افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.
افزونه را نصب کنید : آیکون سبد خرید به نصب افزونه ووکامرس احتیاج دارد.

یکی از دغدغه امروزی کسب‌وکارها در حوزه تولید محتوا، نحوه نگارش یک رپورتاژ آگهی خوب و موثر است. طبیعتا، نوشتن یک رپورتاژ آگهی مناسب، چهارچوب و اصول خاص خود را دارد تا بتواند تاثیرگذاری مثبت و اصولی روی مخاطبین برند یک کسب و کار داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه نوشتن یک رپورتاژ موثر و عوامل تاثیرگذار در نگارش آن آشنا سازیم.
اما قبل از آشنایی با رپورتاژ‌نویسی لازم است در ابتدا با مفهوم و معنی رپورتاژ آگهی آشنا شده و نحوه تاثیرگذاری آن روی مخاطبین را بدانید تا با درک چرایی استفاده از رپورتاژ آگهی بتوانید، متناسب با کسب و کار خود، بهترین و موثرترین رپورتاژ آگهی را ارائه دهید.

رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ آگهی یا ADVERTORIAL (ترکیبی از دو کلمه ADVERTISEMNT و EDITORIAL)، یکی از قدیمی‌‌ترین روش‌های بازاریابی محتوایی برای کسب و کارها است که امروزه سهم قابل توجه‌ای از بودجه بازاریابی یک برند را به خود اختصاص می‌دهد. در تعریف مارکترها، رپورتاژها متنی تبلیغاتی (خبر یا گزارش) هستند که به منظور معرفی خدمات یا محصولات یک برند در سایت‌های پر بازدید، نوشته می‌شوند.
از آنجا که بسیاری از مخاطبان در برابر تبلیغات مقاومت کرده و عکس‌العمل منفی نشان می‌دهند، در نتیجه رپورتاژ آگهی شما باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان به صورت غیر مستقیم با خدمات شما آشنا شوند و تبلیغات به نوعی بی‌طرفانه انجام گیرد. در این حالت مخاطب در نگاه اول درگیر تبلیغاتی بودن محتوا نمی‌شود و صرفا محتوا را به شکل یک گزارش خبری و یا محتوای مصرفی می‌داند.

مزایای رپورتاژ آگهی برای کسب و کارها:

به طور کلی رپورتاژها یکی از موثرترین روش‌های ارائه محتوا هستند