌خواهید فروش محصولات را افزایش دهید؟ آیا قصد دارید تعداد مشترکین خبرنامه را بالا ببرید؟ ابتدا اهداف خودتان را یادداشت کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد نوع محتوای مورد نظر خود را مشخص کنید و برای فراخوانی به اقدام‌ها(call to action) بهتر تصمیم‌گیری کنید.
              به‌عنوان مثال اگر قصد دارید تعداد بازدیدهای سایت را بالا ببرید، محتوای انحصاری تولید کرده و چشم‌انداز بهتری از برند خود ارائه دهید. اما همه‌ اطلاعات را در یک محتوا در اختیار کاربر قرار ندهید. فراخوانی به اقدام‌ها را طوری طراحی کنید که کاربر مجبور شود برای خواندن اطلاعات بیشتر در سایت عضو شود& یا اطلاعات تماس خود را وارد کند. به‌عنوان مثال کسب‌و‌کاری که در زمینه‌ خرید و فروش ماشین فعالیت می‌کند، قصد دارد بازدیدکنندگان سایت را به مشتری تبدیل کند. این سایت نیازی به تولید محتوای انحصاری ندارند اما باید به سوالات عمومی کاربران در مورد فرآیند خرید و فروش ماشین پاسخ دهد. همچنین باید نقش عوامل انسانی در معاملات خود را توضیح داده و اعتماد مشتری‌ها را افزایش دهد. اعتمادسازی در چنین کسب‌وکارهایی بسیار مهم است و میزان فروش را بالا می‌برد.

              مشخص کردن هدف

              2. مخاطبان هدف و مشکلات اصلی آن‌ها را پیدا کنید

              در مرحله‌ دوم باید ببینید چه افرادی را می‌خواهید با محتوای خود مورد خطاب قرار دهید. خوشبختانه برای انجام این کار تنها نیستید و می‌توانید برای شناسایی مشکلات مخاطبان از بخش‌های مختلف شرکت کمک بگیرید:

              • خدمات پس از فروش
              • فروش
              • پشتیبانی فنی
              • مدیریت محصولات
              • بازاریابی محصولات
              • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

              کارمندانی که در این بخش‌ها کار می‌کنند بیشتر از سایر کارمندان با مشتری‌ها در ارتباط هستند. با آن‌ها صحبت کنید و بپرسید دغدغه‌ اصلی مشتری‌ها چیست. سپس ببینید چگونه می‌توانید با تولید محتوای مناسب به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. بخشی از تحقیقات را می‌توانید خودتان نیز انجام دهید. به این ترتیب که در شبکه‌های اجتماعی و فروم‌ها جستجو کنید و در گروه‌هایی که با کسب‌و‌کار شما مرتبط هستند عضو شوید. کاربران معمولا در این گروه‌ها مشکلات خود را با دیگران مطرح می‌کنند. می‌توانید از سوال‌های آن‌ها ایده بگیرید و پاسخ سوالات را در قالب محتوا در سایت خود منتشر کنید. سپس می‌توانید لینک محتوا را در فروم‌ها قرار دهید تا آمار بازدید سایت بالا برود.

               

