شنبه, ژانویه 16, 2021
  • بازاریابی
  • تبلیغات
  • فروش
  • ورود
jobcell
  • بازاریابی
    • همه
    • اس ام اس مارکتینگ
    • افیلیت مارکتینگ
    • ایمیل مارکتینگ
    • اینفلوئنسر مارکتینگ
    • بازاریابی آگاهی محور
    • بازاریابی ارجاعی
    • بازاریابی ایمیلی
    • بازاریابی درون گرا
    • بازاریابی دیجیتال
    • بازاریابی طرفداری
    • بازاریابی عصبی
    • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
    • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
    • بازاریابی محتوا محور
    • بازاریابی مشتری محور
    • بازاریابی ویروسی
    • پرسونا(شخصیت پردازی)
    • پرفورمنس مارکتینگ
    • تحقیقات بازار
    • شاخص ارزیابی (KPI)
    • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
    • مدل بازاریابی
    راهنمای سئو برای تازه کارها

    راهنمای سئو برای تازه کارها

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

    لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

    چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

    نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

    تعیین KPIهای محتوایی

    تعیین KPIهای محتوایی

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

    برچسب های پرطرفدار

    • تبلیغات
      • همه
      • شاخص های ارزیابی عملکرد
      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

      برچسب های پرطرفدار

      • فروش
        • همه
        • انواع مشتری
        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

        ده تکنیک برای فروش

        ده تکنیک برای فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        چهار تکنیک برای افزایش فروش

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر خلقیات

        انواع مشتری از منظر فروش

        انواع مشتری از منظر فروش

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        متقاعد سازی رابرت چالدینی

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        اصول متقاعد سازی ارسطور

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        چگونه مشتری پیدا کنیم

        برچسب های پرطرفدار

        نتیجه ای وجود ندارد
        مشاهده همه نتیجه ها
        افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
        jobcell
        • بازاریابی
          • همه
          • اس ام اس مارکتینگ
          • افیلیت مارکتینگ
          • ایمیل مارکتینگ
          • اینفلوئنسر مارکتینگ
          • بازاریابی آگاهی محور
          • بازاریابی ارجاعی
          • بازاریابی ایمیلی
          • بازاریابی درون گرا
          • بازاریابی دیجیتال
          • بازاریابی طرفداری
          • بازاریابی عصبی
          • بازاریابی گوشه ای(niche marketing)
          • بازاریابی لحظه ای(micromoment marketing)
          • بازاریابی محتوا محور
          • بازاریابی مشتری محور
          • بازاریابی ویروسی
          • پرسونا(شخصیت پردازی)
          • پرفورمنس مارکتینگ
          • تحقیقات بازار
          • شاخص ارزیابی (KPI)
          • لید جنریشن(تولید لید یا سرنخ)
          • مدل بازاریابی
          راهنمای سئو برای تازه کارها

          راهنمای سئو برای تازه کارها

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          پیاده سازی سیستم کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در هفت گام

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          انواع افیلیت مارکتینگ از نظر محتوا و پلتفرم

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          معایب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          مزایای افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

          لحظاتی که ما به آنها Micro Moments می گوییم

          چگونه از میکرو مومنت استفاده کنیم؟

          نیاز به درک میکرومومنت از کجا نشات گرفته است؟

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          افزونه‌های کاربردی برای دیجیتال مارکترها

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          با ۲۰ ابزار تولید، آنالیز و مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید!

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          ۸ نکته کلیدی درباره یک بلاگ پست بهتر

          تعیین KPIهای محتوایی

          تعیین KPIهای محتوایی

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          آموزش سئو انواع خطاهای ایندکس گوگل را بشناسید

          برچسب های پرطرفدار

          • تبلیغات
            • همه
            • شاخص های ارزیابی عملکرد
            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            نرخ کلیک(CTR) در مدل های مختلف تبلیغات اینترنتی

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            فرمول تبلیغ نویسی با مدل AIDA

            برچسب های پرطرفدار

            • فروش
              • همه
              • انواع مشتری
              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              چگونه از نیاز مشتری برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              ۹ نکته روانشناسی که باعث جلب اعتماد خریدار می شود

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              راهنمای جامع نوشتن سناریوی فروش

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              با پرسیدن این ۳۹ سوال، نیازهای مشتریان را بهتر بشناسید.

