سه‌شنبه, ژانویه 19, 2021
  • بازاریابی
  • تبلیغات
  • فروش
  • ورود
jobcell
  • بازاریابی
    • همه
    • اس ام اس مارکتینگ
    • افیلیت مارکتینگ
    • ایمیل مارکتینگ
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • بازاریابی آگاهی محور
    • بازاریابی ارجاعی
    • بازاریابی ایمیلی
    • بازاریابی درون گرا
    • بازاریابی دیجیتال
    • بازاریابی طرفداری
    • بازاریابی عصبی
    • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
    • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
    • بازاریابی محتوا محور
    • بازاریابی مشتری محور
    • بازاریابی ویروسی
    • پرسونا(شخصیت پردازی)
    • پرفورمنس مارکتینگ
    • تحقیقات بازار
    • شاخص ارزیابی (KPI)
    • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
    • مدل بازاریابی
    راهنمای سئو برای تازه کارها

    راهنمای سئو برای تازه کارها

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

    چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

    نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    تعیین KPIهای محتوایی

    تعیین KPIهای محتوایی

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    برچسب های پرطرفدار

    • تبلیغات
      • همه
      • شاخص های ارزیابی عملکرد
      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      برچسب های پرطرفدار

      • فروش
        • همه
        • انواع مشتری
        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        ده تکنیک برای فروش

        ده تکنیک برای فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر فروش

        انواع مشتری از منظر فروش

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        برچسب های پرطرفدار

        نتیجه ای وجود ندارد
        مشاهده همه نتیجه ها
        افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
        jobcell
        • بازاریابی
          • همه
          • اس ام اس مارکتینگ
          • افیلیت مارکتینگ
          • ایمیل مارکتینگ
          • اینفلوئنسر مارکتینگ
          • بازاریابی آگاهی محور
          • بازاریابی ارجاعی
          • بازاریابی ایمیلی
          • بازاریابی درون گرا
          • بازاریابی دیجیتال
          • بازاریابی طرفداری
          • بازاریابی عصبی
          • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
          • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
          • بازاریابی محتوا محور
          • بازاریابی مشتری محور
          • بازاریابی ویروسی
          • پرسونا(شخصیت پردازی)
          • پرفورمنس مارکتینگ
          • تحقیقات بازار
          • شاخص ارزیابی (KPI)
          • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
          • مدل بازاریابی
          راهنمای سئو برای تازه کارها

          راهنمای سئو برای تازه کارها

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

          چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

          نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          تعیین KPIهای محتوایی

          تعیین KPIهای محتوایی

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          برچسب های پرطرفدار

          • تبلیغات
            • همه
            • شاخص های ارزیابی عملکرد
            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            برچسب های پرطرفدار

            • فروش
              • همه
              • انواع مشتری
              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              ده تکنیک برای فروش

              ده تکنیک برای فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر فروش

              انواع مشتری از منظر فروش

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              برچسب های پرطرفدار

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
              jobcell
              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها

              بازاریابی عصبی چگونه می‌تواند صنعت بازاریابی را تحت تأثیر قرار دهد؟

              jobcell توسط jobcell
              نوامبر 6, 2020
              داخل بازاریابی, بازاریابی عصبی
              0 0
              0
              Home بازاریابی

              بازاریابی عصبی یکی از شیوه‌های بازاریابی مدرن به شمار می‌رود. اگر بازاریابان سنتی و دیجیتالی در مورد اینکه شیوه تبلیغاتی کدامشان برتر است باهم بحث کنند، یکی از موارد برتری بازاریابان دیجیتالی نسبت به بازاریابان سنتی، توانایی آن‌ها در ارزیابی عملکرد فعالیت و عدم توانایی رقبای آن‌ها در انجام این کار است.