              3. تخصص تجاری برند خود را تعیین کنید

              فعالیت برند را دقیق‌تر بررسی کنید و ببینید چه چیزی شما را سایر برندها متمایز می‌کند. مطمئنا یک محصول به تنهایی نمی‌تواند دلیل تمایز برند از رقبا باشد. برای تشخیص دلیل تمایز به تخصص کارمندان و نحوه‌ توسعه‌ محصول نیز فکر کنید. حتی جزئیاتی که شاید در نگاه اول کسل‌کننده به نظر برسند، می‌توانند بسیار ارزشمند باشند. به‌عنوان مثال مارکوس شریدان (Marcus Sheridan) یکی از افرادی است که از تخصص‌های خود برای رسیدن به موفقیت استفاده کرده است. کسب‌و‌کار او در رابطه با ساختن استخر است و استخرهای فایبرگلس تخصص او به شمار می‌روند. او در وبلاگ خود به تمامی سوال‌های مرتبط با این نوع استخرها پاسخ داده است و در حال حاضر به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت استخرهای فایبرگلس در دنیا شناخته می‌شود. مطمئنا استخرهای فایبرگلس موضوع پرطرفداری برای دنبال کردن نیستند، اما مخاطبان این نوع محتوا دقیقا همان مخاطبان هدف برند هستند. هیچ شخصی برای بالا بردن اطلاعات عمومی به دنبال این نوع محتوا نیست و افرادی که استخرهای فایبرگلس را در اینترنت جستجو می‌کنند دقیقا همان افرادی هستند که می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.

              برندسازی

              4. موضوع محتوا را مشخص کنید

              موارد گفته شده در گام‌های دوم و سوم را در نظر بگیرید و موضوع مورد نظر برای تولید محتوا را مشخص کنید.

              5. لیستی از عنوان مطالب تهیه کنید

              حال که موضوع اصلی محتوای سایت مشخص شده، زمان آن رسیده است که برای تعیین عناوین، طوفان فکری راه‌اندازی کنید. طوفان فکری یعنی هر موضوعی که به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کرده و سپس از میان آن‌ها بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. اکنون می‌دانید که مخاطبان به دنبال خواندن چه نوع محتوایی هستند پس می‌توانید از سایر اعضای شرکت در بخش فروش، مدیریت محصول و خدمات مشتری بخواهید که شما را یاری کنند. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که موضوع اصلی سایت را به طور واضح برای آن‌ها تعریف کنید.

               

              6. در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

              تا این مرحله باید توانسته باشید لیستی از عناوین مورد نظر تهیه کرده باشید. حال نوبت آن است که بهترین و پرطرفدارترین کلمات کلیدی مرتبط با هر عنوان را پیدا کنید. ابزارهای زیادی برای انجام این کار وجود دارند که در ادامه به معرفی چند مورد از معروف‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

              Moz Keyword Explorer: استفاده از امکانات عمومی این ابزار رایگان است و برای دسترسی به بخش‌های حرفه‌ای‌تر آن باید هزینه پرداخت شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا را پیدا کنید.

              Keywordtool.io: این ابزار رایگان بوده و تنها ابزاری است که با استفاده از موتور جستجو، کلمه‌ کلیدی ارائه می‌دهد. اگر به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی برای یوتیوب یا فروشگاه‌های اپلیکیشن هستید، این ابزار بسیار کاربردی است.

              Ubersuggest.io: استفاده از این ابزار نیز رایگان است. تنها کافی است یک کلمه‌ی کلیدی تایپ کنید تا کلمات کلیدی مرتبط را به ترتیب حروف الفبا به شما ارائه دهد.

              کلمات کلیدی

              7. تقویم ویرایشی بسازید

              بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظر نوبت به ساختن تقویم ویرایشی محتوا می‌رسد. تقویم‌های ویرایشی یک برنامه‌ریزی منظم برای تولید محتوا هستند. تنها نکته‌ای که در تنظیم تقویم باید به یاد داشته باشید این است که کلمات کلیدی هدف را مشخص کنید تا اگر در آینده دیگران وظیفه‌ی توسعه‌ی محتوا را بر عهده گرفتند بتوانند روند تولید محتوای سایت را اجرا کنند. قالب‌های تقویم ویرایشی HubSpot وContent Marketing Institute به رایگان در اینترنت وجود دارند و منابع خوبی نیز هستند.