              ده تکنیک برای فروش

              ده تکنیک برای فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              چهار تکنیک برای افزایش فروش

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              نخریدن های نوع دوم: هنوز در لیست تخلیه مشتری قرار دارید!

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              چرا نمی خرند، با اینکه واقعا به پیشنهاد من نیاز دارند؟! ( دلیل اول)

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              مدیریت زمان در فروش : ۱۳ روش مدیریت زمان برای نمایندگان فروش حرفه ای

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              نیاز مشتریان : ۱۶ نوع از نیاز های مشتری و چگونگی رفع آنها را بشناسیم

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              فروش بهتر و ۱۵ نکته مهم در کاربرد تحلیل برنده ـ بازنده در کسب و کار

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              عملکرد فروش: ۵ معیار مهم فروش که هر مدیری باید از آن ها پیروی کند

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              فروش مشاوره ایی در برابر فروش محصول محور

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر خلقیات

              انواع مشتری از منظر فروش

              انواع مشتری از منظر فروش

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              آموزش طراحی کمپین فروش با Tripwire marketing

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              متقاعد سازی رابرت چالدینی

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              اصول متقاعد سازی ارسطور

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              چگونه مشتری پیدا کنیم

              برچسب های پرطرفدار

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
              jobcell
              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها

              بازاریابی ارجاعی : چگونه برنامۀ ارجاع خود را با موفقیت مشتری قوی‌ تر کنید ؟

              jobcell توسط jobcell
              نوامبر 11, 2020
              داخل بازاریابی, بازاریابی ارجاعی
              0 0
              0
              Home بازاریابی

              بازاریابی ارجاعی چیست؟ سودجستن از بازاریابی  شفاهی یا دهان‌به‌دهان و برنامۀ ارجاع مشتری، شیوۀ کم‌خطر و پربازده رشد کسب‌وکار است. دراپ‌باکس مثالی از شرکتی است که به‌دلیل رشد گستردۀ بیش از ۳۹۰۰درصدی به یمن برنامۀ ارجاع سادۀ خودش مشهور است.

              این مدل ساده است: مشتریان محصولات و خدمات شما را ارتقا می‌دهند و شما نیز به آن‌ها انگیزه می‌دهید؛ اما وقتی‌که پاداش‌های ارجاع‌ شما با برد استراتژی موفقیت مشتری ترکیب می‌شود.

              این پاداش‌ها می‌تواند شهرت و فروش کلی را تقویت کند. بدین‌خاطر است که شما صرفاً در حال بازاریابی ارجاعی افزایش ارجاع مشتری نیستید؛ بلکه ارجاع‌هایی را افزایش می‌دهید که به مشتریان وعده داده‌اید. این کار اعتبار شما را تحکیم می‌بخشد؛ همان‌طورکه جایگاه مشتری شما با وفاداری رشد می‌کند.

              فرایند سادۀ پنج‌مرحله‌ا‌ی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می¬کنیم می‌تواند برنامۀ ارجاع شما را با جذب افراد درست برای نمایش و ارتقای برندتان ارتقا دهد:

              1. چطور بازاریابی ارجاعی را افزایش دهیم؟
              2. از تیم موفقیت مشتریانتان استفاده کنید؛
              3.  استراتژی موفقیت مشتریانتان را ترسیم کنید؛
              4. پاداش‌های جذاب و ماندگار در نظر بگیرید؛
              5.  موانع ثبت‌نام را از میان بردارید؛
              6.  بازاریابی ارجاعی مشتریانتان را ارتقا دهید؛
              7.  مشتریان و شرکای خود را پرورش دهید.

              ۱٫ از تیم موفق مشتریانتان استفاده کنید

              بازاریابی ارجاعی و تیم مشتریان

              بیشتر اوقات، هدف اصلی دپارتمان موفقیت مشتری تضمین موفقیت و رضایت مشتریان فعلی است، نه دستیابی به مشتری جدید. باوجود‌این، به‌سبب اینکه شما با مشتریان وفادار ارتباط دارید، آن‌ها مجرای کامل برای پیش‌بردن برنامۀ ارجاعتان به‌حساب می‌آیند. تیم موفقیت مشتریان می‌تواند به یکی از بهترین منابع ارجاع تبدیل شود؛ زیرا نمای کسب‌وکارتان به‌شمار می‌آید.