              بازاریابان دیجیتال می‌توانند مواردی اعم از دیدگاه‌ها و نظرات، اشتراک‌گذاری اجتماعی، اسکرول کردن‌ها، اشتراکات، لیدها و حتی گاهی بازگشت سرمایه (ROI) را اندازه‌گیری کنند؛ اما باوجوداینکه بازاریابان دیجیتالی به یک لیست کلی از معیارها دسترسی دارند، هنوز نمی‌توانند چیزی که مسلماً مهم‌ترین شاخص‌ عملکرد یک فعالیت یعنی «هیجان و احساس» است را اندازه‌گیری کنند. از طرفی این شاخص عملکرد یعنی احساس در حوزه بازاریابی عصبی قرار دارد. لذا در این مقاله ایران مدیر به این موضوع پرداخته‌ و شیوه‌های به‌کارگیری آن را بررسی می‌کنیم.

              اشتباه برداشت نکنید! هر وبلاگ‌نویسی عاشق دیدن افزایش ترافیک اینترنتی هست؛ اما در صنعتی که حتی نگاه کردن گذرا به یک صفحه به مدت ۱۰ ثانیه یک مطالعه محسوب می‌شود، ترک میز کارتان برای خوردن یک‌لقمه‌ پنیر باعث می‌شود تا یک صفحه در مدت‌زمان پنج دقیقه به نتیجه برسد و ۵۰٪ ترافیک و تعامل وب توسط ربات‌ها و نرم‌افزارهای کلیک چینی ایجادشده‌اند، ادعای این‌که معیارهای دیجیتالی روش مطمئنی برای اندازه‌گیری تأثیر انگیزشی محتوای شما هستند، گزافه‌گویی و اغراق است.

              اما چه می‌شود اگر بتوانیم شدت هیجان و احساس را با بازاریابی عصبی اندازه بگیریم؟ چه می‌شود اگر بتوانیم یک امتیاز (ستاره) را در کنار محتوا بگذاریم، دقیقاً همان کاری که با نظرات انجام می‌دهیم؟ باید یادآوری کرد شرکت‌های زیادی وجود دارند که فناوری درحال‌توسعه‌ای را هدایت می‌کنند که بدون نیاز به آزمایش خون یا اسکن مغزی، واکنش عاطفی مردم به محتوای شما را اندازه‌گیری می‌کنند.

              بازاریابی عصبی چیست؟

              بازاریابی عصبی (Neuromarketing) ترکیبی از علم عصب‌شناسی و بازاریابی است که به برندها کمک می‌کند تا تشدید عاطفی فعالیت‌های بازاریابی فعلی و آتی خود را اندازه‌گیری کنند. برای انجام این کار، شرکت‌هایی مانند «ایمرشن نوروساینس» و «اسپارک نورو» نوعی تکنولوژی توسعه داده‌شده را در اختیار دارند که می‌تواند پاسخ‌های فیزیولوژیکی و شیمیایی عصبی خاصی را اندازه‌گیری کند که هر دو هنگام استفاده از محتوای بازاریابی، سیگنال‌ می‌دهند.

              در سال ۲۰۱۷، شرکت «ایمرشن نوروساینس» نوعی بازوبند به نام «INBand» اختراع کرد که می‌تواند سطح اوکسی توسین مغز شما را با ردیابی ریتم عصب واگوس (عصب کنترل‌کننده ضربان قلب) اندازه‌گیری کند.

              اوکسی توسین به‌عنوان نوعی ترکیب شیمیایی شناخته می‌شود که زمانی که در مغز جریان می‌یابد، باعث می‌شود بیشتر دیگران را درک و به آن‌ها توجه ‌کنید و در پی آن ضرورت نیاز کمک کردن به آن‌ها را احساس می‌کنید و باعث می‌شود مغز شما هنگام مصرف محتوای بازاریابی، این ماده شیمیایی را تولید ‌کند که این ترکیب یکی از بهترین شاخص‌های اندازه‌گیری تعامل عاطفی و به‌نوبه خود، محتوای کیفی در بازاریابی عصبی است.