               

              8. برای سنجش موفقیت روش مناسب تعریف کنید

              گاهی اوقات یک استراتژی تولید محتوا جوابگو نیست و باید به دنبال موضوع‌های دیگری برای تولید محتوا بود. بنابراین بسیار مهم است که تیم تولید محتوا بتواند موفقیت یک استراتژی را بسنجد. به‌عنوان مثال برای مدت زمان مشخص میزان ترافیک سایت و تعداد فروش را در نظر بگیرید و ببینید آیا رشدی داشته است یا خیر. همچنین می‌توانید تعداد بازدید از هر محتوا را به صورت جداگانه بررسی کنید و ببینید کدام مطالب بیشتر مورد توجه مراجعه‌کنندگان به سایت قرار گرفته است و در آینده محتواهای بیشتری در رابطه با آن موضوع تولید کنید.

              موفقیت

              9. محتوا تولید کنید

              اکنون شما با تمام نکات ضروری تولید محتوا آشنایی پیدا کرده‌اید و می‌توانید وارد عمل شوید. موضوع محتوا را در ذهن داشته باشید و کلمات کلیدی آن را جستجو کنید، اطلاعات مورد نظر را جمع‌آوری کنید و با استفاده از کمی خلاقیت محتوا تولید کنید.
              به‌عنوان مثال تصور کنید می‌خواهید در مورد نحوه‌ گرفتن گواهی دوره‌ آموزش بازاریابی مطلب بنویسید. این گواهی بسیار پرطرفدار است و ماهانه بیش از چهار هزار بار جستجو می‌شود. عناوین زیر نمونه‌هایی از استفاده از کلمات کلیدی مرتبط برای تولید محتوا هستند:

              -چگونه گواهی دوره‌ بازاریابی را کسب کنیم؟
              -پیش‌نیازهای گرفتن گواهی دوره‌ بازاریابی چیست؟
              -امتحان گواهی دوره‌ بازاریابی به چه صورت است؟
              -نمره قبولی در آزمون گواهی دوره‌ بازاریابی چند است؟
              -نکات عمومی در رابطه با گواهی دوره‌ بازاریابی

              در مورد هرکدام از این کلمات کلیدی محتوای کامل تهیه کنید و در سایت قرار دهید. این عبارات به طور مرتب در اینترنت جستجو می‌شوند و اگر سایت شما در نتیجه‌ جستجو ظاهر شود، ترافیک سایت بالا خواهد رفت. هرقدر سئوی سایت بهتر باشد امکان اینکه سایت در صفحه‌ نخست نتایج جستجو نمایش داده شود بیشتر است.
              فراموش نکنید که بعد از تولید و انتشار محتوا باید عملکرد آن را تحت نظر داشته باشید. ابزارهای مدیریتی لازم را نصب کنید و عملکرد محتوا را بعد از گذشت یک هفته بررسی کنید. اگر بعد از گذشت چند ماه تغییر چشمگیری مشاهده نکردید باید استراتژی خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین مرحله در ساختن استراتژی، تعیین موضوع محتوا است. شاید کمی سخت به نظر برسد که  بخواهید همه‌ کارها را دوباره از ابتدا آغاز کنید اما مطمئنا بعد از مشاهده‌ نتایج آن شگفت‌زده خواهید شد.

              منبع: مدیر وب

              برچسب ها: تولید محتواسئو
              ShareTweetShare
              jobcell

              jobcell

              پست بعدی
              وبلاگ نویسی و 10 روش برای کسب درآمد از طریق آن

              وبلاگ نویسی و 10 روش برای کسب درآمد از طریق آن

              دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              • جذاب ترین ها
              • نظر
              • داغ ترین ها
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              دسامبر 2, 2020
              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 9, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 7, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              2
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              2
              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              دسامبر 18, 2020
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              دسامبر 12, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 10, 2020
              jobcell

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              Navigate Site

              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              Follow Us

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              خوش آمدید!

              وارد حساب کاربری خود شوید

              رمز عبور را فراموش کرده اید؟

              یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید!

              Fill the forms below to register

              همه فیلد ها الزامی هستند. ورود

              رمزعبور خود را بازیابی کنید

              لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.

              ورود