              این تیم می‌توانند از مشتریان راضی بخواهد تا با ارسال ایمیل یا تماس تلفنی بازخوردها، دیدگاه‌ها و انتقادها و پیشنهادهای خود را ارائه کنند. شما باید این تیم را با ابزاری مانند اعلام رضایت مشتریان قوی سازید تا بتواند به‌طوراثربخش برنامۀ ارجاع را ارتقا بخشد.

              در ایمپرووادو ، تیم موفقیت مشتریانمان را داریم که دائماً به برنامۀ ارجاع ما فکر می‌کنند. ازآنجاکه کسب‌وکار B2B هستیم، تیم موفقیت مشتریانمان در خطوط مقدم است که این روابط را با مشتریانمان برقرار می‌کند.

              هنگامی‌که مشتری راضی است، زمان مناسبی است تا به آن‌ها برنامۀ ارجاع را یادآوری کنیم و از آن‌ها تصاویر ویدئویی بخواهیم یا آن‌ها را به بازبینی در G2Crowd یا Capterra تشویق کنیم. حتی اگر مشتری با مشکل تحلیل داده‌ها دست‌و‌پنجه نرم کند، تیم موفقیت مشتری ما می‌تواند از فرصت استفاده و این لحظه را با درخواست برای ارجاع بهتر کند.

              شیوۀ دیگری که تیم موفقیت مشتریانمان برنامۀ ارجاع را ارتقا می‌دهند، قراردادن لینک‌ها برای برنامه در امضایشان است. بدین‌ترتیب به مشتریان فرصت داده می‌شود با ایمیل با تیم ما تعامل برقرار کنند.

              ۲٫ استراتژی موفقیت مشتریان را در بازاریابی ارجاعی  ترسیم کنید

              خواه تیم موفقیت مشتریان داشته یا ارتباط خودجوشی با برخی کارمندان برقرار کرده باشید، مهارکردن دانش و اشتیاق تیم موفقیت مشتریان در‌مقایسه‌با دیگر کانال‌های بازاریابی می‌تواند بی‌ارزش باشد. هنگامی‌که استراتژی داخلی را تنظیم می‌کنیم، به چند موضوع باید توجه کنیم:

              •  در بازاریابی ارجاعی مشتریان راضی را شناسایی کنید که درحا‌ل‌حاضر با آن‌ها رابطه دارید و هوای تیمتان را داشته باشید که با آن‌ها در ارتباط است؛
              •  لینکی به برنامۀ ارجاعتان برای پانویس تمام ایمیل‌های بیرونی اضافه کنید؛
              •  برای کارمندانتان متن کوتاهی تهیه کنید تا هنگام قطع تماس برنامه را ارتقا دهند؛
              •  برای دادن انگیزۀ بیشتر و بررسی دیدگاه‌های کارمندان پاداش کوچکی در نظر بگیرید.

              موضوع مهم در اینجا آن است که دربارۀ برنامه به کارمندتان آموزش‌های لازم را بدهید. مشخص کنید آن‌ها باید برنامه را برای چه کسانی ترویج دهند و برای چه کسی ترویج ندهند و برای چه کسانی فهرست مرکزی از اهداف توسعه را نگه دارند.

              اگر مدام روی برنامه با همان افراد و کسب‌وکارها تکیه کنید، ریسک واقعی از «دل‌زدگی از ارجاع» وجود دارد؛ بنابراین، فرایند بازاریابی ارجاعی باید دقیقاً کنترل شود.

              ۳٫ برای رونق بازاریابی ارجاعی پاداش‌های جذاب و ماندگار در نظر بگیرید

              تصمیم‌گیری دربارۀ انگیزه‌های جذاب می‌تواند سخت‌ترین بخش راه‌اندازی هر برنامه باشد که به مشتریان برای ارجاعاتشان پاداش می‌دهد. این تصمیم بزرگی برای تیم موفقیت مشتریانتان است.

              اگر پیشنهاد خیلی کمی ارائه دهید، زمان و پول را فقط برای شنیدن برخی دیدگاه‌های کم‌اهمیت هدر خواهید داد؛ اما زمانی‌که کاری را به‌درستی انجام دهید، می‌توانید به فروش عالی و مشتریان بیشتر ازطریق پایگاه مشتریان فعلی خود دست پیدا کنید. درحقیقت، ۷۸درصد بازاریابان B2B می‌گویند برنامۀ ارجاع راهبردهای موفق و باکیفیتی ایجاد می‌کند.