              بازاریابی عصبی و INBand

              سال گذشته «ایمرشن نوروساینس» قصد داشت سطح اوکسی توسین افراد در زمانی که تبلیغات لیگ فوتبال ملی (آمریکا) (Superbowl ) را مشاهده می‌کردند مقایسه کند؛ بنابراین INBand را به هشت نفر وصل کردند و واکنش‌های شیمیایی عصبی آن‌ها را در رابطه با ۱۷ تبلیغ از لیگ فوتبال ملی ۲۰۱۸ اندازه‌گیری کردند. سپس، آن‌ها امتیاز داده‌شده به هر تبلیغ توسط ایمرشن را با امتیازات رده‌بندی آمریکا تودی ( USA Today’s Ad Meter) که توسط مردم رتبه‌بندی شده است، مقایسه کردند.

              نتیجه بسیار حیرت‌انگیز بود؛ نتایج آن‌ها تقریباً مخالف رده‌بندی آمریکا تودی (USA Today’s Ad Meter) بود. درواقع، تبلیغی که دارای بیشترین تعامل احساسی در تحقیق شناخته‌شده بود کمترین محبوبیت را در ارزیابی تبلیغات توسط آمریکا تودی داشت.

              نتایج «ایمرشن نوروساینس» نشان می‌دهند آگاهی از اینکه مغز با چه چیزی تشدید و تحریک می‌شود بسیار مهم‌تر از دانستن این است که مردم به چه چیزی علاقه دارند، به‌ویژه وقتی‌که نظرات را در یک گروه به‌خصوص بررسی می‌کنید شرکت‌کنندگان مستعد این هستند که نظرات واقعی خود را به دلیل تفکر گروهی و میل به خشنود ساختن چهره‌های صاحب قدرت حفظ کنند و یا تغییر دهند.

              بنابراین برای اندازه‌گیری دقیق تشدید انگیزشی و عاطفی محتوا و به‌نوبه خود توانایی آن برای جلب‌توجه مردم، باید بیشتر بر روی علم عصب‌شناسی و کم‌تر بر روی معیارهای وب و مصاحبه‌های حضوری تکیه کنیم.

              درواقع، بازاریابی عصبی قبلاً به فضای محتوا نفوذ کرده است و نتفلیکس، هولو و برخی شبکه‌های تلویزیونی از ردیاب‌های عصبی برای پیش‌بینی میزان موفقیت برنامه‌های خود از آن استفاده می‌کنند -با صحت ۸۴٪- و این روش به‌زودی می‌تواند به صنعت بازاریابی نفوذ کند.

              برای مثال، جهانی که در آن بازاریابی عصبی گسترده است را تصور کنید، در اینجا ۴روش عملی وجود دارد که برندها با کمک علم عصب‌شناسی می‌توانند درک کنند که بازاریابی چیست؟

              مثال‌های بازاریابی عصبی

              1.  برندها می‌توانند ثابت کنند که داستان‌سرایی، کلید تشدید احساسی است
              2.  برندها می‌توانند میلیاردها تومان از هزینه‌ تبلیغات را صرفه‌جویی کنند
              3.  برندها می‌توانند میزبان کنفرانس‌های جذاب بیشتری باشند
              4.  برندها می‌توانند تبلیغات موثرتری را طراحی کنند.

              ۱. برندها می‌توانند ثابت کنند که داستان‌سرایی، کلید تشدید احساسی است

              وقتی شین اسنو (Shane Snow)، نویسنده، روزنامه‌نگار و یکی از بنیان‌گذاران محتوا اولین بار از INBand استفاده کرد تا ببیند این‌همه قیل‌وقال بازاریابی دیجیتالی چیست، مدیرعامل ایمرشن نوروساینس، دکتر پائول زاک (Paul Zak)، این تبلیغ را برای او پخش کرد.

              تبلیغ داستان پدری را روایت می‌کند که به‌شدت می‌خواهد با دختر نوجوان خود ارتباط برقرار کند اما درنهایت نمی‌تواند این کار را انجام دهد و در پایان آگهی، طرد شدن همیشگی‌اش او را آشفته‌خاطر کرده است و او را وا می‌دارد که روی تخت دخترش دراز بکشد؛ اما وقتی تمام عکس‌هایی که طی سال‌ها با هم گرفته‌اند را بالای تخت دخترش می‌بیند متوجه می‌شود که دخترش همیشه با او ارتباط داشته است فقط او این را نمی‌دانست.

