برای بسیاری از افراد گوشیهای همراه در زندگی روزمره نقش مهم و اصلی دارد:
- به گفته ی گوگل در حال حاضر در طول یک روز از هر چهارنفر یک نفر برای جستجو در مورد یک نیاز ضروری از تلفن همراه استفاده میکند. ( برای یافتن پاسخ برای پرسش، یافتن کسب و کار محلی و غیره)
- Adobe برآورد کرد که خرید از طریق تلفن همراه امسال در روز بلک فرایدی (حراج روز بعد از روز شکرگذاری که به حراج روز جمعه معروف است) رکورد ۲/۱ میلیارد دلار را شکست. این رقم بالاترین رقم ممکن تا کنون است که نشان میدهد چگونه مصرف کنندگان در لحظهی خرید به سراغ تلفنهای همراه خود میروند.
- به گفته ی PAYPAL مصرف کنندگان یک سوم کل مبلغی را که به صورت آنلاین در روز شکرگذاری و حراج روز جمعه صرف خرید اینترنتی شده بود، از طریق تلفن همراه پرداخت کردند.
تحقیقات گوگل نشان میدهد که کسانی که از گوشیهای همراه استفاده میکنند به طور میانگین سه ساعت در هر روز به سراغ گوشیهای خود میروند.
به علت وجود صنایع کلیدی گسترده میزان جستجو سالبه سال افزایش می یابد. به عنوان مثال در بخش خانهداری و باغ داری میزان تحقیقات نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴۵% افزایش یافته است. جستجو در بخش الکترونیک و تجهیزات وابسته به آن تا ۴۰% و در بخش غذا و نوشیدنی تا ۳۰% افزایش داشته است.
فرصتها:
میزان زیاد استفاده از تلفن همراه به این معناست که فرصتهای زیادی برای بازاریابان برای برقراری ارتباط با بازار هدف، ایجاد وفاداری به برند، تقویت ارتباط با مشتری و آموزش تغییرات وجود دارد. در تمامی این زمینههای کلیدی درک میکرو مومنت میتواند کمک کننده باشد.
در سایت think with google نظرات تحلیل گران بسیاری را در مورد میکرو مومنت میتوانید مشاهده کنید. در این سایت الگوی رفتاری مصرف کنندگان و روش مصرف در صنایع مختلف مانند سفر، امور مالی، سرگرمی، زیبایی و مراقبتهای فردی مورد مطالعه قرار گرفته است.
مت لوسون می گوید: میکرو مومنتها به طرق مختلف گامی برای آوردن مشتری به فروشگاه یا سایت شما هستند.
بنابراین به عنوان یک برند شما میتوانید برای ارتقا عملکرد بازاریابی جستجو به سراغ میکرومومنت ها بروید. با بودن در آنجا و سودمند بودن، درست در لحظه ی نیاز میتوانید از میکرومومنت به عنوان ابزاری برای افزایش تعهد و بازگشت سرمایه (ROI) استفاده کنید.
برای انجام این کار باید دقیقا بدانید چگونه از میکرو مومنت استفاده کنید و آن مومنت ها برای شما و مشتریانتان واقعا به چه معنا هستند.
گوگل ۴ مومنت کلیدی را که افراد در زمان نیاز به سراغ دستگاههای خود میروند تعیین کرده است:
- دانستن: اکنون نسبت به چند سال پیش مصرف کنندگان ۶۵% بیشتر به دنبال اطلاعات آنلاین میگردند. ۶۶% کاربران تلفنهای همراه برای جستجو در مورد چیزی که در تبلیغات تلویزیونی دیده اند به سراغ تلفنهای خود میروند.
- رفتن: افزایش دو برابری جستجو در مورد مکانهای ” نزدیک من” نسبت به چندسال پیش. ۸۲% کاربران تلفنهای همراه در مورد کسب و کارهای محلی به سراغ موتور جستجو رفته اند.
- انجام دادن: ۹۱% کاربران تلفنهای همراه برای بررسی ایده ای که حین انجام کار به ذهن آنها خطور میکند به سراغ تلفنهای خود رفته اند.
امسال تا این لحظه ۱۰۰M+ محتوا با عنوان ” چگونه…” در یوتیوب مشاهده شده است.
- خریدن: ۸۲% کاربران تلفن های همراه زمانی که در فروشگاه بودند با تلفن خود برای اینکه چه چیزی بخرند مشورت کرده اند.
۲۹% افزایش در نرخ تبدیل تلفنهای همراه در سال گذشته.

منبع: parsadwords.com