              برای اینکه بتوانید کار بازاریابی ارجاعی خود را بهتر آغاز کنید، چند روش برای ارزیابی بازار وجود دارد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

              الف. به پیشنهادهای رقبایتان توجه کنید

              اولین گام برای شروع، توجه به هر برنامۀ ارجاعی است که رقبایتان اجرا می‌کنند. آن‌ها چه انگیزه‌هایی برای دستیابی به مشتری ارائه می‌دهند؟ می‌توانید واقعاً مانند آن‌ها یا بهتر از آن‌ها عمل کنید؟ ضرورتاً لازم نیست انگیزه‌های آن‌ها را افزایش دهید.

              درحقیقت، انجام این کار می‌تواند رقابتی شکل دهد که هم شما و هم رقیبتان را وارد جنگ قیمت‌ها می‌کند. درعوض، پیشنهادهای منحصربه‌فردی پیدا کنید که بخش‌های مختلف مخاطبان جمعی‌تان را هدف قرار می‌دهد؛

              ب. شرکای وابسته را بررسی کنید

              از فرستادن پرسشنامه نترسید و از شرکای بالقوه بپرسید از منظر تهاتر به‌دنبال چه هدفی هستند. شرکای وابسته معمولاً در پاسخ‌هایشان صادق هستند. روی‌هم‌رفته، تا وقتی این کار را می‌کنید، آن‌ها برآن‌اند تا از شرکا سود ببرند. این روش هوشمندانه‌ای است تا ایمیل پیگیری را راه بیندازید؛ به‌ویژه زمانی‌که برنامه‌تان در حال اجراست. اگر این مسیری است که تصمیم گرفته‌اید دنبال کنید؛ پس هک رشد وابستۀ باارزشی است؛

              ج. بازار را در بازاریابی ارجاعی بیازمایید

              ارائۀ ایده به بازار قبل از هرچیزی روش مشترک کسب‌وکارهاست. این کار برای برنامه‌های ارجاع عالی است؛ زیرا ارتقای سیستم پاداش‌دهی برای هدف قراردادن مشتری ایدئالتان کاری آسان است. اگر برنامۀ آزمایشی کار کند؛

              پس به آن ادامه دهید. قبل از پایان‌دادن به تمام کپی فروشتان، می‌توانید با پیشنهادی محافظه‌کارانه بازار را بیازمایید و آن را با استفاده از نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی‌تان ارسال کنید. اگر مشخص شود پیشنهادتان خیلی ناچیز است، همۀ پل‌های پشت‌سرتان را خراب نکنید. در این موقعیت، تنها ضرر واقعی ضرر زمانی است.

              ۴٫ موانع ثبت‌نام بازاریابی ارجاعی را از میان بردارید

              انگیزه‌دادن و جذب مشتری فعلی برای مراجعه به دیگران اولین گام‌ و ثبت‌نام آن‌ها و استفاده از برنامۀ ارجاع دومین گام است. جای شگفتی است چطور کوچک‌ترین مانع می‌تواند باعث شود کسی از مسیر ثبت‌نام منحرف شود. حذف حتی کوچک‌ترین نارضایتی می‌تواند تا حد زیادی تجربۀ مشتری را بهبود بخشد و میزان مشارکت شما را افزایش دهد.

              هنگام تنظیم فرایند ثبت‌نامتان چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

              راه‌اندازی کنید و بیازمایید و صفحات فرود (Landing Pages) اختصاصی ردیابی کنید؛

              از نرم‌افزار برنامۀ ارجاع با داشبورد حسی و ویژگی‌های گزارش‌دهی واضح استفاده کنید؛

              درصورت امکان، کمترین تعداد سؤال را مطرح کنید و فرم‌های خودکار را تاحدممکن دردسترس قرار دهید و نوار پیشرفت را روی صفحه نشان دهید؛

              برای پاسخ به پرسش‌های مشتریان ازطریق وب‌چت و تلفن و ایمیل دردسترس باشید. باید با مشتریان فعلی مانند مشتریان جدید رفتار کنید؛ به‌طوری‌که در اولویت شما باشند؛

              برای شرکا لینک‌های ارجاع را کپی کنید و دراختیارشان بگذارید؛

              صفحۀ FAQ را در برنامۀ خود بگنجانید و به پرسش مشتری در آنجا پاسخ دهید.