              بعد از تمام شدن آگهی، شین شروع به اشک ریختن کرد؛ اما قبل از اینکه دکتر زاک اشک‌هایش را ببیند آن‌ها را پاک کرد، او متوجه شکست خود شد چراکه INBand قبلاً آشکار کرده بود که تبلیغات او را به گریه انداخته است.

              نقاط متناظر روی نمودار نشان می‌دهند که در هر بخشی از این تبلیغ که در آن پدر خانواده نشان داده می‌شد، شین به دلیل همدلی با او احساسات و هیجانات زیادی را از خود نشان می‌داد و در انتهای آگهی، متوجه افزایش متناظر احساسات روی نمودار شد که دقیقاً همان‌جایی که گریه می‌کند را نشان می‌دهد.

              بازاریابی عصبی و نمودارها

              حتی تأثیرات عاطفی این تبلیغ بیش‌ازحد واقعی بود و باعث شد که او بعد از پایان تبلیغ با پدر همدلی کند که در انتهای عکس افزایش تدریجی این نوسانات مشهود است.

              واکنش احساسی شین به این آگهی حاکی از آن است که گفتن داستان‌های بزرگ، پر از تعارض، غافلگیری و احساس، یکی از بهترین روش‌ها برای آزاد کردن اوکسی توسین است که بازاریابی عصب‌پایه به شما کمک می‌کند تا ازنظر احساسی مخاطبان خود را درگیر کنید و درنهایت باعث شوید که به برند شما علاقه‌مند شوند.

              ۲. برندها می‌توانند میلیاردها تومان از هزینه‌ تبلیغات را صرفه‌جویی کنند

              در همان تحقیق تبلیغات سوپربول ۲۰۱۸ که در بالا ذکر شد، ایمرشن نوروساینس کشف کرد که آگهی تبدیل کاراکتر M&Ms به انسان دومین تبلیغ همه‌جانبه در لیست آن‌ها است.

              بازاریابی عصبی و M&Ms

              همان‌طور که احتمالاً می‌توان پیش‌بینی کرد، در تبلیغ ویدیویی، قسمتی که کامیون، دنی دویتو را روی جعبه‌ها پرت می‌کند، بیشترین تعامل عاطفی ایجاد می‌شود؛ اما چند ثانیه بعدازاین اوج تکان‌دهنده و خنده‌دار، ایمرشن نوروساینس کشف کرد که تعامل عاطفی کاهش‌یافته است، بنابراین پیشنهاد می‌شود که M&M′s ده ثانیه‌ آخر این تبلیغ را حذف کند تا بتواند بیش از ۱.۵ میلیارد تومان پول ذخیره کند.

              ۳. برندها می‌توانند میزبان کنفرانس‌های جذاب بیشتری باشند

              در یک کنفرانس بزرگ جهانی که سال گذشته در هیوستون برگزار شد، ایمرشن نوروساینس IN Bands را به شرکت‌کنندگان وصل کردند و میزان درگیری آن‌ها در طی سخنرانی‌های معینی را اندازه‌گیری کردند. آن‌ها کشف کردند که گفت‌وگوهای مختصر و پرانرژی بیشترین تعامل عاطفی را ایجاد کرده‌ است.

              از طرف دیگر، سخنرانی‌های طولانی‌مدت نیازمند داستان‌سرایی قوی هستند، در غیر این صورت نمی‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. علاوه بر این، آن‌ها متوجه شدند که مغز به دلیل تنوع زیاد محرک‌ها به سخنرانی‌های سنگین چندرسانه‌ای به‌خوبی پاسخ می‌دهد.

              براساس این یافته‌ها، ایمرشن نوروساینس معتقد است که پیگیری تعامل عاطفی شرکت‌کنندگان در سخنرانی‌ها می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند که با قطع مذاکرات خسته‌کننده و حتی با ارائه‌ پیشنهادات مرتبط با کنفرانس به شرکت‌کنندگان، کنفرانس‌های خود را بهبود ببخشند.