              پس از اینکه برنامه‌تان چند هفته اجرا شد، از مشتریان بخواهید بازخوردشان را ارائه کنند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات هر برنامۀ ارجاعی کمبود ارتباطات است؛ اما اگر روی آنچه می‌خواهید تمرکز کنید؛ پس کار آسانی است.

              ۵٫ برنامۀ بازاریابی ارجاعی مشتریانتان را ارتقا دهید

              هرچه ارتقای برنامۀ ارجاع مشتریانتان سخت‌تر باشد، به افراد بیشتری دسترسی خواهید یافت. آن بازاریابی ۱۰۱ است. درعین‌حال، وقتی برنامۀ ارجاع را بازاریابی می‌کنید، در افراد انگیزه ایجاد می‌کنید تا با شما کار کنند. دَه‌ها روش وجود دارد که می‌توانید برنامۀ ارجاعتان را ارتقا دهید.

              رویکردتان باید بسته به صنعت‌، اندازۀ کسب‌وکار، پیشنهاد و عوامل دیگر متفاوت باشد. خبر خوشحال‌کننده این است که اکثر کانال‌های ترویجی هزینۀ ورودی ناچیزی دارند و قوت‌ها و ضعف‌های یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

              درادامه، برخی از بهترین روش‌هایی را بیان می‌کنیم که برخی از برندهای بزرگ از آن‌ها برای ترویج خود استفاده می‌کنند. با بررسی این روش‌ها، خواهید فهمید کدام‌یک برای کسب‌وکارتان مناسب هستند.

              الف. بازاریابی ایمیلی

              بازاریابی ارجاعی و ایمیلی

              یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای دستیابی به مشتریانی که از قبل از خدماتتان بهره برده‌‌اند، استفاده از ایمیل است. باوجود‌این، ممکن است بخواهید فهرست ایمیلتان را برای رویکرد هدفمندتر بخش‌بندی کنید. این کار باید یکی از اولین تلاش‌هایتان باشد؛ همان‌طور‌که با مؤثرکردن روابط موجود سروکار دارد؛

              ب. محتوای وبلاگ (سئو)

              تماس تلفنی را به محتوای وبلاگ خود اضافه کنید و برخی محتوای سئومحور را با‌توجه‌به برنامه‌تان منتشر کنید. این کار استراتژی بلندمدتی است؛ زیرا داشتن محتوای کامل و جامع ممکن است ماه‌ها طول بکشد؛ اما با بهبود محتوا مزیت زیادی عاید شما می‌شود. درواقع با این روش، اطلاعات جزئی دربارۀ برنامه‌تان و ارائۀ ارگانیک آزاد برایتان مهیا می‌شود؛

              ج. صفحۀ اصلی

              لینکی به صفحۀ اصلی خود برای قسمت اعضای برنامۀ ارجاع اضافه کنید. این لینک هم مزیت سئو را دارد و هم توجه مخاطبان به سایتتان را جلب می‌کند؛

              ه. وبینارها: اگر به نرم‌افزار وبینار دسترسی دارید، می‌توانید آن را راه‌اندازی کنید. وبینار آموزشی برای مشتریان فعلی برگزار و تماس تلفنی را برقرار کنید که آن‌ها را به صفحۀ ثبت‌نام وصل می‌کند؛

              و. شبکه‌های اجتماعی

              رسانه‌های اجتماعی نیز می‌تواند تأثیر بسزا و سریعی بگذارند. می‌توانید جملات مؤثری روی حساب‌های کاربری‌تان در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید و مؤدبانه درخواست کنید تا آن‌ها را به‌اشتراک بگذارند و لایک کنند. این روش یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای ترویج برنامه‌تان به‌حساب می‌آید؛

              ز. تبلیغات کلیکی

              بازاریابی ارجاعی و تبلیغات کلیکی

              تبلیغات کلیکی روشی مستقیم برای قراردادن برندتان دراختیار افراد درست است. این تبلیغات کلیدواژه‌های مشخصی را هدف قرار و محتوا را براساس فعالیت کاربر نمایش می‌دهد. شما می‌توانید حاشیه‌هایتان را در کوتاه‌مدت کم کنید؛ اما مهم اهداف بلندمدتی است که شما به‌دنبالش هستید؛