              ۴٫ برندها می‌توانند تبلیغات موثرتری را طراحی کنند

              هدف اصلی بازاریابی عصبی این است که اطلاعاتی در مورد آنچه می‌تواند یک تبلیغ را موثرتر کند، بدست آورد. این دقیقاً همان کاری است که راجر دولی (Roger Dooley) در یک مطالعه با استفاده از آگهی تبلیغاتی برای محصولات کودک انجام داد.

              راجر دولی برای اینکه متوجه شود یک تبلیغ موثر است یا نه؟ از نقشه حرارتی استفاده کرد تا ببیند بینندگان در هنگام نگاه کردن به تبلیغ به دنبال چه چیزی هستند. آیا آن‌ها متن را می‌خوانند؟ یا فقط به تصاویر نگاه می‌کنید؟

              در تبلیغ زیر، نوزاد مستقیماً به بیننده نگاه می‌کند. با کمال تعجب متوجه شدند که بینندگان عاشق تصویر کودک هستند. بیشتر افراد به تصویر کودک توجه بیشتری نسبت به عنوان و متن می‌کنند.

              بازاریابی عصبی و نقشه حرارتی

               

              از طرفی، هنگامی که نگاه کودک به عنوان و متن است، بینندگان توجه بیشتری به عنوان و متن کردند. دلیل آن هم این است که مردم به همان چیزی که مدل‌ها به آن نگاه می‌کنند نگاه خواهند کرد. بنابراین، با توجه به تصویر بالا، جایی که کودک به شما نگاه می‌کند، توجه شما فقط به کودک است و سپس احتمالاً به اطراف خود نگاه کنید.

              بازاریابی عصبی و نقشه حرارتی تبلیغ

               

              در نهایت، این مطالعه به ایجاد یک تبلیغ موثرتر کمک کرد. لذا شما نیز در تبلیغات بعدی خود، سعی کنید مطمئن شوید که مدل‌های‌تان آنچه را که شما از بیننده می‌خواهید را مشاهده می‌کنند.

              بااینکه ما در عصر وفور اطلاعات، جایی که می‌توانیم تقریباً هر چیزی را اندازه‌گیری کنیم، زندگی می‌کنیم، اما گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) هرگز قادر نخواهد بود به‌طور دقیق مهم‌ترین عامل فعالیت بازاریابی عصبی «یعنی توانایی آن برای اینکه مخاطبان شما چیزی را حس کنند» را اندازه‌گیری کند.

              خوشبختانه، فضای بازاریابی عصبی به‌سرعت در حال تحول است و امروزه برای بازاریابان، تکنولوژی آن مقرون‌به‌صرفه‌تر و عملی‌تر است و در آینده مسیر اصلی کاربرد خود را پیدا خواهد کرد.

              سخن آخر

              در این مقاله با تعریف بازاریابی عصبی و امکاناتی که این نوع بازاریابی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد آشنا شدید. آیا شما تاکنون از این نوع بازاریابی استفاده کرده‌اید؟ لطفاً تجربه‌های خود را با کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.

              منبع: ایران مدیر

              برچسب ها: بازاریابی عصبی
              ShareTweetShare
              jobcell

              jobcell

              پست بعدی
              17 لنگرگاه مختلف بازاریابی عصبی

              17 لنگرگاه مختلف بازاریابی عصبی

              دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              • جذاب ترین ها
              • نظر
              • داغ ترین ها
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              دسامبر 2, 2020
              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 9, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 7, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              2
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              2
              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              دسامبر 18, 2020
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              دسامبر 12, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 10, 2020
              jobcell

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              Navigate Site

              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              Follow Us

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              خوش آمدید!

              وارد حساب کاربری خود شوید

              رمز عبور را فراموش کرده اید؟

              یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید!

              Fill the forms below to register

              همه فیلد ها الزامی هستند. ورود

              رمزعبور خود را بازیابی کنید

              لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.

              ورود