              ح. دسترسی دستی

              حتی در این عصر دیجیتالی پیشرفته، برداشتن تلفن و گفت‌وگو هنوزهم یکی از روش‌های بزرگ بازاریابی به‌شمار می‌آید. این روش یکی از بهترین روش‌های برقراری رابطۀ معنادار و باارزش با مراجعه‌کننده‌ی بالقوه است. البته درصورت تمایل، می‌توانید این کار ازطریق ایمیل انجام دهید.

              ۶٫ مشتریان و شرکای خود را پرورش دهید

              بازاریابی ارجاعی وپرورش مشتری

              تمرین مناسبی است که به‌دنبال مشتریان، به‌ویژه افرادی باشید که مشتریان جدید را برای کسب‌وکارتان ترجیح می‌دهند. درمجموع، آن‌ها برندتان را نشان می‌دهند و موقعیت‌های جدید برای شرکتتان خلق می‌کنند.

              این کار را می‌توانید با ارسال ایمیل قدردانی هنگام واردشدن به سایت و پاسخ سریع به پرسش‌ها آن‌ها آغاز کنید. به‌طورمرتب با آن‌ها در تماس باشید و هر نوع تغییر در محصولات و خدماتتان را به آن‌ها اطلاع دهید و خطوط ارتباطی مشخصی را باز نگه دارید.

              مهم‌تر از همه اینکه همیشه تاحدممکن به‌موقع پاسخ‌گو باشید و هر نوع خواستۀ آن‌ها را بدرستی اجابت کنید. مجموعۀ راضی از شرکا به‌معنی پایگاه راضی از مشتریان است و پایگاه مشتریان راضی، یعنی رشد و سلامت زیر خط است.

              سخن آخر

              در ای مقاله با مراحل و ملاحظات بازاریابی ارجاعی آشنا شدیم. همچنین ۶ عامل گسترش دهنده این بازاریابی را مرور کردیم. آیا شما در این گونه بازاریابی تجربه ای دارید؟ لطفاً ایده‌هایتان را با کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.

              منبع: ایران مدیر

              برچسب ها: بازاریابی ارجاعی
              ShareTweetShare
              jobcell

              jobcell

              پست بعدی
              تفاوت بازاریابی ارجاعی، بازاریابی مشارکتی و بازاریابی شبکه ای

              تفاوت بازاریابی ارجاعی، بازاریابی مشارکتی و بازاریابی شبکه ای

              دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

              نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              • جذاب ترین ها
              • نظر
              • داغ ترین ها
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              دسامبر 2, 2020
              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              چک لیست شاخص های تعیین کننده ی پرسونا در بازاریابی مد و نحوه ی به کارگیری آن به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 9, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 7, 2020
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه یونگ

              2
              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              لایه ی تیپ شخصیتی پرسونا از دیدگاه اریک فروم

              2
              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              مدل برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ بررسی انواع روش ها و مدل های مدیریت استراتژیک

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              0
              راهنمای سئو برای تازه کارها

              راهنمای سئو برای تازه کارها

              دسامبر 18, 2020
              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              مدل به کارگیری پرسونا به منظور طراحی محصول خاص

              دسامبر 14, 2020
              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              هشدار برای کسب و کار های دیجیتال

              دسامبر 12, 2020
              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی در صنعت مد و فشن

              دسامبر 10, 2020
              jobcell

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              Navigate Site

              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              Follow Us

              نتیجه ای وجود ندارد
              مشاهده همه نتیجه ها
              • بازاریابی
              • تبلیغات
              • فروش

              © 2020 کلیه ی حقوق مادی و معنوی متعلق به jobcell.ir می باشد. انتشار محتوای متنی صرفا با لینک مستقیم به منبع بلامانع است.

              خوش آمدید!

              وارد حساب کاربری خود شوید

              رمز عبور را فراموش کرده اید؟

              یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید!

              Fill the forms below to register

              همه فیلد ها الزامی هستند. ورود

              رمزعبور خود را بازیابی کنید

              لطفاً نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای تنظیم مجدد رمز خود وارد کنید.

              ورود